تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816273399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميركريمي: فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران صنف قدرتمندي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ميركريمي: فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران صنف قدرتمندي هستند
مراسم نكوداشت فيلمنامه‌نويسان و روز فيلمنامه‌نويس به همت كانون فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران، عصر چهارشنبه 25 ارديبهشت، همزمان با روز فردوسي در خانه سينما برگزار شد.
«رضا ميركريمي» با قدرتمند خواندن صنف فيلمنامه‌نويسان در سينماي ايران،گفت: من مثل خيلي‌ها، معتقد نيستم مشكل سينماي ما از فيلمنامه است بلكه مشكل از جاهاي ديگري است.
مراسم نكوداشت فيلمنامه‌نويسان و روز فيلمنامه‌نويس به همت كانون فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران، عصر چهارشنبه 25 ارديبهشت، همزمان با روز فردوسي در خانه سينما برگزار شد.
بنا بر اين گزارش، در ابتداي اين مراسم «كامران ملكي» مجري اين برنامه سخنان خود را با اشعار فردوسي آغاز كرد و از طرف اعضاي شوراي مركزي و مسئولين كميته فرهنگي كانون فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران از حضار تشكر كرد.
وي گفت: قصد داشتم تا متني را از شاهنامه در ابتداي سخنانم بخوانم و هرچه فكر كردم ديديم مناسب‌ترين قطعه «قطعه هفت خوان رستم» است چون در دوره ما براي فيلمسازي و فيلمنامه‌نويسي بايد از هفت خوان رستم عبور كرد اما به سفارش فرهاد توحيدي كه گفت اين جلسه مانند جلسه مطبوعاتي ما نباشد از خواندن اين قطعات منصرف شدم!
ملكي در ادامه گفت: همانطور كه در نشست مطبوعاتي عنوان شد، امروز روز فيلمنامه‌نويس و روز بزرگداشت فردوسي است اما به دلايلي كه برخي از اين دلايل در نشست مطبوعاتي عنوان شد امسال جشن نداريم. ناملايمات زيادي در سينما باعث شده ما حوصله جشن نداشته باشيم كه فرهاد توحيدي در اين‌باره سخناني دارد.
«فرهاد توحيدي» رئيس كانون فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران در ميان تشويق حضار به روي صحنه آمد و گفت: از صبح به‌مناسبت اين روز، دوستان پيامك‌هاي زيادي مي‌فرستند. يكي از آنها پيامكي طولاني است كه آن را از رو برايتان مي‌خوانم. توحيدي تلفن همراه خود را از جيب درآورد و متن پيامك را خواند:
«روزتان مبارك به جزء دلايلي كه درباره انتخاب اين روز به عنوان روز فيلمنامه‌نويس وجود دارد، احوالات فردوسي از جنبه ديگري شبيه فيلمنامه‌نويسان در اين كشور است، چون سلطان محمود هم پول نگارش شاهنامه را به فردوسي نداد. براي همين پيشنهاد مي‌شود روز تولد سلطان محمود را به عنوان روز تهيه‌كننده اعلام كنند!!»
وي سپس طي سخناني در مورد دليل نام‌گذاري اين روز به نام روز فيلمنامه‌نويس و اهميت كار فردوسي از جنبه سينمايي سخن گفت و ضمن تشكر از هيئت مديره خانه سينما و معاونت مالي اداري اين خانه گفت: دليل اصلي برگزاري مراسم امسال، همبستگي صنفي و بهتر شدن ارتباط بين هم‌صنفان است.
«فرشاد حقيقي» شاهنامه‌خوان و تنبورنوازكردي در بخش بعدي برنامه به روي صحنه رفت و بخش‌هايي را از داستان سياوش و كيكاووس و نبرد افراسياب، به زبان كردي براي حضار اجرا كرد.
«كامران ملكي» نيز پس از اجراي موسيقي گفت: سينماگران شاخصي در جامعه هستند اما حضور غير مترقبه يك نفر ما را ميخكوب كرده و رضا ميركريمي به دلايلي كه شايد ما سينماگران به خوبي بدانيم در اين جمع و در ميان فيلمنامه‌نويسان حضور يافته است. ميركريمي در دوران مديريت خود بر «خانه سينما» حركت‌هاي بسيار خوبي انجام داد كه يكي از مهمترين آنها كمك به برگزاري برنامه‌هاي صنوف مختلف است.
در ادامه، ميركريمي به روي صحنه رفت و گفت: خوشحالم كه در ميان جشن‌هاي مختلف صنوف سينمايي اين جشن نيز برگزار شد و هر بار كه جشني برگزار مي‌شود. من خوشحال مي‌شوم كه همه دور هم جمع هستيم.
وي اظهار داشت: «خانه سينما» سعي كرده هميشه به برنامه‌هاي مختلف صنوف كمك كند و من حسن انتخاب اين روز را به اعضاي كانون فيلمنامه‌نويسان تبريك مي‌گويم چون فردوسي اولين فيلمنامه‌نويس جدي سينماي ايران است كه دستمزدش را ندادند و آخرين نيز نخواهد بود و متاسفانه فيلمنامه‌نويسي در سينما جدي گرفته نمي‌شود.
وي در ادامه با اشاره به فيلمنامه به عنوان اولين عامل براي ساخت فيلم، گفت: ما فيلمنامه را به عنوان چراغ راه براي ورود به سينما مي‌بينيم اما براي آن اهميت زيادي قائل نيستيم. فيلمنامه در ابتدا مانند شمعي است كه كم‌كم تبديل به چراغي روشن و پرنور مي‌شود اما متاسفانه به علت بي‌اهميت انگاشتن مساله فيلمنامه‌نويسي، در بسياري از اوقات نگارش فيلمنامه‌ وقتي صورت مي‌گيرد كه گاه پروژه‌ها در حال ساخته شدن است و متاسفانه ميزان بودجه‌اي كه براي يك فيلمنامه‌ اختصاص داده مي‌شود، نسبت به بودجه فيلم بسيار ناچيز است.
وي تصريح كرد: در آن سوي آب‌ها وقتي كه فيلم قرار است توليد شود روند توليد به سرعت و در عرض مدت زمان كوتاهي انجام مي‌شود و عمده دليل اين كار آماده بودن فيلمنامه است. در حالي كه فيلمنامه‌هاي غربي اكثرا مشكل دارند و جلوه‌هاي ويژه عظيم باعث به چشم نيامدن مشكلات آن‌ها مي‌شود. وي با قدرتمند خواندن صنف فيلمنامه‌نويسان در سينماي ايران،گفت: آرزو دارم شاهد آثار خوبي از اعضاي صنف باشم و مثل خيلي‌ها، معتقد نيستم مشكل سينماي ما از فيلمنامه است بلكه مشكل از جاهاي زيادي است. اميدوارم شتابزدگي در توليد كه باعث ناامن شدن فضاي كار فيلمنامه‌نويسي مي‌شود، تبديل به آرامشي شود تا ما بتوانيم زمان بيشتري براي فيلمنامه و همينطور پيش توليد فيلم بگذاريم.
در ادامه جلسه، «ابراهيم فروزش» كارگردان صاحب‌نام سينماي ايران به روي صحنه آمد تا در مورد عباس كيارستمي(كه در مراسم غيبت داشت) صحبت كند. او گفت: همكاري من با «كيارستمي» از سال‌هاي دور و با فيلم 11 دقيقه‌اي «نان و كوچه» آغاز شد. او بعد از آن فيلمنامه‌ها، آثار مستند و داستان‌هاي كوتاه زيادي نوشت و ساخت و من اين افتخار را دارم كه اولين كسي بودم كه سناريويي از او را در فيلم «كليد» تبديل به فيلم كردم اما داستان نوشته شدن اين فيلمنامه داستان بسيار جالبي است.
وي افزود: سال‌ها قبل ما براي ديدن لوكيشن‌هاي فيلمي كه قرار بود ساخته شود و هرگز ساخته نشد، به رشت رفتيم و تمام روز را در شهر پرسه زديم و با مردم صحبت كرديم. در اين پرسه زدن‌ها طرح فيلمنامه‌اي به ذهنم رسيد كه آن را براي «كيارستمي» تعريف كردم كه در آن كليد نقش كوچكي داشت. به راه رفتن خود ادامه مي‌داديم و اين فكر از ذهن كيارستمي دور نمي‌شد تا اينكه به من گفت: من نيز طرحي دارم كه آن را برايت مي‌خوانم. شب وقتي به محل استراحت خود رفتيم، او شروع به تعريف كردن كرد و من يادداشت برداشتم كه نتيجه اين يادداشت‌ها فيلمنامه فيلم «كليد» بود كه اثري از ايده من در آن نبود و تنها يك كليد در آن باقي‌مانده بود.
وي تصريح كرد: هوش سرشار و حافظه فراوان و ذهن سيال كيارستمي بعدها آثاري را در زمينه فيلمنامه‌نويسي خلق كرد كه آثاري عالي بود و به بسياري از سينماگران مخصوصا جوانان در پرداخت سوژه كمك كرد. من نيز همواره افتخار ساختن فيلمي از فيلمنامه او را در دل دارم به همين خاطر امروز هم در غياب او كه مسافر خارج از كشور بود و نتوانست بيايد، آمدم تا به نمايندگي ايشان كارت افتخاري انجمن فيلمنامه‌نويسان را بگيرم.
در ادامه، فرهاد توحيدي و رضا ميركريمي به روي صحنه آمدند و براي تلاش‌هاي اثرگذار كيارستمي در زمينه فيلمنامه‌نويسي، كارت عضويت افتخاري كانون فيلمنامه‌نويسان را به «ابراهيم فروزش» اهدا كردند.
در ادامه «كامران ملكي» توضيحاتي در مورد داوري فيلمنامه‌نويسان در سينماي ايران داد و از حسين ايري مدير كميته داوري كانون فيلمنامه نويسان سينماي ايران دعوت كرد تا بر روي صحنه حاضر شود و توضيحات كامل‌تر را در اين زمينه بدهد.
ايري گفت: داوري ما براي جشن فيلمنامه‌نويسان سال آينده، از امسال آغاز مي‌شود و نوعي داوري فني و تخصصي درزمينه مساله فيلمنامه است كه در تقابل با مراسم‌هايي چون جشن خانه سينما يا جشنواره فيلم فجر نيست. بلكه سعي داريم به شكلي به فيلمنامه نگاه كنيم كه معمولا در ديگر داوري‌ها اينگونه به آن نگاه نمي‌شود.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه ادبيات بستر اصلي فيلمنامه است، داوران ما متشكل از اصحاب قلم، منتقدين و فيلمنامه‌نويسان هستند و اين داوري در دو شاخه فيلمنامه‌هاي اقتباسي و آثار اورژينال برگزار مي‌شود. ما در نظر داريم تعاملي بين صنوف سينمايي با محوريت نگاه تخصصي به فيلمنامه را به وجود بياوريم كه در آن نگاه اصلي به بحث صناعت فيلمنامه است و ملاك‌هايي مانند پرفروش بودن يا فرهنگي بودن اين آثار در داوري مطرح نيستند بلكه ويژگي‌هايي چون دارا بودن استانداردهاي فيلمنامه‌نويسي، چگونگي اقتباس و انتقال داستان به زبان سينما و مسائلي از اين دست مورد توجه ما قرار دارد و اميدواريم توجه برگزاركنندگان و داوران جشن خانه سينما يا داوراني را كه در آينده در مورد فيلمنامه قضاوت خواهند كرد، به سمتي هدايت كنيم كه ديدي تخصصي‌تر نسبت به فيلمنامه داشته باشند.
وي افزود: داوري از همين امروز تا پايان سال جاري در مورد آثار به نمايش درآمده انجام خواهد شد و در پايان سال 87، 5 كانديدا معرفي مي‌شوند كه من، همين‌جا از اين كانديداها مي‌خواهم كه در صورت اعلام نامشان، فيلمنامه‌هاي آثار را هم به ما بدهند تا ما ميزان تاثير كارگرداني بر فيلمنامه را نيز ببينيم، چون از حرف تا تصوير راه زيادي است.
در ادامه احكام داوري گلي امامي ، مينو فرشچي، حسن مهدوي‌فر و حسين ايري بارها اهدا شد و محمدرضا تخت‌كشيان ، هوشنگ گلمكاني، فرزاد موتمن، علي‌اكبر قاضي نظام، سعيد شاپوري ، محمد رضايي راد و جمشيد ارجمند به عنوان ديگر داوران منتخب كانون فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران معرفي شدند.
كامران ملكي در ادامه مراسم «روز فيلمنامه‌نويس» روي صحنه رفت و گفت: اتفاق فرخنده‌اي در سينماي ما افتاده و آن هم اين است كه در روند برگزاري يك جشنواره كه معمولا خيلي دير از داوران آن قدرداني مي‌شود، دبير جشنواره‌اي مي‌خواهد پيشاپيش از هيئت انتخاب و داوران خود تجليل كند. در جشنواره فيلم كوتاه جم عده‌اي از اعضاي كانون فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران كار انتخاب و داوري فيلمنامه‌ها را انجام داده‌اند و اكنون دبير جشنواره براي تشكر از اين افراد به روي صحنه مي‌آيد.
در اين بخش از مراسم «پژمان لشگري‌‌پور» پس از حضور در صحنه گفت: براي اينكه در شمار لشگر سلطان محمود نباشم به اينجا آمده‌ام و از زحمات فراوان دوستان تشكر فراواني مي‌كنم.
فرهاد توحيدي ، حسين ترابي و شادمهر راستين داوراني بودند كه لوح‌هاي قدرداني خود را گرفتند و حبيب احمدزاده نيز در جمع حضور نداشت.
تجليل از ماهنامه فيلم‌نگار بخش بعدي مراسم بود كه كامران ملكي به هفتمين سال تاسيس آن اشاره كرد و از احمد طالبي‌نژاد دعوت كرد تا به روي صحنه بيايد و در مورد اهميت اين ماهنامه صحبت كند.
«طالبي‌نژاد» پس از حضور در صحنه گفت: دوستان گفتند امسال جشن نداريم و دعوت از عصباني‌ترين، خسته‌ترين و ناراحت‌ترين فرد حاضر در سالن نشان دهنده نبود اين جشن است! البته اميدوارم مشكلاتي كه براي ما پيش آمده حل شود اما اگر هم حل شد بعدش اتفاقي نمي‌افتد، چون كار ما چندان آش دهان‌سوزي نيست.
وي در ادامه افزود: چند سال است فيلمنامه‌نويسي درس مي‌‌دهم و هر وقت از من مي‌پرسند چه كتابي براي فيلمنامه‌نوسي بخوانيم، من مي‌‌گويم كتب ترجمه شده فايده‌اي ندارد چون اين كتاب‌ها با تكنيك سينمايي غرب نوشته شده و سينماي ايران با آن سينما تفاوت دارد. من به همه مي‌گويم فيلمنامه‌ بخوانيد مخصوصا فيلمنامه‌ آثار ساخته شده و حتي درس‌خواندن نيز به تنهايي فايده‌اي ندارد. وقتي هم از من مي‌پرسند از كجا مي‌توان فيلمنامه‌ها را خواند مي‌گويم در «فيلم‌نگار» بخوانيد و مديرمسئول «فيلم‌نگار» بايد بداند كه بسياري از مشتريان او به توصيه من اين مجله را مي‌خوانند. جاي اين نشريه خوب سال‌ها بر سينماي ما خالي بود و مهمترين نقطه قوت آن نيز اين است كه هرگز از حوزه تخصصي خود و موضوع فيلمنامه، خارج نشده است.
«علي معلم» نائب رئيس و سخنگوي خانه سينما نيز به دعوت از مجري برنامه روي صحنه رفت و ضمن انتقاد شديد از نوع برخورد با مجلات تخصصي سينمايي، گفت: وجود ماهنامه «فيلم‌نگار» كمك بزرگي به مجموعه سينما مي‌كند و نقش خوبي را در پيكره سينماي ايران بازي مي‌كند، چون اكثر مجلات و مطبوعات به صورت كلي به مساله سينما مي‌پردازند و «فيلم‌نگار» هنوز وجهه تخصصي خود را حفظ كرده است.
«نصرالله تابش» سردبير ماهنامه «فيلم‌نگار» نيز پس از حضور بر صحنه، گفت: تلاش ما در «فيلم‌نگار» اين بود كه به عزت فيلمنامه‌نويسان افزوده شود، همانطور كه تشيع فردوسي باعث شد صله سلطان محمود غزنوي را نپذيرد.
وي ادامه داد: ‌اميدوارم فيلمنامه‌نويس همين شأن را پيدا كند و ما هميشه از برنده شدن و موفقيت فيلمنامه‌نويسان مستقل خوشحال مي‌شويم.
فيلم‌نامه‌نويسان كار سختي دارند. در كشورهاي غربي تكنولوژي، ضعف فيلمنامه را مي‌پوشاند و روند كلي فيلمنامه‌ها در غرب رو به ضعيف شدن است اما در يك بررسي اجمالي كه ما در مورد فيلمنامه‌هاي برنده سيمرغ در جشنواره فجر انجام داديم، ديديم فيلم‌نامه‌ها از نظر سطح كيفي بالا رفته‌اند و ما هم سعي داريم به اين رشد طبيعي كمك كنيم.
«كامران ملكي» بخش نكوداشت يك فيلمنامه‌نويس را با اشاره به دلايل انتخاب اين فيلمنامه‌نويس آغاز كرد و گفت: دلايل انتخاب اين فيلمنامه‌نويس توسط كانون فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران، تلاش پيگير اين فيلمنامه‌نويس در زمينه كار صنفي و فيلمنامه‌نويسي است و به همين خاطر مي‌خواهيم از يك كارگردان كه عضو كانون فيلمنامه‌نويسان نيز هست دعوت كنيم تا در مورد آن صحبت كند.
ابوالحسن داودي بر روي صحنه حاضر شد و گفت: تعداد افرادي كه چنين ويژگي دارند به قدري كم است كه همه مي‌دانند اين فيلمنامه‌نويس فريد مصطفوي است. سابقه آشنايي ما به سال 52 و همكلاس بودن در مدرسه عالي سينما و تلويزيون باز مي‌گردد و او اولين كسي بود كه فعاليت كاري در عرصه سينما را با او آغاز كردم. در سال 61 اولين فيلمنامه‌اش را با هم نوشتيم كه وقتي آن را به تلويزيون دادم 276 اصلاحيه خورد و بعد از آن نيز در برنامه «چشم‌اندازي از سينما» كه در تلويزيون با هم كار كرديم، همكار بوديم تا اولين فيلمنامه مشترك‌مان را با نام «پاييزان» نوشتيم كه رسول صدرعاملي آن را ساخت.
داودي در ادامه افزود: نكته‌اي كه براي من مهم و با ارزش است، اين است كه مصطفوي هميشه سيري رو به جلو در كارنامه خود داشته و خود من نتوانسته‌ام اين سير را در كارنامه‌ام داشته باشم. او هرگز اجازه نداد براي معيشت يا هر موضوع ديگري سير كارش نزول كند يا نوسان داشته باشد و مرور كارهايش، اين حركت رو به جلو را به‌خوبي نشان مي‌دهد. ما از زماني دور در سازمان‌هايي مانند بنياد سينمايي فارابي فعاليت داشته‌ايم و اولين جلسات‌مان با سيدمحمد بهشتي در مورد «پاييزان» زماني بود كه فارابي حتي ميز و صندلي هم نداشت اما اكنون اين سازمان‌ها به مسيري افتاده كه اگر كسي بخواهد در آن كار فرهنگي به راه بيندازد و حقوقش را بگيرد به گريه مي‌افتد. آخرين فيلمنامه من يكسال در راهروهاي فارابي گشت اما چيزي را كه همه ما ياد گرفته‌ايم، اين است كه هر چه صبرمان بيشتر باشد موفقيت‌مان بيشتر است چون انديشه پابرجا جلو مي‌رود و حرف بي‌پايه و اساس در جا مي‌زند و «فريد مصطفوي» كسي است كه انديشه‌ پابرجايش باعث شده اين توصيف در موردش صدق كند.
در ادامه، «حسين ترابي» هم به روي صحنه رفت و سرانجام از «فريد مصطفوي» دعوت شد تا براي گرفتن جايزه خود به روي صحنه بيايد. در اين بخش، مصطفوي بعد از گرفتن جايزه «روز فيلمنامه‌نويس» به ذكر خاطره‌اي پرداخت و گفت: اولين فيلمنامه مشترك‌مان را با ابوالحسن داودي «شب تنهايي» نام داشت كه به تلويزيون داديم. او شروع كرد و من به او كمك كردم. آن زمان من به او گفتم فيلمنامه‌ ننوشته‌ام و او به من گفت من يك فيلمنامه نوشته‌ام. آن زمان حتي كتاب‌هاي فيلمنامه‌نويسي سيدفيلد نيز ترجمه نشده بود و ما نمي‌دانستيم چگونه فيلمنامه بنويسيم و فيلمنامه‌نويسي را فقط از طريق سينما آموخته بوديم.
نمايش فيلم «فردوسي و مردم» كه حسين ترابي 40 سال پيش آن را ساخته بود، پايان بخش برنامه نكوداشت فيلمنامه‌نويسان در روز فردوسي بود. * حاشيه‌هاي مراسم؛
كامران ملكي در بخشي از مراسم گفت: عده‌اي به من گفته‌اند تو تند حرف مي‌زني و اگر مديران حرف‌هاي تو را بشنوند، اين ممكن است براي كارت خطرناك باشد، اما شكرخدا كه همه در كن حضور دارند و بيش از 150 ويزا براي حضور اين مديران در جشنواره كن صادر شده است.
هر بار كسي سخن از حضور در لشگر سلطان محمود و فردوسي مي‌گفت تمام سالن مي‌خنديد و اين موضوع چندين‌بار در طول مراسم تكرار شد.
احمد طالبي‌نژاد در سخنانش راجع به «فيلم‌نگار» گفت: اگر ما بعضي از فيلمنامه‌هاي «فيلم‌نگار» را چاپ مي‌كرديم زودتر تعطيل‌مان مي‌كردند! او وقتي با اعتراض «تابش» روبرو شد حرف خود را پس گرفت.
-وقتي فرهاد توحيدي براي گرفتن لوح تقدير از پژمان لشگري‌پور به روي صحنه رفت، به لشگري‌پور گفت اول پاكت را بده بعد تنديس را! تابش وقتي روي صحنه رفت، گفت: توحيدي از وقتي با ما رفيق شده ياد گرفته از روي پاكت مبلغ درونش را حدس بزند!
طالبي‌نژاد در ميان سخنانش در مورد تفاوت سينماي ايران و هاليوود گفت: سالها پيش به علت دوستي با يك فيلمساز به فيلمنامه‌هايش دسترسي پيدا كردم. در يكي از آن فيلمنامه‌ها نوشته بود: شب، خارجي، رضاي زخمي با موتور، با زباله‌كش تصادف مي‌كند و ماشين زباله‌كش او را مي‌برد. آن فيلمساز گفت: ما 10 شب همين صحنه را فيلمبرداري كرديم.
سروش صحت، پيمان قاسم‌خاني، محمد بزرگ‌نيا، جشميد ارجمند ، بهاره رهنما، هرمز هدايت، ايرج طهماسب، مهدي صباغ‌زاده، محمد زرين‌دست، نادر مقدس، حسن حسن‌دوست ، مينو فرشچي، خشايار الوند، سيروس الوند، سيروس تسليمي، جابر قاسمعلي ، محمدعلي طالبي، اصغر پورهاجريان، ابراهيم فروزش ، رويا تيموريان، هوشنگ مرادي‌كرماني، محمد سرير، محمدرضاسكوت، پوران درخشنده و كمال تبريزي از جمله‌ مهمانان حاضر در اين مراسم بودند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن