تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820865901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش شوراي هماهنگي ساماندهي سواحل شمالي كشور در گيلان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش "شوراي هماهنگي ساماندهي سواحل شمالي كشور" در گيلان برگزار شد
داخلي. اجتماعي. همايش.

سومين همايش "شوراي هماهنگي ساماندهي سواحل شمالي كشور" روز سه‌شنبه در مجتمع زيباكنار رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين همايش "محمد سعيدي كيا" وزير مسكن و شهرسازي، "دكتر فاطمه واعظ جوادي " معاون رييس جمهور و رييس سازمان محيط زيست كشور، استانداران مازندران، گلستان، گيلان و جمعي از مديران دستگاهها شركت داشتند.

اين همايش در راستاي پيگيري مصوبات آيين نامه اجرايي ماده ‪ ۶۳‬قانون برنامه چهارم درخصوص "ساماندهي سواحل دريا" برگزار شد.

استاندار گيلان در اين همايش گفت: درياي خزر به عنوان يك فرصت كم نظير براي جمهوري اسلامي ايران با توجه به ديرينه تمدن‌هايي كه در حاشيه اين دريا مستقر بوده‌اند، مي‌تواند، منبع بسيار بزرگي براي ثروت زدايي، رونق اقتصادي و اشتغال زايي باشد.

"روح الله قهرماني چابك" افزود: همچنين درياي خزر مي‌تواند فرصت و شرايطي بسيار مهم براي ايجاد تبادل اقتصادي، تجاري و فرهنگي با كشورهاي حاشيه باشد.

وي گفت: با وجود جذابيت زياد در اين منطقه و با توجه به توسعه در امر زيرساخت‌ها از جمله آزاد راه تهران شمال، قزوين به رشت، راه آهن تهران به ساري، توسعه فرودگاه بين‌المللي ...... كاملا مي‌توان تصور كرد كه تا پنج سال آينده جمعيت ايران به استانهاي شمالي سرازير مي‌شوند و استقبال خوبي از اين استانها مي‌شود.

استاندار گيلان اظهار داشت: معتقديم براي جمعيتي كه در آينده پذيرا خواهيم بود، قبل از اين و حالا بايد برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام گيرد.

وي گفت: با بهره‌برداري از آزاد راهها، جمعيتي كه به گيلان و مازندران مي آيند، به انسداد برخورد مي‌كنند كه بايد به فكر شبكه‌هاي ارتباطي و توسعه باشيم.

وي خاطر نشان كرد: بايستي در اين زمينه با استفاده از بهترين شكل ممكن كمترين آسيب به محيط زيست وارد شود.

قهرماني افزود: در گذشته در ساحل ساخت و سازهاي بي‌برنامه وجود داشت به طوري كه متراژ زيادي از سواحل دريا در مازندران و گيلان توسط نهادهاي دولتي و اشخاص، به شكل استفاده انحصاري براي خود تملك مي‌كردند.

وي گفت: از ‪ ۱۶‬شهرستان در استان گيلان، ‪ ۹‬شهرستان شامل آستارا، تالش، بندر انزلي، رشت، آستانه اشرفيه، لاهيجان، رضوانشهر، لنگرود و رودسر در ساحل قرار دارند.

قهرماني تصريح كرد: ‪ ۱۰‬شهر و ‪ ۱۰۵‬روستاي استان گيلان نيز در نوار ساحلي واقع شده‌است.

وي با تاكيد بر ساماندهي سواحل درياي خزر گفت: بايستي همه دستگاههاي مربوطه در اين زمينه وظايف خود را به نحو احسن انجام دهند تا هر چه سريعتر آزادسازي سواحل انجام گيرد.

در اين همايش روسا و نمايندگان هر يك از دستگاههاي اجرايي استان گيلان در ارتباط با تكاليفي كه بر اساس آيين نامه اجرايي ماده ‪ ۶۳‬قانون برنامه چهارم توسعه بر عهده دارند، مطالبي را ارايه دادند. ك/‪۲‬
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 433]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن