تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815387602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيروزي اوباما در اورگان و يك گام بلند ديگر تا نامزدي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پيروزي اوباما در اورگان و يك گام بلند ديگر تا نامزدي
خبرگزاري فارس: با به پايان رسيدن انتخابات مقدماتي در دو ايالت ديگر آمريكا كه به صورت پستي انجام شد، رسانه‌هاي اين كشور با اشاره به شمارش اوليه آرا، از پيروزي باراك اوباما نامزد دموكراتها در انتخابات رياست جمهوري در برابر هيلاري كلينتون خبر دادند.


به گزارش فارس به نقل از آسوشيتد‌پرس، در ادامه رقابت‌هاي طولاني حزب دموكرات براي انتخاب نامزد رياست جمهوري، ديروز سه شنبه در دو ايالت كنتاكي و اورگان انتخابات مقدماتي برگزار شد و اكثر شهروندان اين دو ايالت در آنها شركت كردند.
"باراك اوباما" توانست با پيروزي بر هيلاري كلينتون در انتخابات مقدماتي ايالت اورگان، او را پشت سر بگذارد و با شكست دادن وي گامي بلند براي رسيدن به انتخابات عمومي رياست جمهوري بردارد.
وي براي نامزد شدن، تنها به 100 نماينده ديگر نياز دارد.
پس از پايان انتخابات، اوباما رقيب سر‌سختش را مورد ستايش قرار داد ولي در مورد سناتور "جان مك‌كين" جمهوري‌خواه سخنان سردي ايراد كرد و او را به راه اندازي جرياني با حمايت دلالان سياسي متهم كرد.
اين در حالي است كه كلينتون در ايالت كنتاكي توانست قاطعانه به پيروزي برسد و قدم به قدم با اوباما براي انتخابات رياست جمهوري به پيش برود.
پيروزي كلينتون در كنتاكي يك پيروزي ارزشمند سياسي براي وي محسوب مي‌شود.
هر كدام از اين دو رقيب انتخاباتي، در مورد يكديگر به مواردي اشاره كردند كه نظر مقامات حزب را جلب كرد.
صحبت‌هاي اين دو نامزد در مورد يكديگر مقامات حزب را بر آن داشت تا به كميته ملي دموكرات پيشنهاد كنند تا اين روند را به‌دقت مديريت نمايد.
در پايان اين رقابت هر دو رقيب دموكرات يكديگر را مورد ستايش خود قرار دادند و خواستار اتحاد حزب دموكرات در انتخابات عمومي شدند.
كلينتون توانست در اين دو ايالت حد‌اقل، 47 نماينده بدست آورد و اوباما نيز توانست 32 نماينده را از آن خود كند.
اوباما تاكنون 1949نماينده داشت و كلينتون 1769 نماينده را از آن خود كرده بود.
براي رسيدن به تعداد كل نمايندگان مورد نياز براي رقابت رياست جمهوري، اين دو بايد به رقم 2026 برسند.
اوباما اگر بتواند تنها 100 نماينده ديگر كسب كند به سرعت وارد رقابت رياست جمهوري مي‌شود و براي مبارزه با مك‌كين، نامزد احتمالي جمهوري‌خواهان آماده مي‌شود.
50 درصد از آراء شمارش شده انتخابات مقدماتي ايالت اورگان كه به صورت پستي انجام شد نشان مي‌دهد كه اوباما در حدود 58 درصد از آراء را از آن خود كرده و كلينتون نيز 42 درصد از آراء را به خود اختصاص داده است.
اين در‌حالي است كه پيروزي كلينتون در كنتاكي تا‌كنون بزرگتر از پيروزي اوباما در اورگان بود كه 65 درصد از آرا به كلينتون و 30 درصد به اوباما اختصاص‌ يافت.
آراء باطله اين ايالت يك بار ديگر تاكيد كرد كه اگر اوباما بخواهد پيروز گردد بايد راي‌دهندگان را مجددا متقاعد كند.
در انتخابات كنتاكي تقريبا 9 راي از هر 10 راي توسط سفيد‌پوستان به صندوق انداخته شد و كلينتون پيروزي خود را مديون حمايت آنها است.
كلينتون توانست در اين ايالت اوباما را در ميان تمام گروه‌هاي سني، با هر در‌آمدي و با هر ميزان تحصيلاتي، شكست دهد.
انتهاي پيام/.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن