تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815249874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصيرييس سازمان حفظ نباتات كشور خبر دادتوسعه شبكه هاي مراقبت و پيش آگاهي آفات و بيماريها در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اختصاصيرييس سازمان حفظ نباتات كشور خبر دادتوسعه شبكه هاي مراقبت و پيش آگاهي آفات و بيماريها در كشور
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي رييس سازمان حفظ نباتات كشور گفت:براي جلوگيري از وارد شدن خسارات ناشي از آفات و بيماريها به محصولات كشاورزي رويكرد سازمان حفظ نباتات ايجاد و توسعه شبكه هاي مراقبت و پيش آگاهي و جذب فارغ التحصيلان رشته گياهپزشكي در اين زمينه است.


همايون دارابي رييس سازمان حفظ نباتات كشور در گفت و گو با خبرنگار موج وظيفه اصلي سازمان حفظ نباتات را اعمال مقررات بهداشت گياهي اعلام كرد و گفت:در اين راستا سازمان حفظ نباتات نسبت به انجام آزمايشات مورد نيازجهت اطمينان از نداشتن آلودگي قرنطينه اي براي كشور در واردات و صادرات تمام كالاهاي داراي منشاء كشاورزي اعم از مصرف خوراكي، بذري، نهال و چوب كه بين كشورها جابجا مي شوند، اقدام نموده ودر صورت عدم وجود آلودگي گواهي صادر مي كند.
وي افزود:شرايط كالاهايي كه منشاء كشاورزي داشته و به صورت ترانزيت از خاك كشور عبورمي كنند نيز توسط سازمان حفظ نباتات تعيين و تاييد مي شود.
دارابي مراقبت از محصولات كشاورزي در باغات، مزارع، مراتع و جنگلها را از ديگر وظايف اين سازمان اعلام كرد و گفت:به منظور جلوگيري از وارد شدن خسارت توسط آفات ، بيماريها، علفهاي هرز و سايرعوامل خسارت زا سازمان حفظ نباتات به مراقبت از محصولات كشاورزي مي پردازد.
وي اضافه كرد: براي جلوگيري از خسارت آفات و بيماريها اقدامات شيميايي ، بيولوژيك، زراعي و مكانيكي انجام مي شود كه دراين راستا رويكرد سازمان حفظ نباتات ايجاد شبكه هاي مراقبت و پيش آگاهي و جذب فارغ التحصيلان رشته گياهپزشكي در كشوراست تا كشاورزان در اين زمينه به موقع راهنمايي شوند.
به گفته وي، براي جلوگيري از وارد شدن خسارت به محصولات كشاورزي ،توسط شبكه هاي مراقبت و پيش آگاهي روشهاي غيرشيميايي و درصورت لزوم روش سمپاشي به كشاورزان توصيه مي شود.
رييس سازمان حفظ نباتات كشور بيان كرد: دراين راستا تمام سمومي كه مجاز به وارد شدن به كشور و يا توليد و توزيع در داخل كشور هستند، بايد مجوز و پروانه لازم را از سازمان حفظ نباتات اخذ كنند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن