تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803281421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلفن همراه در مدارس؛ خوب يا بد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تلفن همراه در مدارس؛ خوب يا بد
دانش‌آموزان مي‌‌توانند تلفن همراه خود را به مدرسه بياورند اما نبايد از آن استفاده كنند.
اين روزها با نگاهي ساده به گوشه و كنار شهرهاي مختلف مي‌‌توانيم پيشرفت‌هاي بشري را به خوبي درك كنيم. از قديم گفته‌اند «احتياج، مادر اختراع است». هر زمان كه انسان نيازي را در خود احساس كرده و به دنبال رفع آن رفته، مشكلي از مشكلات و نيازهاي بشري برطرف شده است.
شايد اگر اين احساس نياز به طور غريزي در انسان‌ها وجود نداشت، هيچ اكتشاف و اختراعي صورت نمي‌‌گرفت. حال اين خود ما هستيم كه از اختراعات و اكتشافات، استفاده‌هاي گوناگون مي‌‌كنيم. اين استفاده‌هاي گوناگون مي‌‌تواند به صورت مثبت و در جهت پيشرفت يا به صورت منفي و در جهت زوال و از هم گسيختگي باشد كه بازهم خود ما به طور مستقيم در آن دخالت داريم.
با گسترش علوم مختلف و دستيابي بشر به جايگاه‌هاي بالاي علمي، استفاده‌هاي گوناگون از علوم چه به صورت مثبت و چه منفي، بحث‌هاي ويژه‌اي را به وجود آورده كه يكي از اين بحث‌هاي ويژه، استفاده از ابزار و آلات ساخته دست بشر در هر گروه سني است.
يك كودك، قبل از دوران بلوغ هيچ آمادگي ذهني براي دريافت اطلاعات پيچيده در موارد مختلف و از سايت‌هاي مختلف اينترنتي ندارد. ذهن اين كودك محدود به عوامل ساده‌اي است كه در اطرافش مي‌‌گذرد و براي دريافت اطلاعات ساده آمادگي دارد. حال ما مي آييم و به بهانه پيشرفت علم، اطلاعات پيشرفته اينترنتي را به ذهن كودك تلقين مي‌كنيم. به نظر شما آيا جز بيزاري كودك از علم و پيشرفت‌هاي بشري، چيز ديگري را براي او به ارمغان مي‌‌آوريم؟
مطلب فوق نمونه‌اي از استفاده‌ ما از علم است البته نمونه‌اي منفي. آنچه كه اين روزها در دست هركسي حتي كودك پنج، شش ساله وجود دارد، نمونه‌اي از پيشرفت علم به نام تلفن همراه يا همان موبايل است.

تلفن همراه در مدارس ايران
در سال گذشته يك متخصص علوم رفتاري و آسيب‌شناسي اجتماعي از افزايش صد درصدي استفاده از تلفن همراه در ميان دانش‌آموزان نسبت به سال‌هاي گذشته خبر داد و گفت: بر اساس تحقيقات انجام شده، 45 درصد از نوجوانان به ويژه در شهرهاي بزرگ از تلفن همراه استفاده مي‌‌كنند كه اين امر مي‌‌تواند تهديد جدي براي بروز ناهنجاري‌هاي رفتاري در آنان باشد.
دكتر مجيد ابهري در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با شروع فصل مدارس، يكي از دغدغه‌هاي والدين، رفت‌وآمد دانش‌آموزان است و اصلي‌ترين ابزار اين كنترل فعلا تلفن‌هاي همراه تشخيص داده شده تا آنجا كه اين وسيله تبديل به يك اسباب‌بازي شده و در كيف و جيب اغلب نوجوانان پيدا مي‌‌شود. وي تصريح كرد: تلفن همراه وسيله مناسبي براي كنترل كودكان نيست و تنها ابزاري است كه آنها آن را به رخ دوستان خود مي‌‌كشند؛ از بازي‌هاي آن استفاده مي‌‌كنند يا آهنگ، ترانه و پيام‌هاي مختلف را با آن مبادله مي‌‌كنند.
اين متخصص علوم رفتاري و آسيب‌شناسي اجتماعي تاكيد كرد: نوجواناني كه توانايي تهيه تلفن همراه را ندارند، به نوعي دچار مشكل روحي شده و موجبات آزار والدين خود را فراهم مي‌‌كنند.وي ادامه داد: علاوه بر زيان‌هاي امواج توليدشده از تلفن همراه روي مغز نوجوانان و جوانان، موبايل وسيله‌اي براي رقابت شده و موجبات بروز ناهنجاري‌هاي رفتاري را فراهم مي‌‌كند.ابهري گفت: براساس تحقيقات انجام‌شده، سي درصد نوجوانان از تلفن همراه به عنوان اسباب‌بازي و هفتاد درصد ديگر نيز از آن براي مكالمه با دوستان و سرگرمي استفاده مي‌‌كنند و هنگام كنترل، پاسخگوي آن نيستند. بنابراين بهتر است والدين از ابزار ديگري براي كنترل فرزندان خود استفاده كنند. استاد دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران اظهار داشت: بايد فرهنگ استفاده از اين وسيله به فرزندان آموزش داده شود تا در صورت ضرورت از آن استفاده شود. در مجموع بهتر است خانواده‌ها از ضرورت استفاده از اين وسيله بگذرند و اجازه ندهند كودكان با روحيه تشريفاتي بزرگ شوند. وي با اشاره به اين‌كه 75 درصد از تلفن‌هاي همراه در دست افرادي است كه ضرورت شغلي ندارند، گفت: همچنين هزينه‌هاي ناشي از تلفن همراه نيز رقم قابل توجهي است كه به طور حتم در اقتصاد خانواده‌ها نقش بسزايي خواهد داشت.

تناقض‌گويي مسئولان
اما در اين مورد نظر مسئولان متفاوت است. در حالي كه چندي پيش معاون نظري و مهارتي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران داشتن تلفن همراه در مدارس را بلامانع ذكر كرد، معاون دبيركل شوراي عالي اين وزارتخانه داشتن هرگونه وسيله غيرآموزشي را ممنوع دانست. معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگاران تاكيد كرد: داشتن هر نوع وسيله غيرمرتبط با بحث آموزش به ويژه تلفن همراه در مدرسه توسط دانش‌آموزان ممنوع است.
وي افزود: افراد در تمام مقاطع تحصيلي نبايد گوشي موبايل يا ساير تكنولوژي‌ها مانند MP3 و MP4 را( كه نه تنها ربطي به چارچوب‌هاي درسي و آموزشي ندارد بلكه باعث اختلال در حافظه و كاهش ميزان توجه به مباحث درسي مي‌‌شود ) در فضاي آموزشي با خود داشته باشند. معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش ابراز داشت: آموزش‌هايي در كتاب‌هاي درسي جهت نهادينه كردن فرهنگ صحيح استفاده از تكنولوژي‌هاي به‌روز براي دانش‌آموزان ارائه شده تا محصلان بتوانند با مطالعه اين مباحث، آگاهي لازم‌ را در اين خصوص كسب كنند.ايشان تصريح كرد: پس از ارائه آموزش‌هاي لازم و نهادينه كردن فرهنگ صحيح به‌كارگيري اين تكنولوژي مي‌‌توان به دانش‌آموزان اجازه داد تا تلفن همراه خود را به مدرسه بياورند.معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: تا آن زمان دانش‌آموزان نبايد اين وسيله را با خود به مدرسه بياورند، در غير اين صورت حتي در مواردي كه گوشي آنها خاموش باشد، با اين افراد برخورد مي‌‌شود.
اين در حالي است كه معاون نظري و مهارتي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران چندي پيش گفته بود: دانش‌آموزان مي‌‌توانند تلفن همراه خود را به مدرسه بياورند اما نبايد از آن استفاده كنند.
اما چيزي كه در نظر تمامي مسئولان مشترك است؛ جايگاه تلفن همراه است كه براي بسياري از دانش‌آموزان كاربرد اصلي خود را از دست داده و به عنوان ابزاري براي بازي، خودنمايي و ترويج مطالب غيراخلاقي به كار مي‌‌رود. حال با توجه به اين تناقض‌گويي مسئولان و با توجه به اتفاق‌نظر اكثر آنان، اين راه به كجا ختم مي‌‌شود؟ خدا عالم است و بس.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن