تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815599300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معماي جنايتي بدون جسد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: معماي جنايتي بدون جسد
يك سال پيش پسرم وسايلش را جمع كرد و از خانه خارج شد تا كاري پيدا كند و از آن تاريخ به بعد ديگر بازنگشت.
معماي يك جنايت بدون جسد با محاكمه دو متهم پرونده در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران وارد مرحله جديدي شد.
مطابق آنچه در پرونده آمده است، اوايل سال 81 مردي به ماموران پليس تهران خبر داد پسرش حسين از يك سال قبل ناپديد شده است. اين مرد در شكايت خود گفت؛ يك سال پيش پسرم وسايلش را جمع كرد و از خانه خارج شد تا كاري پيدا كند و از آن تاريخ به بعد ديگر بازنگشت.
با توجه به شكايت پدر حسين، پليس تمام پرونده هاي اجساد مجهول الهويه را مورد بررسي قرار داد، اما در هيچ كدام حتي نشانه يي از حسين نبود، بنابراين كارآگاهان به تحقيق از خانواده و آشنايان حسين پرداختند.
مادر اين جوان به پليس گفت؛ پسرم با خانواده يي رفت و آمد نزديك دارد و هر چند آنها مدعي هستند اطلاعي از حسين ندارند، اما من فكر مي كنم بتوانند در اين پرونده كمك كنند.
با درخواست خانواده حسين اعضاي آن خانواده مورد تحقيق قرار گرفتند و دختر خانواده گفت حسين با زني به نام رعنا كه از دوستان وي است رابطه داشته است.هر چند هيچ مدركي عليه رعنا در خصوص اطلاعش از سرنوشت حسين وجود نداشت اما پليس او را بازداشت كرد تا در مورد سرنوشت جوان مفقودي از وي تحقيق كند. اين زن گفت؛ مدت كوتاهي با حسين رابطه داشتم اما او مي خواست از من سوءاستفاده كند و به همين خاطر رابطه ام را با وي قطع كردم اما حسين از من اخاذي مي كرد و بارها تهديدم كرده بود كه اگر پول ندهم موضوع را به شوهرم خواهد گفت.رعنا ادامه داد؛ يك سال پيش بود كه حسين به خانه من آمد و از پنجره وارد اتاق شد. من و حسين در خانه بوديم كه شوهرم سر رسيد و ما را در خانه ديد. محمد شوهرم مرا در اتاق زنداني كرد و به سراغ حسين رفت، آنها با هم صحبت كردند و بعد شوهرم به اتاق آمد و از من خواست در مورد آنچه اتفاق افتاده برايش توضيح بدهم. وقتي صحبت من و شوهرم تمام شد و به او گفتم كه رابطه خاصي با حسين نداشتم وي از اتاق خارج شد.زن جوان ادامه داد؛ وقتي محمد از اتاق بيرون رفت هرچه حسين را صدا زدم جوابي نيامد. من و شوهرم همه جاي خانه را گشتيم اما از او خبري نبود.
ادعاي رعنا مبني بر اينكه حسين به يكباره خانه آنها را ترك كرده است ظن پليس را نسبت به محمد برانگيخت و مرد جوان بازداشت شد. محمد كه از ابتداي بازداشتش مدعي بود در ماجراي ناپديد شدن حسين هيچ نقشي ندارد، سرانجام به قتل اعتراف كرد و گفت؛ وقتي حسين را در خانه ام ديدم عصبي شدم، حسين آمده بود كه به همسر من تعرض كند. من هم با چاقو او را به قتل رساندم و جسدش را در باغچه خانه دفن كردم. با توجه به گفته هاي محمد پليس باغچه خانه را حفاري كرد، اما جنازه پيدا نشد.محمد در دومين دور بازجويي هايش مدعي شد جسد را در بياباني انداخته است. پليس منطقه يي كه محمد مدعي شده بود جنازه را در آنجا رها كرده مورد جست وجو قرار داد اما باز هم هيچ اثري از مقتول پيدا نشد.اين در حالي بود كه آلت قتاله نيز هرگز كشف نشد.
با گذشت 5 سال از ماجرا سرانجام بازپرس جنايي تهران براي محمد قرار مجرميت صادر كرد و رعنا را معاون در جرم دانست، اين در حالي بود كه زن و شوهر جوان در آخرين دفاعيات خود اعترافات شان در اداره آگاهي را پس گرفتند و مدعي شدند تحت فشار به قتل اقرار كردند.
در نهايت پرونده با صدور كيفرخواست براي دو متهم به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.روز گذشته دو متهم در شعبه 74 دادگاه كيفري در برابر هيات قضات قرار گرفتند.
ابتدا علي دلداري نماينده دادستان براي متهمان تقاضاي مجازات كرد و سپس اولياي دم نيز شكايت خود را به قضات اعلام كردند.وقتي محمد در جايگاه حاضر شد، گفت؛ آنچه در اداره آگاهي گفتم صحت ندارد و من حسين را به قتل نرساندم، اگر اين طور بود مي توانستم محل اختفاي جسدش را نشان دهم.سپس وكيل مدافع محمد در جايگاه حاضر شد و دفاعيات خود را با اشاره به اينكه جسد پيدا نشده و آلت قتاله و نظريه پزشكي قانوني نيز در پرونده وجود ندارد مطرح كرد. سپس هيات قضات ادامه رسيدگي به پرونده را به امروز موكول كردند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 611]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن