تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799371562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي قوه قضائيه: قرائت گزارش تحقيق و تفحص بدور از شأن مجلس بود/گزارش تحقيق وتفحص ازقوه،اشكال شكلي وماهوي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سخنگوي قوه قضائيه: قرائت گزارش تحقيق و تفحص بدور از شأن مجلس بود/گزارش تحقيق وتفحص ازقوه،اشكال شكلي وماهوي دارد
سخنگوي قوه قضائيه با انتقاد از قرائت گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه گفت: قرائت اين گزارش را بدور از شأن مجلس مي دانيم.


به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به استان كردستان عليرضا جمشيدي سخنگوي قوه قضائيه بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتي با خبرنگار رسانه‌ها با اشاره به قرائت گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي گفت: تحقيق و تفحص از قوه قضائيه قريب به سه يا چهار سال قبل شروع شد و قوه قضائيه در اين رابطه هر نوع همكاري را نسبت به هيئت تحقيق و تفحص مبذول داشت و تعداي از مسئولين قوه قضائيه در مجلس حاضر شدند و به سوالات نمايندگان پاسخ‌هاي مشروح و مفصل دادند.
وي با بيان اين مطلب كه آنچه كه امروز شاهدش بوديم يعني قرائت گزارش تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضائيه داراي اشكالات شكلي و ماهوي زيادي بود، اظهار داشت: قرائت اين گزارش مورد اعتراض جمع زيادي از نمايندگان به خصوص رئيس، مخبر، و اعضاي كميسيون قضايي بود كه اين خود نشان از اين دارد كه گزارش در چارچوب قانوني تدوين نشده است.
سخنگوي قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه گزارش مذكور در دستور كار مجلس قرار نگرفته بود، گفت: براي قرائت گزارش بايد نيمي از نمايندگان نيز حضور داشتند و در ثاني مهلت قرائت گزارش نيز تمام شده بود كه متاسفانه نمايندگان مجلس به اين اشكالات شكلي توجه نكردند.
جمشيدي افزود: در اين گزارش اطلاعات نادرست و تحقيقات مبتني بر شنيده‌ها، بيشتر آمده است. قرائت اين گزارش در شان مجلس نبود به خصوص اينكه در حيطه پرونده‌ها و ورود ماهوي به پرونده در صلاحيت هيچ كس جز مقام قضائيه نبود و نمايندگان در اين خصوص حق اظهار نظر نداشتند.
وي ادامه داد: در رابطه با عملكرد مسئولين قوه قضائيه جاي تاسف دارد كه هيئت تحقيق و تفحص مجلس اقدامات هشت سال قوه قضائيه و بسياري از نو آوري‌ها و شكوفايي‌ها را ناديده گرفته و با گزارشي كه مشحون از اشتباه متعدد بود عملكرد قوه قضائيه را به نقد كشيده كه هر بخش و سازماني پاسخ آن را خواهيم داد.
سخنگوي قوه قضائيه با بيان اين مطلب كه تاسف ديگر ما از بابت رياست مجلس است كه ايشان خاطره تلخي از حق گرايي در مجلس هفتم از خود به جاي گذاشتند و تاكيد كردند كه قرائت اين گزارش براي اقتدار و منزلت مجلس است، گفت: جاي تاسف دارد كه فرد فرهيخته‌اي چون حداد عادل حقانيت، خدا محوري‌ و رضايت خداوند را در قرائت گزارش بايد تاكيد مي‌كردند و ما قرائت گزارش را بدور از شان مجلس و حداد عادل مي دانيم.
جمشيدي با تاكيد بر اينكه اي كاش مجلس هفتم با ورود به بحث‌هاي اساسي تر از حقي كه به عنوان تحقيق و تفحص بود در جهت تعالي قوه قضائيه استفاده مي‌كرد، گفت: حال معلوم نيست چرا با اين فرصت سه سال تحقيق و تفحص مجلس حداقل وقتي را براي لوايحي كه ما سه سال به مجلس ارائه نموده‌ايم مانند لايحه‌ جرائم رايانه‌اي نگذاشته تا به صورت قانون تصويب شود.
وي تاكيد كرد: ما در جاي خود پاسخ گزارش تحقيق و تفحص مجلس را به صورت كامل خواهيم داد.
سخنگوي قوه قضائيه در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به تصويب لايحه اصلاح قانون بيمه اجباري وسائل نقليه زميني در مقابل شخص ثالث گفت: تبصره 2 ماده چهار براي مدت پنج سال به صورت آزمايشي تصويب شد كه بيمه مركزي، ستاد ديه، پليس راهنمايي و رانندگي و كميسيون اقتصادي مجلس در اين خصوص نقش داشتند.
جمشيدي تصريح كرد: يكي از نكاتي كه در اين قانون تصويب شده اينست كه شركت‌هاي بيمه بدون لحاظ مذهب و جنسيت مكلف اند تا سقف تعهدات بيمه نامه خسارت را پرداخت كنند.
سخنگوي قوه قضائيه با بيان اين مطلب كه از اين به بعد در مورد زن و مردم، مسلمان و غير مسلمان، خسارت بدني و فوت به صورت يكسان پرداخت مي‌شود، گفت: جلساتي كه در حضور رئيس قوه قضائيه برگزار شد نظر فقهي ايشان بر اين قرار بود كه مباني پرداخت ديه بر اساس قرار داد است و با توجه به اين موضوع بايد به صورت يكسان پرداخت شود.
وي تاكيد كرد: اين لايحه حمايت كامل از قرباني جرائم غير عمدي را محقق كرده است و طبق آن ظرف حداكثر 15 روز شركت بيمه ديه را بايد به صورت كامل پرداخت كند.
سخنگوي قوه قضائيه اظهار داشت: در مورد صندوق خسارتي بدني نيز كساني كه اتومبيل‌هايشان بيمه نشده از محل صندوق مبالغي را براي آنها در نظر گرفته‌ايم.
وي ادامه داد: از محل 20 درصد تخلفات راهنمايي و رانندگي 20 درصد از هزينه‌هاي دادرسي و 20 درصد از كساني كه اتومبيل خود را بيمه نكرده‌اند بودجه اين صندوق كه بالغ بر 200 ميليارد تومان در سال است تامين خواهد شد.
جمشيدي تصريح كرد: صندوق ماده 10 كه قبلا در اين خصوص اختصاص داشت عملكردش غير شفاف بود كه ما در صندوق جديد بايد تراز نامه‌ خود را براي شفاف سازي در روزنامه رسمي منتشر كنيم.
وي افزود: بر اساس اين قانون تمامي كساني كه اتومبيل‌شان بيمه نبوده و جريمه مي‌شد به مدت چهار ماه همه جريمه‌ها بخشيده و اگر پس از آن بيمه نكنند مشمول جريمه خواهند شد.
سخنگوي قوه قضائيه گفت: در كشور ما حدود سه ميليون اتومبيل و چهار ميليون و 100هزار موتور بيمه نشده داريم.
جمشيدي اظهار داشت: روح حاكم در اين لايحه حمايت از قربانيان جرائم غير عمدي و برخورد با كساني است كه اتومبيل خود را بيمه نكرده‌اند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن