تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815082723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خشونت‌ در موگاديشو 10 قرباني گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خشونت‌ در موگاديشو 10 قرباني گرفت


آفريقا- همشهري‌آنلاين:
منابع رسمي اعلام كردند در حملات شبه نظاميان به موگاديشو پايتخت آشوبزده سومالي و مناطق اطراف آن سه شنبه (31 ارديبهشت) ده نفر كشته شدند

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه از موگاديشو؛‌ سه عضو نيروهاي دولتي سومالي و دو غير نظامي در حمله شبه نظاميان مسلح به يك مركز ايست و بازرسي در 15كيلومتري جنوب پايتخت سومالي كشته شدند.

علي محي‌الدين جمعه از شهروندان موگاديشو اعلام كرد شورشيان مسلح به يك ايستگاه كنترل و بازرسي در منطقه اي در جنوب شهر حمله كردند. وي افزود در جريان اين درگيريها سه سرباز و دو غير نظامي كشته و هفت نفر ديگر نيز زخمي شدند.

محمد ابراهيم از افسران پليس سومالي نيز ضمن تائيد خبر حمله شورشيان به مركز ايست و بازرسي اعلام كرد هنوز معلوم نيست چند نفر در اين حمله كشته يا زخمي شده اند.

از طرف ديگر يك بمب در مسير گشتي مشترك نيروهاي سومالي و اتيوپي كه در جاده‌اي نزديك يك مدرسه نظامي قديمي در جنوب موگاديشو در حال حركت بود منفجر شد كه بر اثر ان پنج نفر از جمله سه نظامي اتيوپي و دو سرباز سومالي كشته شدند.

شورشيان سومالي و در راس انها دادگاه‌هاي اسلامي اعلام كرده‌اند مادام كه نيروهاي نظامي اتيوپي در خاك سومالي حضور دارند هرگز با دولت انتقالي سومالي گفتگوي سياسي نخواهند كرد. نظاميان ارتش اتيوپي براي حمايت از نيروهاي دولت انتقالي سومالي در مبارزه با شبه نظاميان دادگاههاي اسلامي وارد خاك سومالي شدند و موفق شدند نيروهاي دادگاه‌هاي اسلامي را از مواضع اصلي خود از جمله موگاديشو بيرون برانند اما ادامه خشونت و ناامني كه به شورشيان اسلامگرا نسبت داده مي شود موجب شده است تا اتيوپي نيروهاي خود را از سومالي خارج نكند.

كشور فقير سومالي واقع در شاخ آفريقا از سال 1991 و درپي سرنگوني دولت محمد زياد‌باره درگير جنگ داخلي است. ناامني و هرج و مرج در سومالي پس از آن تشديد شد كه نيروهاي دولتي با حمايت ارتش اتيوپي اوايل سال گذشته ميلادي شبه نظاميان اسلامگراي را از مناطقي كه تصرف كرده بودند بيرون راندند. اين رويداد موجب گسترش ناآمني در داخل و افزايش سرقت‌هاي دريايي در سواحل سومالي شد.

تاريخ درج: 1 خرداد 1387 ساعت 00:29 تاريخ تاييد: 1 خرداد 1387 ساعت 01:18 تاريخ به روز رساني: 1 خرداد 1387 ساعت 01:21
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 403]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن