تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815488044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مركز بين‌المللي مطالعات استراتژيك لندن: وجود ايراني هسته‌اي انحصار هسته‌اي اسرائيل را پس از 4 دهه از ميان برمي‌دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مركز بين‌المللي مطالعات استراتژيك لندن: وجود ايراني هسته‌اي انحصار هسته‌اي اسرائيل را پس از 4 دهه از ميان برمي‌دارد
خبرگزاري فارس: مركز بين‌المللي مطالعات استراتژيك لندن در گزارشي با اعلام اين مطلب كه اسرائيل از سلاح‌هاي هسته‌اي برخوردار است گفت: وجود ايراني هسته‌اي، انحصار هسته اي اسرائيل را پس از 4 دهه از ميان برمي‌دارد.


به گزارش خبرنگار فارس در لندن، مركز بين المللي مطالعات استراتژيك مستقر در لندن در گزارشي به چگونگي برنامه هاي هسته اي در خاورميانه پرداخته است.
مركز بين المللي استراتژيك با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي برخوردار از سلاح‌هاي هسته‌اي و زرادخانه‌اي بزرگ و پيشرفته است اما هرگز به وجود سلاح هاي هسته‌ايش اذعان نكرده است.
سياست‌ها و توانايي هاي هسته‌اي اسرائيل هرگز به طور رسمي تاييد نشده‌اند اما تمام دنيا پذيرفته است كه چنين حقيقتي در اسرائيل وجود دارد.
بر اساس اين گزارش، اگر اسرائيل احساس تعهد كند و از دكترين ديرپاي ابهام هسته اي اش دست بردارد ، چنين اقدامي مي تواند موجب افزايش فشار بر مصر و شايد ديگر كشورهاي عربي شود تا به دنبال ايجاد بازدارنده هاي هسته اي خود بروند.
مركز بين‌المللي مطالعات استراتژيك لندن تاكيد كرد: به وجود آمدن يك ايران هسته اي، انحصار هسته اي اسرائيل را كه به مدت 4 دهه به عنوان نوعي سياست نهايي بيمه ملي براي اسرائيل عمل كرده است، از ميان برمي دارد. محاسبات استراتژيك اسرائيل به وجود تعهدي همزمان به پيشگيري از ايراني هسته اي و همچنين بازدارندگي آينده متكي است. با توجه به اين مسئله كه خاورميانه علاقه قابل ملاحظه اي را در توسعه برنامه هاي قدرت هسته اي به نمايش گذاشته است، برنامه هسته اي ايران مي تواند به مرور زمان آغازگر تكثير هسته اي منطقه اي در ميان همسايگان ايران شود.
اين گزارش افزود: در مدت 11 ماه يعني از فوريه سال 2006 تا ژانويه سال 2007 ، دستكم 13 كشور در خاورميانه طرح‌هاي جديدي يا طرح هاي احيا شده اي را براي دنبال كردن يا اكتشاف انرژي هسته اي غير نظامي اعلام كرده اند.
جان چيپمن مدير مركز بين المللي مطالعات استراتژيك در اين گزارش گفت: با توجه به فراواني منابع انرژي سنتي در منطقه خاورميانه و جايگاه پايين انرژي هسته‌اي در آن منطقه كه تا به هم اكنون نيز اينگونه بوده است، وجود چنين افزايشي در علاقه براي برخورداري از نيروي هسته اي مسئله قابل ملاحظه اي به شمارمي رود. توسعه فن آوري هاي هسته‌اي در ايران، مهمترين عامل سياسي در پشت علاقه رو به افزون در قدرت هسته‌اي در منطقه به شمار مي رود .
اين گزارش همچنين افزود: انگيزه هاي مشروع در زمينه اقتصاد و انرژي از افزايش بهاي نفت گرفته تا اشتياق براي مقابله با گرماي جهاني همگي نيز نقش مهمي را در علاقه روبه رشد استفاده از قدرت هسته اي ايفا مي كنند.
انتهاي پيام/.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن