تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802250691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نئاندرتال ها Neanderthals


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
 نئاندرتال ها Neanderthals
نئاندرتال ها Neanderthals     ـ رمز و رازهاي اجداد انسان ما انسان ها آخرين نسل از آدم هايي هستيم که پا به عرصه زمين نهاده ايم و هنوز نسلمان منقرض نشده است. اما 24 هزار سال قبل، نوع ديگري از نسل بشر نيز بر روي زمين زندگي مي کرد؛ نئاندرتال ها اين انسان هاي ما قبل تاريخ، نزديک ترين اقوام ما بر روي زمين بوده اند و جديدترين تحقيقات نيز نشان مي دهند، که نئاندرتال ها شباهت زيادي به انسان هاي امروزي داشته اند. اما اين که آيا اين موجودات رابطه اي با بشر امروزي داشته اند تنها زماني مشخص مي شود که نقشه ژنتيکي آنها کاملاً رمز گشايي شود. هنوز سؤالات زيادي در مورد نئاندرتال ها وجود دارد. اين که چه طور نسل آن ها منقرض شد ولي انسان هاي امروزي باقي ماندند؟
Neanderthals نئاندرتال ها
ـ چرا نئاندرتال اولين بار آثار اين موجودات سال 1856 در دره نئاندر آلمان يافت شد. اين کشف نشان داد که انسان داراي خانواده غني و پيچيده اي است. نئاندرتال ها استخوان بندي محکمي داشته و بالا تنه آن ها بزرگ بود. در عوض همانند کشتي گيران امروزي، ارتفاع پاهاي آن ها کم بود. به اين ترتيب بايد گفت، انسان هاي امروزي براي سفرهاي سريع تر و طولاني تر آمادگي بيشتري نسبت به نئاندرتال ها دارند. نئاندرتال ها بر خلاف آنچه که قبلاً تصور مي شد، خصوصيات بسيار مشابهي با انسان هاي امروزي داشته اند و مغز آن ها حداقل هم اندازه مغز انسان هاي مدرن بوده است. آن ها آتش را تحت کنترل خود درآوردند، ابزارآلات سنگي ساخته، شکارچيان ماهري بوده، در اجتماعات گروهي زندگي مي کردند و مرده هاي خود را دفن مي کردند. اين نمونه پيدا شده با استخوان هاي تغيير شکل يافته در بخش آرنج و بازوي دست نشان مي داد که اين نئاندرتال داراي نوعي معلوليت بوده است. تحقيقات همچنين نشان مي دهد آن ها از نوعي زبان ارتباطي اوليه نيز بهره مي بردند. کاتريناهارواتي، انسان شناس آلماني مي گويد: اين موجودات نسبت به تمام موجودات فعلي بر روي زمين بيشترين شباهت را به انسان امروزي داشته اند.
Neanderthals نئاندرتال ها
ـ چرا نئاندرتال ها منقرض شدند؟ حدوداً 30 هزار سال پيش، نئاندرتال ها از روي زمين محو شدند. هر چند به نظر مي رسد برخي دسته هاي کوچک از آن ها توانسته باشند تا 24 هزار سال قبل نيز زندگي کرده باشند. اما مطلب مهم آن است که به اعتقاد دانشمندان، نسل بشر نقش مهمي در انقراض نسل نئاندرتال ها داشته است. انسان هاي جديد با رقابت شديد با نئاندرتال ها براي دست يابي به منابع و حتي جنگ با آن ها، منجر به انقراض نسل آن ها شد. اما يکي ديگر از محققان آمريکايي از دانشگاه ميشيگان معتقد است نئاندرتال ها نه به خاطر نسل جديد بشر که شايد به خاطر شيوع يک بيماري گسترده از بين رفته باشند. توانايي انسان هاي فعلي براي زندگي در جوامع شلوغ و پر جمعيت تر يکي از رازهايي است که مي تواند دليل جايگزيني انسان جديد به جاي نئاندرتال ها را توجيه کند. نظرات ديگري هم در اين زمينه وجود دارد که يکي از آن ها را يک زيست شناس اسپانيايي ارائه کرده است. وي معتقد است با سرد شدن آب و هواي زمين و عدم توانايي نئاندرتال ها براي تطبيق خود با شرايط جديد، نسل اين موجودات منقرض شده است. نکته جالب ديگر در مورد نئاندرتال ها شباهت 99/5درصدي نقشه ژنتيکي آن ها با انسان هاي امروزي است. اين موضوع احتمال وقوع جفت گيري بين نئاندرتال ها و بشر فعلي را افزايش داده است. محققان مؤسسه مکس پلانک در آلمان بعد از بررسي دو فسيل يافت شده در کروواسي، به اين نتيجه رسيده اند که نئاندرتال ها رابطه نزديکي با انسان هاي فعلي داشته اند اما اين که آيا اين رابطه به تولد فرزندان جديد نيز منجر شده يا خير جاي سؤال است.
Neanderthals نئاندرتال ها
منبع:ماهنامه نوآور شماره 66 /ج  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 551]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن