تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814295331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد دادستان كل كشور بر پيگيري طرح امنيت اجتماعي؛كارد كه به استخوان مي‌رسد بايد برخورد پليسي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تاكيد دادستان كل كشور بر پيگيري طرح امنيت اجتماعي؛كارد كه به استخوان مي‌رسد بايد برخورد پليسي كرد


گروه جامعه:دقيقا يك سال بعد از شروع طرح امنيت اجتماعي فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، ميهماني‌اي را با عنوان ترتيب داد تا با تاكيد بر رويكرد اجراي اين طرح توسط نيروي انتظامي از شدت و پيگيري اين طرح تا هميشه خبر دهد.

احمدرضا رادان صبح روز گذشته در سالن همايش‌هاي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، مركزي كه سال گذشته هم شروع طرح از همان جا كليد خورده بود بر طرح تاكيد كرد و گفت: به گفته او در اين مدت يك سال بر اساس اين موضوع فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ نتيجه گرفت: رادان با اشاره به نظراتي كه در ابتداي اجراي اين طرح مطرح شده بود، گفت: او سپس به نحوه ادامه فعاليت نيروهاي خود در اجراي اين طرح اشاره كرد و گفت: با جديت پيگيري مي‌كنيم.>

فاضلا‌ب را مي‌توان به راحتي تصفيه كرد اما برخورد با انسان‌هاي خلا‌فكار پيچيده است!

هرچند اسماعيل احمدي‌مقدم، فرمانده كل نيروي انتظامي در مراسم افتتاحيه غايب بود و قرار بود كه در مراسم اختتاميه حاضر شود، اما جمله‌هاي رادان را قربانعلي دري‌نجف‌آبادي، دادستان كل كشور ادامه داد تا بر هماهنگ بودن نگاه دستگاه قضايي با نيروي انتظامي در اجراي اين طرح تاكيد كند: او مفهوم را توضيح داد و گفت:

دري‌نجف‌آبادي گفته خود را با يك مثال تكميل كرد و گفت:

دادستان كل كشور اين گفته خود را با نگراني از حوادث تروريستي در شيراز و يا برنامه‌هايي كه قرار بود در اين مدت اجرا شود گره زد و گفت: او و برخوردهاي انتظامي را آخرين راه مبارزه با اينگونه جرائم دانست و گفت: دادستان كل كشور با اينكه بر نگاه مقامات كشور نسبت به اجراي اينگونه طرح‌ها تاكيد كرد، اما آخرين ملا‌قات خود با يكي از اعضاي اتحاديه اروپا را هم روايت كرد تا آن نگاه را تكميل كند:

دري‌نجف‌آبادي به نماينده اتحاديه اروپا پيشنهاد داده بود كه شهر ، را به آنها [اروپايي‌ها] مي‌سپارند تا شرايط امنيتي و اوضاع كشور را درك كنند. او پس از اين پيشنهاد به همان نماينده گفت: در سراسر دنيا فرياد مي‌زنيد؛ چگونه است كه اعدام در ايران ناميده مي‌شود، اما به سادگي در مورد كشورهاي ديگر ناديده گرفته مي‌شود؟>

بنا بر آنچه كه دري‌نجف‌آبادي از ديدار خود با اين نماينده روايت كرد، او نسبت به واكنش كشورهاي غربي در مورد قطع ارتباط با ايران در صورت اجراي احكام اعدام نيز به فرستاده كشور قبرس اعتراض كرده است.

تحقيقي كه مبناي اجراي طرح امنيت اجتماعي شد

نخستين همايش ابعاد جامعه‌شناختي و روانشناختي طرح امنيت اجتماعي كه به گفته فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، بر پايه تدوين ريشه‌هاي علمي اجراي اين طرح برگزار شده بود، پس از اين افتتاحيه وارد بحث‌هاي تخصصي شد.

يكي از اين بحث‌هاي علمي كه اداره‌كنندگان همايش آن را مهم‌ترين بحث كارشناسي اعلا‌م كردند، تحقيق علي دلا‌ور استاد روش‌شناسي آمار دانشگاه علا‌مه طباطبايي در مورد بود كه در سال 84 انجام و نتايج آن پس از ارائه به فرمانده نيروي انتظامي پايه نگارش طرح امنيت اجتماعي شد.

بر اساس اين تحقيق كه از نمونه 3 هزار و يكصد نفري به دست آمده امنيت به 4 نوع اصلي، امنيت جاني، اقتصاد عمومي، نواميس و امنيت فردي تقسيم شده است.

بنابراين تحقيق علي دلا‌ور نتايج آن را اينگونه تشريح كرد:

به گفته اين استاد دانشگاه

در استان فارس و سيستان و بلوچستان احساس ناامني جاني در بيشترين حد قرار دارد، در حالي كه همين تحقيق نشان مي‌دهد احساس ناامني نسبت به نواميس نيز باز هم در استان فارس و استان گلستان مقابل استان چهارمحال و بختياري در بالا‌ترين شاخص قرار گرفته است.

بر اساس اين تحقيق مولفه‌هاي احساس امنيت در تهران بزرگ نيز به‌طور مشخص بررسي شده است كه نشان مي‌دهد، احساس ناامني اجتماعي بيشترين شاخص و احساس ناامني جاني كمترين شاخص را به خود اختصاص داده‌اند.

تحقيق علي دلا‌ور استاد دانشگاه علا‌مه طباطبايي كه با همكاري نيروي انتظامي انجام شده است، نشان مي‌دهد:

او با توجه به اين مولفه‌ها نتيجه گرفت:

اين استاد دانشگاه و ديگر كارشناسان شركت‌كننده در همايش روز گذشته يك سال پس از اجراي طرحي كه به گفته فرمانده نيروي انتظامي با نمادهاي علمي برنامه‌ريزي شده است، از تحقيق‌هايي سخن گفتند كه هيچ‌يك نگاهي به چگونگي اجراي اين طرح در يك سال گذشته و حتي برآوردهاي آماري آن نداشته است. با همه اين شرايط اما باز هم فرماندهان نيروي انتظامي از پيگيري طرح امنيت اجتماعي سخن مي‌گويند.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن