تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815385386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خودكشي زن جوان پس از صادر نشدن حكم طلاق


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: خودكشي زن جوان پس از صادر نشدن حكم طلاق
اين زن 27 ساله كه منيره نام داشت در 13 سالگي به عقد مردي به نام يعقوب درآمد و از او صاحب دو فرزند دختر شد...
زني كه نتوانسته بود حكم طلاق خود را دريافت كند در پي پيامك هاي تهديدآميز شوهرش با خوردن سم، به زندگي اش پايان داد.
اين زن 27 ساله كه منيره نام داشت در 13 سالگي به عقد مردي به نام يعقوب درآمد و از او صاحب دو فرزند دختر شد.
او پس از 14 سال زندگي مشترك به خاطر آزارهاي شوهرش تصميم به جدايي گرفت اما پس از دو سال تلاش نتوانست حكم طلاق را دريافت كند و چندي بعد خودكشي كرد.

درخواست طلاق
پرونده منيره دو سال قبل در دادگاه خانواده به جريان افتاد و او طي شكايتي خواستار جدايي از شوهرش شد. وي درباره علت اين درخواست خود گفت؛ يعقوب مردي بداخلاق و عصبي است و به هر بهانه يي مرا به باد كتك مي گيرد. گاه شدت ضرباتش به حدي است كه از حال مي روم. در تمام اين سال ها سكوت كردم اما اكنون ديگر نمي توانم به اين زندگي ادامه دهم.
در پي اظهارات زن جوان، شوهر وي به دادگاه خانواده احضار شد و اعلام كرد به هيچ وجه به جدايي از منيره رضايت نمي دهد. هنگامي كه كشمكش قضايي بين اين زوج بالا گرفت منيره مهريه اش را خواستار شد اما پس از احضار مجدد يعقوب به دادگاه وي نامه يي را به قاضي پرونده ارائه داد كه تاييد مي كرد منيره مهريه دو ميليون توماني اش را بخشيده است.
زن جوان هنگامي كه با اين نامه كه خودش آن را امضا كرده بود، مواجه شد، در حالي كه در بهت فرو رفته بود به قاضي دادگاه گفت؛ من نمي دانم اين نامه چيست. چندي قبل عروسي برادرم بود و من بايد براي تهيه مقدمات جشن به خانه مادرم مي رفتم اما يعقوب به من اجازه خروج از خانه نمي داد. وقتي از وي خواهش و تمنا كردم اجازه بدهد به منزل مادرم بروم و در جشن عروسي برادرم حضور داشته باشم او نامه يي را به من داد و گفت اگر زير آن را امضا كنم وي نيز از لجاجت دست بر مي دارد. من بدون خواندن نامه و فقط براي رسيدن به خواسته ام آن را امضا كردم.
پس از آنكه منيره متوجه شد حق دريافت مهريه را از دست داده است بار ديگر درخواست طلاق داد و اين بار براي رسيدن به خواسته اش گواهي سازمان پزشكي قانوني را ضميمه پرونده كرد. در اين گواهي تاييد شده بود منيره مورد ضرب و جرح قرار گرفته است. زن جوان در اين خصوص گفت؛ يك بار پس از آنكه شوهرم به شدت مرا كتك زد عليه وي شكايت كردم و يعقوب در دادگاه به پرداخت ديه محكوم شد.
پس از ارائه اين مدرك به دادگاه، قاضي پرونده به اين خاطر كه مدت نسبتاً زيادي از صدور گواهي پزشكي قانوني گذشته و اين تاييديه براي پرونده يي ديگر صادر شده بود آن را دليل كافي براي صدور حكم طلاق ندانست و ضمن دعوت اين زوج به صلح و سازش از منيره خواست چنانچه شوهرش دوباره به ضرب و جرح وي پرداخت، اين بار هم به پزشكي قانوني بروند تا دادگاه با اين مدرك بتواند راي به جدايي زن و شوهر جوان بدهد.

خودكشي
پس از نااميدي منيره از دريافت حكم طلاق، وي حاضر به بازگشت به خانه شوهرش نشد و به منزل مادر خود رفت. پس از آن بود كه يعقوب با ارسال پيامك هايي به تهديد همسرش پرداخت و اعلام كرد اگر منيره حاضر به بازگشت به منزل نباشد او و خانواده اش را مي كشد.
ارسال پيام هاي تهديدآميز همچنان ادامه داشت تا اينكه چند روز قبل منيره با خواهرش تماس گرفت و مدعي شد اقدام به خودكشي كرده است. پس از اين تماس تلفني خواهر منيره به سرعت خود را به منزل مادرش رساند و با مشاهده پيكر نيمه جان زن جوان وي را به بيمارستان رساند اما منيره كه سم دفع آفات گياهي خورده بود جان باخت.

شكايت
پس از مرگ منيره خانواده او عليه يعقوب اعلام شكايت كردند. برادر منيره در اظهاراتش گفت؛ يعقوب هميشه خواهرم را كتك مي زد به همين خاطر نيز او پس از 14 سال تحمل به رغم داشتن دو دختر 5 و 12 ساله تصميم به جدايي گرفت ولي وقتي قاضي دادگاه اين راي را صادر نكرد يعقوب براي بازگرداندن خواهرم شروع به تهديد وي كرد و نه تنها طي پيامك هايي مي گفت منيره و مادرم را مي كشد بلكه شوهرخواهرهايم را به قتل تهديد كرده است و به همين خاطر از وي شكايت داريم.خواهر منيره نيز درباره خودكشي زن جوان گفت؛ روز حادثه منيره به من زنگ زد و گفت سم خورده تا خودكشي كند.
آن روز مادرم در منزل نبود و من كه به شدت نگران شده بودم به همراه شوهرم سراسيمه خود را به خانه وي رساندم اما تلاش هايم براي نجات جان منيره بي فايده بود.
بنابر اين گزارش اكنون پرونده اتهامي يعقوب به خاطر تهديد به قتل در جريان است و شاكيان، پيامك هاي ارسال شده از متهم را به دادسرا ارائه داده اند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 444]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن