تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812902972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس نمايندگان آمريكا به دنبال محاكمه اعضاي اوپك


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مجلس نمايندگان آمريكا به دنبال محاكمه اعضاي اوپك


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: مجلس نمايندگان آمريكا در تازه ترين اقدام ضد اوپك خود، طرحي را به تصويب رساند كه بر اساس آن دادگاه هاي آمريكا حق خواهند داشت اوپك را تحت تعقيب قرار دهند.

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" اين طرح با 234 راي موافق در مقابل 84 راي مخالف در شرايطي ديروز به تصويب رسيد كه بهاي جهاني نفت به ركورد بيش از 129 دلار براي هر بشكه رسيده است.
نانسي پلوسي سخنگوي دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا در اين باره گفت: مجلس نمايندگان طرحي را با رأي قوي از سوي دو حزب مجلس به تصويب رساند تا بر اساس آن كارتل هاي بزرگ خارجي و شركت هاي بزرگ نفتي در برابر اقدامات خود پاسخگو باشند.
جرج دبليو بوش رئيس جمهوري آمريكا تهديد كرده است كه اين قانون را وتو مي كند.
پلوسي در اين باره گفت: دولت بوش به جاي اين كه با حق وتوي خود مانع پاسخگويي كارتل ها و شركت هاي بزرگ نفتي در برابر اقدام هاي خود شود، بايد تلاش كند تا كنگره آمريكا نيز از مصرف كنندگان آمريكايي حمايت كند.
كاخ سفيد هشدار داده است كه اين طرح مي تواند مانعي فراروي سرمايه گذاري هاي خارجي در اقتصاد آمريكا و ضمن افزايش قيمت ها، تهديدي براي اشتغال در آمريكا باشد.
اين طرح به وزارت دادگستري آمريكا اجازه خواهد داد تا كشورهاي عضو اوپك را بر اساس قانوني مشابه قانون «ضدتراست» شركت هاي آمريكايي، تحت تعقيب قرار دهد.
سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) كه حدود 40 درصد از نفت جهان را تامين مي كند، شامل الجزاير، آنگولا، اكوادور، اندونزي، ايران، عراق، كويت، ليبي، نيجريه، عربستان سعودي، قطر، امارات متحده عربي و ونزوئلاست.
هيلاري كلينتون، نامزد حزب دموكرات رياست جمهوري آمريكا نيز بارها اوپك را به استفاده از قانون ضد تراست تهديد كرده و قول داده است در صورت انتخاب شدن، از طريق سازمان تجارت جهاني مانع اقدام هاي اين سازمان نفتي شود.
قانون «ضد تراست» به قوانيني در امريكا گفته مي شود كه براساس آن شركت هاي آمريكايي به دليل انحصارگرايي و انحصارطلبي در ارائه خدمات و كالاها تحت تعقيب قرار مي گيرند./د/184/110
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 528]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن