تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816357667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کتابخانه ها فايل هاي شخصي را دم دست تان قرار مي دهند


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
کتابخانه ها فايل هاي شخصي را دم دست تان قرار مي دهند
کتابخانه ها فايل هاي شخصي را دم دست تان قرار مي دهند     ويندوز 7، همچون ويندوز ويستا و ويندوز اکس پي، براي هر کاربر يک مجموعه پوشه (1) شخصي فراهم مي کند که در آنها مي توانيد فايل هاي داده اي خود، مانند اسناد، عکس ها، موسيقي، ويدئو، و غيره را ذخيره و سازمان دهي کنيد. اما ذخيره سازي همه چيز در پوشه هاي شخصي گاهي ناممکن يا غير عملي است. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد که بعضي از فايل ها را در يک پوشه PUBLIC( عمومي) ذخيره کنيد، و يا ممکن است بخواهيد از ظرفيت ذخيره روي يک ديسک سخت اينترنال( دروني) يا اکسترنال ( بيروني) ديگر بهره بگيريد. هنگامي که فايل هاي مهم شما در سيستم تان پراکنده شده باشند، رديابي مکان آنها - به گونه اي که به هنگام نياز بتوانيد فايل هاي تان را بيابيد- گاهي بسيار دشوار مي شود. خوشبختانه، ويندوز7 يک راه حل براي اين مسئله فراهم کرده است که آن را در ويندوزهاي پيشين نمي يابيد. کتابخانه يا Library راه حل ويندوز7 است، که يک مکان را براي اداره و دستيابي گروهي از فايل هاي هم خويش که در مکان هاي پراکنده ذخيره شده اند براي شما فراهم مي کند. هر کتابخانه شبيه به يک پوشه عمل مي کند- فايل ها را همچون يک پوشه از يک کتابخانه مي توانيد باز کنيد، يا در يک کتابخانه مي توانيد ذخيره کنيد. اما برخلاف پوشه ها، کتابخانه ها در عمل هيچ فايلي را ذخيره نمي کنند. در مقابل، کتابخانه ها رد محتويات گروهي از پوشه هاي واقع در مکان هاي مختلف را نگه مي دارند، و به شما امکان مي دهند که آنها را به گونه اي دستيابي کنيد که گويي همگي در داخل يک پوشه قرار دارند. ويندوز7، چهار کتابخانه ويژه دارد، که برچسب هاي Documents، Music، Pictures و Video دارند، و هرکدام رد دو مکان مختلف را نگه مي دارند_ يک پوشه شخصي و يک پوشه عمومي براي هر گروه از فايل ها. به عنوان مثال، کتابخانه Documents حاوي دو پوشه My Documents و Public Documents است. هر کتابخانه همچنين يک مکان ذخيره پيش فرض دارد، که در آن هر فايلي که در يک کتابخانه ذخيره يا کپي شود به طور خودکار ذخيره خواهد شد. مکان ذخيره پيش فرض براي هريک از کتابخانه هاي ويژه ويندوز 7 پوشه حساب کاربري مربوطه است. در نتيجه، براي کتابخانه Documents پوشه My Documents است، و براي کتابخانه Video پوشه My Videos است. تماشاي کتابخانه ها   براي دستيابي کتابخانه ها در ويندوز 7 چند روش وجود دارد، اما يکي از آسان ترين روش ها از طريق منوي Start است. در سمت راست اين منو، زير نام کاربري تان، لينک هايي به سه کتابخانه از چهار کتابخانه استاندارد را خواهيد ديد:Documents، Pictures،و Music. گزينه ديگر براي باز کردن يک پنجره نمايش دهنده همه کتابخانه ها Windows Explorer است. براي باز کردن Windows Explorer روي دکمه Windows Explorer

در تاسک بار کليک کنيد.( اگر پنجره Windows Explorer از پيش باز شده باشد، کتابخانه ها را از طريق بخش کاوش سمت چپ خواهيد يافت.)

هرگاه يک کتابخانه را انتخاب کنيد، فهرستي جامع از همه پوشه هايي به نمايش در خواهد آمد که بخشي از آن هستند، تفاوتي نمي کند که اين پوشه ها در عمل در کجا ذخيره شده اند. همچنين نمايش را مي توانيد به نمايش فايل هاي يک پوشه خاص درون کتابخانه محدود کنيد، کافي است روي پيکان واقع در سمت چپ نام کتابخانه در بخش کاوش براي بازکردن فهرست پوشه ها کليک کنيد و سپس روي پوشه اي که مي خواهيد ببينيد کليک کنيد.

روش نمايش محتويات يک کتابخانه در Windows Explorer را مي توانيد تغيير بدهيد. دکمه More Options( يک پيکان پايين سو در نوار Menu، واقع در زير کادر جستجو)به شما امکان مي دهد که نمايش هاي گوناگوني مانند آيکن هاي کوچک، متوسط يا بزرگ، فهرستي، جزئيات، و غيره را انتخاب کنيد.

به هنگام تماشاي يک کتابخانه، منوي Arrange By نيز روشي براي تغيير دادن نحوه نمايش محتويات را براي شما فراهم مي کند.

گزينه هايي که ارائه مي شود به نوع کتابخانه اي که به آن نگاه مي کنيد بستگي دارد؛ به عنوان مثال، کتابخانه Pictures را مي توانيد بر اساس روز يا ماه عکس برداري مرتب کنيد، و کتابخانه Music را براساس خصوصياتي چون نام هنرمند يا عنوان آهنگ مي توانيد مرتب کنيد.

اختصاصي سازي کتابخانه ها   چهار کتابخانه استاندارد ويندوز 7 در حالت پيش فرض خود بسيار سودمند هستند، اما اگر آنها را مطابق نيازهاي خودتان پيکربندي کنيد سودمندتر خواهند شد. هرگاه يک کتابخانه را در Windows Explorer تماشا مي کنيد( اطمينان يابيد که خود کتابخانه انتخاب شده است، نه يک پوشه داخلي آن)،يک لينک Includes:2 Locations ، يا يک لينک مشابه را در زير نام کتابخانه خواهيد ديد.

براي اضافه کردن يک پوشه، روي آن لينک کليک کنيد، که يک پنجره را به نمايش در خواهد آورد که فهرست پوشه هايي را که در حال حاضر بخشي از آن کتابخانه هستند نشان مي دهد. سپس روي دکمه Add کليک کنيد، مکان پوشه مورد نظرتان را بيابيد، و روي Include Folder کليک کنيد. ( به دکمه Remove نيز توجه کنيد، که بعداً درباره آن بحث خواهيم کرد.)

يک روش ديگر اضافه کردن يک پوشه به يک کتابخانه آن است که روي يک پوشه در Windows Explorer کليک - راست کنيد و Include In Library را انتخاب کنيد. هنگامي که اين کار را انجام دهيد، يک منوي پاپ آپ به نمايش در مي آيد و همه کتابخانه ها را فهرست خواهد کرد؛ روي کتابخانه مورد نظرتان کليک کنيد و آن پوشه به طور خودکار به آن کتابخانه اضافه خواهد شد. ياد آوري: هرگاه يک پوشه را در Windows Explorer هاي لايت کنيد، منوي Include In Library به نوار منو افزوده مي شود.

هر پوشه اي بر روي ديسک سخت اينترنال يا اکسترنال يک سيستم مي تواند در يک کتابخانه اضافه شود، اما پوشه هاي روي يک سي دي يا دي وي دي نمي توانند بخشي از يک کتابخانه باشند، و در بسياري از موارد، پوشه هاي روي يک حافظه فلش USB نيز نمي توانند بخشي از يک کتابخانه باشند. براي خودتان کتابخانه بسازيد   آيا متوجه شده ايد که منوي Include In Library حاوي يک گزينه Create New Library نيز هست؟ هنگامي که آن را به کار بگيريد، ويندوز 7 پوشه انتخابي را در داخل کتابخانه جديد خودش برپا خواهد کرد. اگر يک کتابخانه جديد با اين روش بسازيد، به طور خودکار به نام آن پوشه نام گذاري خواهد شد، اما اين نام را با کليک - راست روي آن در Windows Explorer و انتخاب گزينه Rename مي توانيد تغيير بدهيد.

يک روش ديگر براي ساخت يک کتابخانه جديد انتخاب عنوان Libraries در داخل بخش کاوش Windows Explorer و سپس کليک کردن روي New Library در نوار منو است.

اين کار يک کتابخانه جديد با برچسب «New Library» خواهد ساخت، که نام دلخواه تان را مي توانيد روي آن تايپ کنيد. براي اضافه کردن پوشه به کتابخانه اي که به تازگي ساخته ايد، روي آن کليک- دو ضرب کنيد، روي دکمه Include A Folder کليک کنيد، و مکان استقرار پوشه مورد نظرتان را مشخص کنيد. به دلايل واضح، اولين پوشه اي که براي کتابخانه جديدتان اضافه مي کنيد به طور خودکار به مکان ذخيره پيش فرض آن کتابخانه تبديل خواهد شد. هرچند، در تغيير دادن مکان ذخيره پيش فرض هر کتابخانه، شامل کتابخانه هاي استاندارد ويندوز 7 آزاد هستيد. براي اين کار، روي يک کتابخانه کليک - راست کنيد و Properties را براي ديدن فهرستي از پوشه هاي آن کتابخانه انتخاب کنيد. پوشه اي که در کنار خود يک علامت تيک دارد مکان ذخيره پيش فرض کنوني است؛ براي تغيير دادن آن، يک پوشه ديگر را هاي لايت کنيد، و براي جا به جا کردن علامت تيک روي Set Save Location کليک کنيد.

هنگامي که برگه Properties مربوط به يک کتابخانه را باز کنيد، گزينه اي با برچسب Optimize This Library For را خواهيد ديد، که گزينه هاي مرتب سازي موجود تحت منوي Arrange By کتابخانه را معين مي کند. چهار تا از اين گزينه ها مربوط به چهار نوع کتابخانه استاندارد هستند، به اضافه يک گزينه پنجم، General Items، که هنگامي سودمند است که کتابخانه شما حاوي چند نوع محتواي متفاوت باشد.( به عنوان مثال، کتابخانه اي مي توانيد بسازيد که هم حاوي عکس است و هم حاوي ويدئو از يک سفر تفريحي.) نکته هاي کتابخانه ها   به ياد بسپاريد که چون کتابخانه ها فقط لينک هايي به پوشه ها هستند و خودشان پوشه نيستند، در حذف يک پوشه از يک کتابخانه ( دکمه Remove را که پيشتر ذکر کرديم به ياد بياوريد)، يا حذف کل محتويات يک کتابخانه_ بي آن که به فايل هاي دروني آنها اثري بگذارد_ آزاد هستيد. فايل ها باز هم در جاي خودشان حاضرند ، فقط ديگر بخشي از کتابخانه ها نخواهند بود. از سوي ديگر، حذف يک فايل يا پوشه از يک کتابخانه، آن را به Recycle Bin خواهد فرستاد. همچنين توجه داشته باشيد که يک پوشه مي تواند عضو چند کتابخانه مختلف باشد، و يک کتابخانه مي تواند 50 پوشه را در بر بگيرد. گذشته از اينها، اگر به طور تصادفي هريک از چهار کتابخانه استاندارد را حذف کنيد، با کليک - راست کردن روي Libraries و انتخاب Restore Default Libraries آنها را مي توانيد بازگرداني کنيد. کتابخانه هاي روي يک شبکه خانگي   گذشته از آن که کتابخانه ها يک روش راحت سازمان دهي فايل هستند، آنها مي توانند براي استفاده مشترک از فايل ها بر روي يک شبکه خانگي از طريق يک homegroup ويندوز7 به کار گرفته شوند. هنگامي که شما يک homegroup مي سازيد، يا به يک homegroup مي پيونديد، امکان به اشتراک گذاشتن هريک از چهار کتابخانه استاندارد را خواهيد داشت، به گونه اي که براي ساير کامپيوترهاي ويندوز7 متصل به شبکه قابل دستيابي باشند. براي اين که دريابيد که آيا يک homegroup برپا شده است يا نه و آيا کتابخانه هاي سيستم شما امکان استفاده مشترک را فراهم مي سازند يا نه، homegroup را در منوي Start جستجو کنيد و به اجرا در آوريد.

همچنين در استفاده مشترک از کتابخانه هاي جديدي که خودتان مي سازيد آزاد هستيد. کافي است روي نام يک کتابخانه در Windows Explorer کليک - راست کنيد، گزينه Share with را انتخاب کنيد، و سپس بسته به نوع دستيابي اي که مي خواهيد فراهم شود يکي از موارد ( Read) homegroup يا ( Read/Write) homegroup را انتخاب کنيد.

اگر يک پوشه جديد را در کتابخانه اي اضافه مي کنيد که براي استفاده مشترک شبکه پيکربندي شده است، پنجره اي به نمايش در خواهد آمد که از شما مي پرسد که آيا مي خواهيد اين پوشه را نيز به اشتراک بگذاريد يا نه. اگر No را انتخاب کنيد، اين پوشه بخشي از کتابخانه شما خواهد شد، اما از طريق شبکه قابل دستيابي نخواهد بود. پيوست ها:   1)folder   منبع:ريزپردازنده، شماره 189 /ن  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 644]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن