تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814212973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقاي علي‌اف‌به جاي اعزام سرباز به عراق‌و‌افغانستان،به فكر قره‌باغ باشيد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آقاي علي‌اف‌به جاي اعزام سرباز به عراق‌و‌افغانستان،به فكر قره‌باغ باشيد
روابط دولت شما با اين رژيم چگونه قابل توجيه است؟ آيا گمان نمي‌كنيد همكاري تنگاتنگ شما با اسرائيل در زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و...، دولت آذربايجان را در جنايات ارتكابي رژيم صهيونيستي شريك مي‌كند؟ راستي مسلمانان جهان و مردم ايران و جمهوري آذربايجان پيام تبريك شما به «شيمون پرز»، رئيس‌جمهور اسرائيل را چگونه تفسير كنند كه معنايي جز حمايت شما از قتل عام مردم نوارغزه داشته باشد؟
نويسنده و محقق تبريزي در نامه‌اي سرگشاده به «الهام علي‌اف»، رئيس‌جمهور آذربايجان، نسبت به پيام تبريك و نيز شراكت دولت اين كشور ـ كه اكثريت آن را مردم مسلمان تشكيل مي‌دهند ـ با رژيم اسرائيل، انتقاد كرده و آورده است:

آقاي الهام علي‌اف، رياست محترم جمهوري آذربايجان
سلام عليكم
سخن خود را با نام و ياد خدايي كه آدمي را آفريد و او را به سبب دو نعمت ارزشمند «عقل» و «اختيار» بر ساير موجودات برتري داد؛ آغاز مي‌كنم و با پوزش پيشاپيش از اين‌كه لحظاتي از وقت شما را مي‌گيرم، قصد دارم درخصوص پاره‌اي موضوعات مهم و اساسي با شما به گفت‌وگو بنشينم.

جناب آقاي علي‌اف
بنده يك مسلمان آذري‌زبان ايراني هستم كه از شهر تبريز برايتان نامه مي‌نويسم. من خودم را در عوامل متعددي همچون تاريخ، تمدن، فرهنگ، زبان، دين، مذهب و... با شما و مردم جمهوري آذربايجان شريك مي‌دانم و همين اشتراكات باعث گرديده تا به سهم خودم نسبت به زبان، مذهب، هويت، تاريخ و تماميت ارضي جمهوري آذربايجان احساس مسئوليت نمايم كه اين احساس مسئوليت، مبناي نگارش اين نامه را تشكيل مي‌دهد.

جناب آقاي علي‌اف
اگر موافق باشيد، نگاهي گذرا به گذشته داشته باشيم. مي‌دانيد كه تا يكصدوهشتاد سال قبل از اين؛ نياكان ما در سرزميني به نام ايران به عنوان هموطن يكديگر زندگي مي‌كردند. درآن زمان، نياكان شما در قسمتي از ايران بزرگ كه در شمال رود ارس قرار گرفته است ـ و آن زمان، «آران» ناميده مي‌شد ـ زندگي مي‌نمودند و نياكان من در اين سوي ارس؛ يعني آذربايجان سكونت داشتند. آنان در غم و شادي در كنار يكديگر بودند، در دين، مذهب، مليت، زبان، فرهنگ، آداب و رسوم و... با هم مشترك بودند و دوشادوش يكديگر براي دفاع از تماميت ارضي ايران بزرگ و دين و فرهنگ خود تلاش مي‌نمودند؛ تا اين‌كه در سال‌هاي 1192و 1206هجري شمسي، بخش‌هايي از ايران كه شامل سرزمين‌هاي شمال ارس مي‌گرديد، در نتيجه طمع‌ورزي و عداوت قدرت‌هاي بزرگ آن زمان و پس از جنگ‌هاي طولاني‌مدت بين ايران و امپراطوري روس،‌ به موجب قراردادهاي تحميلي «گلستان» و «تركمانچاي» از ميهن اصلي خويش جدا گرديد و اينگونه بود كه بين مردم دو سوي ارس، جدايي افتاد. البته نياكان ما تلاش‌هاي زيادي براي از بين بردن اين جدايي انجام دادند كه متأسفانه به دليل سياست‌هاي استعماري قدرت‌هاي آن زمان، منتج به نتيجه نگرديد.

جناب آقاي علي اف
مي‌خواهم به عنوان نمونه و جهت بزرگداشت ياد و خاطره اجداد شما، به يكي از تلاش‌هاي مردم نخجوان ـ كه محل تولد رئيس‌جمهور فقيد آذربايجان، مرحوم «حيدر علي‌اف» مي‌باشد ـ براي الحاق دوباره به ايران اشاره كنم:

89 سال پيش، در روز نهم ارديبهشت ماه 1298شمسي (برابر با 30 آوريل 1919 ميلادي) اكثريت قريب به اتفاق مردم شهر نخجوان در مقابل كنسولگري ايران اجتماع كردند. آنان با شعارهايي از قبيل زنده باد دولت ايران و... تقاضاي تابعيت ايران و الحاق به وطن اصلي خود را نمودند كه اين اجتماع پرشور چندين روز به طول انجاميد. مردم نخجوان، رئيسان حكومت محلي، رئيس نيروهاي نظامي و معتمدين شهر با ارسال 12 فقره تلگراف به دولت ايران، شاه، سفراي خارجي، رئيس‌جمهورآمريكا، انجمن صلح ورساي و... تقاضاي الحاق به ايران را كرده و همه جا متذكر شدند كه اصلا ايراني‌نژاد و مسلمان بوده و 92 سال است به زور از خاك ايران جدا شده اند.

دراين شرايط، دولت محلي نخجوان با تركيب «كلبعلي‌خان»، رئيس قشون و «سلطان‌اف»، رئيس حكومت، «حاج حسنعلي قربان‌اف»، رئيس ستاد قشون و چند نفر از متنفذين و كليه اعضاي شوراي ملي با امضاي قطعنامه‌اي خود را تابع ايران و ايراني‌نژاد معرفي و هيأتي مركب از «شيخ عبدالجبار بكتاش»، «مهديقلي خان دياربكري»، «سيدباقر حيدرزاده»، «حسين آقا نوروز‌زاده» را تعيين و به تبريز اعزام داشتند. هيأت اعزامي ضمن نامه‌اي خطاب به ايرانيان، از اين‌كه 92 سال به حكم زور از برادران خود دور بودند، ابراز تأثر نموده ومجددا تقاضاي الحاق به وطن اصلي خود را مطرح كردند؛ كه البته اين تلاش‌ها به دليل جو حاكم بر روابط بين‌الملل آن زمان كه الزاما بايستي در جهت منافع قدرت‌هايي از قبيل بريتانيا و... بود، به نتيجه مورد نظر نرسيد.

جناب آقاي الهام علي‌اف
بعد از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و استقلال جمهوري آذربايجان؛ مردم ايران به ويژه مردم تبريز؛ازاين‌كه مردم مسلمان جمهوري آذربايجان بعد از سالها زندگي، تحت حاكميت تزارها و كمونيست‌ها؛ مي‌توانستند فصل نويني از حيات خويش را شروع نمايند احساس خوشحالي مي‌كردند ليكن امروزه بعد از گذشت 17 سال از استقلال آذربايجان، موجي از نگراني و احساس مسئوليت جاي اين خوشحالي را گرفته است. دليل اين امر، روشن و مبرهن است؛ مردم ايران خواهان عزت و موفقيت همه‌جانبه مردم جمهوري آذربايجان مي‌باشند ليكن آنچه امروزه در نتيجه سياست‌هاي دولت آذربايجان در ادوار مختلف ديده مي‌شود، روندي است كه خلاف اين را نشان مي‌دهد. امروزه همانطوري كه در داخل جمهوري آذربايجان، اكثريت مردم نسبت به سرنوشت خود و كشورشان نگران هستند در ايران هم اين نگراني احساس مي‌شود.

جناب آقاي علي‌اف
روابط دولت تحت حاكميت جنابعالي با رژيم جعلي و غاصب اسرائيل، بلاتكليفي مردم آواره قره‌باغ و ساير سرزمين‌هاي اشغالي، سياست‌هاي دولت جمهوري آذربايجان براي زدودن هويت تاريخي مردم اين كشور، وضعيت نابسامان اقليت‌هاي مختلف ساكن در جمهوري آذربايجان از قبيل تالش‌ها، ايجاد شكاف بين نسل گذشته و جوان جمهوري آذربايجان در نتيجه سياست‌هايي از قبيل تغيير مكرر الفبا، محدوديت فعاليت‌هاي ديني، تلاش بخش‌هاي مختلف دولت براي تضعيف نقش دين و مذهب در جامعه آذربايجان، برخي اقدامات تحريك‌آميز دولت آذربايجان در قبال مردم ايران و... از جمله عواملي هستند كه موجبات نگراني مردم ايران نسبت به سرنوشت مردم جمهوري آذربايجان را سبب شده است.

جناب آقاي رئيس‌جمهوري آذربايجان
يقين دارم كه مي‌دانيد شما در كشوري رئيس‌جمهور هستيد كه بيش از 90 درصد مردم آن كشور را مسلمانان تشكيل مي‌دهند و كشورتان يكي از اعضاي سازمان كنفرانس اسلامي مي‌باشد، سازماني كه اساس تشكيل آن؛ مبارزه با سياست‌هاي رژيم صهيونيستي است؛ رژيمي كه از شصت سال قبل تا كنون از هيچ جنايتي عليه مسلمانان فلسطين دريغ نكرده است و امروزه نيز بيش از هر زمان ديگري عرصه را بر مردم مظلوم نوار غزه تنگ نموده است. رژيمي كه شصت سال است، آرامش فيزيكي را از مسلمانان فلسطين و لبنان و آرامش روحي را از مسلمانان اقصي نقاط عالم سلب كرده است و...

سؤال اين است روابط دولت شما با اين رژيم چگونه قابل توجيه است؟ آيا گمان نمي‌كنيد همكاري تنگاتنگ شما با اسرائيل در زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و...، دولت آذربايجان را در جنايات ارتكابي رژيم صهيونيستي شريك مي‌كند؟ راستي مسلمانان جهان و مردم ايران و جمهوري آذربايجان پيام تبريك شما به «شيمون پرز»، رئيس‌جمهور اسرائيل، به مناسبت شصتمين سالگرد تأسيس اسرائيل را چگونه تفسير كنند كه معنايي جز حمايت شما از قتل عام مردم نوارغزه داشته باشد؟ آيا سزوار است در روزهايي كه مصادف با سالگرد اشغال بخش‌هايي از كشورتان مي‌باشد، به مناسبت تأسيس اسرائيل، در كشور شما و با حمايت شما مراسم جشن برگزارگردد؟

آيا فكر مي‌كنيد روزي كه در بين مردم جهان به روز نكبت شهرت يافته است و در حقيقت آغاز رنج و اندوه مردم مسلمان فلسطين مي‌باشد بايستي در كشور شما جشن گرفته شود؟ راستي چه اصراري داريد بر اين‌كه به رغم مخالفت صريح مردم جمهوري آذربايجان، در پايتخت كشورتان به نام اسرائي،ل پارك و خيابان افتتاح كنيد؟ و...

جناب آقاي علي‌اف
امروزه در نتيجه روابط شما با رژيم صهيونيستي بين دولت و مردم جمهوري آذربايجان، شكاف عميقي ايجاد شده است. واقعيت اين است، مردمي كه حدود 20درصد خاك كشورشان در اشغال بيگانه است نمي‌توانند بپذيرند كه دولتشان با رژيم غاصب ديگري روابط حسنه داشته باشد. البته مردم جمهوري آذربايجان به لحاظ مسائل ديني نيز نمي‌توانند اين موضوع را برخود بقبولانند.

آقاي رئيس‌جمهور!
خود بهتر مي‌دانيد براساس نظرسنجي يك مؤسسه بين‌المللي، 92 درصد مردم كشورتان هيچ اعتقادي به دولت آذربايجان ندارند، آيا فكر نمي‌كنيد بخشي از اين بي‌اعتمادي مردم به دولت، محصول روابط حسنه دولت شما با رژيم صهيونيستي باشد؟

آقاي علي‌اف
واقعيت اين است، دولت اسرائيل هيچگاه نخواهد توانست در عرصه بين‌المللي براي خود مقبوليت و مشروعيت عمومي كسب كند و روزي فرا خواهد رسيد كه مردم فلسطين، حقوق از دست رفته خود را استيفا خواهد نمود. لذا بهتر است سرنوشت خود را به سرنوشت دولت اسرائيل گره نزنيد، چراكه نتيجه آن مشخص است؛ همانگونه كه در ايران قبل از انقلاب، رژيم پهلوي به دلايل مختلف از جمله ارتباط گسترده با رژيم صهيونيستي مورد خشم ملت ايران قرار گرفت و سقوط كرد، در آينده نيز مردم مسلمان كشورهاي مختلف، دولت‌هايي را كه از طريق برقراري رابطه با رژيم صهيونيستي، خود را در جنايات آن رژيم شريك مي‌نمايند، مورد خشم انقلابي خويش قرار خواهند داد.

اجازه دهيد اين بخش از نامه خود را با يك سؤال ديگر به پايان برسام:

جناب آقاي علي‌اف
شما را چه شده است كه در برخورد با تعدادي از جوانان ايراني هم‌زبان خود كه به دلايلي از قبيل ورود غيرمجاز به كشورتان مدتهاست در زندا‌‌ن‌هاي آذربايجان از قبيل زندان منطقه قره‌داغ در بدترين شرايط ممكن به سر مي‌برند، هيچ‌گونه مماشاتي به خرج نداده و انواع شكنجه‌هاي روحي و جسمي را در قبال آنها روا مي‌داريد ولي با صهيونيست‌هايي كه در كشور مسلمان آذربايجان مرتكب هرگونه اعمالي ـ كه قلم از توصيف آنها شرم دارد ـ مي‌شوند، هيچ برخوردي به عمل نمي‌آوريد؟!

جناب آقاي الهام علي‌اف
موضوع ديگري كه مي‌خواهم در خصوص آن با شما گفت‌وگو نمايم، مسئله «قره‌باغ و ساير سرزمين‌هاي اشغالي» است. حدود 14 سال از واگذاري حل موضوع قره‌باغ به گروه مينسك مي‌گذرد. واقعيت اين است كه در اين مدت طولاني، هيچ اقدام مفيدي در راستاي برگرداندن اين سرزمين‌ها به عمل نيامده است. رؤساي گروه مينسك حتي حاضر به دادن رأي مثبت به قطعنامه سازمان ملل متحد درخصوص تماميت ارضي جمهوري آذربايجان نشدند. خود مي‌دانيد مردم مسلمان جمهوري قره‌باغ و ساير سرزمين‌هاي اشغالي، به دور از خانه و كاشانه خود در وضيعت اسفناكي به سر مي‌برند و هر روز كه سپري مي‌شود، بازپس‌گيري اين سرزمين‌ها سخت‌تر مي‌گردد.

راستي برنامه شما درخصوص آينده اين مناقشه چيست؟ چرا نمي‌خواهيد از پتانسيل‌هاي بالقوه‌اي كه براي بازپس‌گيري اين سرزمين‌ها در اختيار داريد، استفاده كنيد؟

آقاي رئيس‌جمهور!
مردم كشور شما مسلمان هستند. در بين مسلمانان، مفاهيمي همچون جهاد و شهادت ازارزش و كارايي بالايي برخوردار مي‌باشد. چرا در دولت تحت حاكميت شما به جاي تلاش براي احياي اين ارزش‌ها، با آنها مبارزه مي‌شود؟ چرا دركشورتان از كساني كه در جنگ قره‌باغ شهيد يا مجروح شده‌اند، هيچ تجليلي به عمل نمي آيد؟ آيا دركشوري كه 20 درصد آن در اشغال دشمن است، نبايد براي ايجاد و تقويت روحيه سلحشوري در بين مردم تلاش نمود؟ آيا شايسته است كشوري كه بخشي از خاك كشورش در اشغال است به جاي تلاش براي بازپس‌گيري آن، ارتش خود را براي كشتار مسلمانان عراق و افغانستان و همراهي با ارتش آمريكا به اين كشورها اعزام نمايد؟

چرا مرزبانان شما در برخورد با دو جوان آذري‌زبان اردبيلي كه از روي كنجكاوي و يا به هر دليل ديگري وارد كشورتان شده بودند، شديدترين برخورد ممكن را به عمل آورده و با شليك بي‌رحمانه، آن دو جوان هم‌دين و هم‌زبان خود را از پاي درمي‌آورند ولي دولت آذربايجان سال‌هاست درقبال اشغال 20 درصد ازخاك خودتوسط دولتي كه هيچ گونه تجانس ديني يا فرهنگي با آذربايجان ندارد سكوت اختياركرده وهيچ عكس‌العملي نشان نمي‌دهد؟

جناب آقاي رئيس‌جمهور!
بايستي متوجه باشيم كه موضوع قره‌باغ نه مي‌تواند در نتيجه گذشت زمان به فراموشي سپرده شود و نه با ادامه روند كنوني مي‌توان به بازپس‌گيري آن اميدوار بود. همانطوري كه مردم ايران توانستند در اوايل پيروزي انقلاب با وجود مشكلات فراوان بخش‌هايي از خاك كشورشان را كه درنتيجه حمايت قدرتهاي جهاني توسط رژيم بعثي عراق اشغال گرديده بود، آزاد نمايند. امروزه نيزمردم مسلمان و شيعه جمهوري آذربايجان مي‌توانند در سايه ترويج فرهنگ جهاد و شهادت نسبت به باز پس گيري سرزمينهاي اشغالي خود اقدام نمايند.

آقاي رئيس‌جمهور
در ديداري كه از شهر باكو داشتم،‌ خيلي متأثر شدم. مي‌دانيد چرا؟ چون در نقاط مختلف شهر مجسمه‌هايي را ديدم كه نماد فرهنگ غرب بودند ولي هرچه تلاش نمودم تا مجسمه‌اي و يا يادبودي در مورد شهداي قره‌باغ پيدا كنم نتوانستم و من نيز مثل خيلي از مردم كشورتان، به اين باوررسيدم كه شما با زبان بي ‌باني از مردم مي‌خواهيد قره‌باغ را به فراموشي بسپارند.

جناب آقاي الهام علي‌اف
در ادامه مي‌خواهم به موضوعات ديگري اشاره نمايم. من به عنوان كسي كه درخصوص كشور تحت حاكميت شما شناخت كافي دارم، نمي‌توانم نگراني خود را از وضيعت نسل جوان جمهوري آذربايجان اظهارننمايم. امروزه جوانان جمهوري آذربايجان در نتيجه سياست‌هايي از قبيل تغييرات مدوام الفبا و نيزتلاش براي به فراموشي سپردن هويت راستين خود، به سختي مي‌توانند با گذشته پرافتخارشان ارتباط برقراركنند و مجبورند آنچه را كه درمدارس و دانشگاه‌ها به عنوان تاريخ كشورشان مطرح مي‌شود، بپذيرند كه البته چون اين مطالب منطبق با واقعيات نيست، ذهن پرسشگر آنان اقناع نمي‌شود و در نتيجه دچار نوعي سردرگمي مي‌گردند.

امروزه در مدارس و دانشگاه‌هاي جمهوري آذربايجان اينگونه تبليغ مي‌كنند كه در گذشته، كشوري به نام آذربايجان بوده است كه دو كشور ايران و امپراطوري روس بر سر تصاحب آن جنگ نموده و عاقبت قسمت شمالي به روسيه و قسمت جنوبي به ايران واگذارشده است، درحالي كه جوان آذربايجاني بايستي بداند در گذشته، نياكان او تابعيت ايران را داشته‌اند و او در حقيقت در فرهنگ و تمدن غني ايراني ـ اسلامي كه امروزه دوست و دشمن بدان معترف است، سهيم مي‌باشد.

آقاي رئيس‌جمهور!
همانطور كه قبلا نيز اشاره شد، حدود 90 درصد مردم كشور شما را مسلمانان تشكيل مي‌دهند، با اين حال اقدامات و سياست‌هاي دولت شما هيچ تناسبي با دين و فرهنگ مردم كشورتان ندارند. اقداماتي نظير ممنوعيت پخش اذان، لايحه ممنوعيت حجاب در مدارس، ممنوعيت پخش كتب ديني، ممنوعيت عزاداري ماه محرم در خيابان‌ها، ممنوعيت كانديدا شدن خادمان ديني (روحانيون) در انتخابات مختلف، ممنوعيت صدور گذرنامه با حجاب اسلامي و... ـ كه البته متوليان اقدامات فوق در برخي موارد مانند ممنوعيت پخش اذان، در اثر پافشاري مردم مسلمان آذربايجان، مجبور به عقب‌نشيني شده‌ا‌ند ـ باعث گرديده بين مردم و دولت شكاف عميقي ايجاد گردد كه نتيجه آن، خوشايند نخواهد بود.

آقاي الهام علي‌اف
در اين بخش تنها به ذكر يك سؤال بسنده مي‌كنم؛ چگونه است در كشورتان به بهانه آزادي، دست برخي قلم به دستان وابسته به رژيم صهيونيستي و آمريكا را آزاد مي‌گذاريد تا به مقدسات بيش از يك ميليارد مسلمان توهين روا دارند ولي جواناني را كه در راستاي اعتقادات خود اقدام به برگزاري جلسات مذهبي مي‌نمايند به جاسوسي متهم نموده و روانه زندان‌ها مي‌نماييد؟

آقاي رئيس جمهور!
در ادامه بايستي به اين نكته اشاره نمايم كه به رغم همه تلاش‌هاي صورت گرفته در ايام طولاني‌مدت حاكميت تزارها و كمونيست‌ها و نيز دوران بعد از استقلال اين كشور كه براي جدا نمودن مردم اين كشور از هويت تاريخي خود از هيچ كوششي دريغ نشده است، مردم اين كشور در مسير بازگشت به تاريخ و هويت اصيل خود كه همان فرهنگ و هويت اسلامي ـ ايراني مي‌باشد، قرار گرفته‌اند.

خوب دقت كنيد! مي‌توانيد نشانه‌هاي اين بازگشت را به خوبي احساس نماييد، گرايش روز افزون زنان جمهوري آذربايجان به حجاب، مقاومت دليرانه مردم جمهوري آذربايجان در برابر لايحه ممنوعيت حجاب در مدارس آموزشي، انتخاب اسامي مذهبي از قبيل فاطمه توسط والدين آذربايجاني براي فرزندانشان، گرايش شديد مردم جمهوري آذربايجان به كالاهاي ايراني، علاقه غير قابل وصف آنان براي مسافرت به ايران و زيارت مشهد مقدس،حضور پرشور جوانان در مراسمات مذهبي با وجود محدوديت‌هاي موجود، علاقه مردم جمهوري آذربايجان به فرهيختگان ايراني از قبيل استاد شهريار،قرار گرفتن كتاب‌هاي مذهبي مانند قرآن و نهج‌البلاغه در رديف كتاب‌هاي پرفروش سال به رغم محدوديت‌هاي فراوان و... نمونه‌هايي از قرارگرفتن مردم جمهوري آذربايجان براي بازگشت به هويت راستين و تاريخي خود مي‌باشند.

آقاي رئيس‌جمهور!
امروزه گرايش به دين، به موضوعي جهاني تبديل گرديده است و در اين ميان، دين اسلام به عنوان آخرين دين الهي، به سرعت در حال گسترش مي‌باشد. در اين وضيعت، برخي اقداماتي كه از ناحيه دولت جمهوري آذربايجان براي تقابل با دين صورت مي‌گيرد، جاي بسي تعجب و تاسف دارد؛ در حالي كه رئيس‌جمهور كشوري مانند آمريكا كه دستش به خون انسان‌هاي بي‌شماري در اقصي نقاط عالم آلوده گشته است، سعي مي‌نمايد خود را فردي معتقد به دين مردم كشورش نشان دهد و مدام رفتن به كليسا و انجام مراسمات مذهبي را مطرح مي‌كند، از رئيس‌جمهور كشوري كه اكثريت مردم آن را مسلمانان تشكيل مي‌دهند بعيد است كه ازهيچ كوششي براي كمرنگ نمودن ارزش‌هاي ديني و اسلامي دريغ نمي‌كند.

جناب آقاي الهام علي‌اف!
همه مي‌دانند كسي كه در جهت خلاف رودخانه شنا مي‌كند، هيچگاه به مقصد نخواهد رسيد. واقعيت اين است كه اقدامات شما جملگي در مسير مخالف حركت مردم جمهوري آذربايجان مي‌باشد، لذا اميد است بيش از اين فرصت‌ها را ازدست ندهيد و همگام با مردم مسلمان جمهوري آذربايجان درسايه تعاليم اسلام و با توجه به هويت تاريخي مردم اين كشورو با شناخت واقعي دوست از دشمن درمسير عزت وپيشرفت همه جانبه مردم آذربايجان گام برداريد. در اين صورت مردم ايران نيز كه تا كنون در همه مراحل، پشتيبان مردم جمهوري آذربايجان بوده‌اند از هيچ كوششي براي پيشرفت مردم آذربايجان دريغ نخواهند نمود. واقعيت اينست ملت ايران به ويژه مردم آذري زبان كشور ما نمي‌توانند نسبت به سرنوشت بخشي از هموطنان خود كه در نتيجه سياست‌هاي برخي قدرت‌ها از ميهن اصلي خود دور افتاده‌اند؛ بي‌تفاوت باشند.

جناب آقاي الهام علي‌اف
در تاريخ اسلام افراد زيادي بوده‌اند كه با نگاهي به گذشته و با اندكي تفكر درخصوص فلسفه آفرينش خود و جهان هستي، توانسته‌اند سرنوشت خود را به بهترين وجه ممكن تغيير دهند. اكنون كه بزرگواري نموده و اين مختصر را مطالعه نموده‌ايد، مي‌توانيد بي‌تفاوت از كنار آنچه گفته شد عبوركنيد ويا درخصوص آنها تامل نمائيد. آقاي رئيس جمهور!شايد متن اين نامه اندكي تند و گزنده باشد ليكن بدانيد انگيزه نگارنده آن تنها كمك نمودن به ملت و دولت جمهوري آذربايجان مي‌باشد. اميد است در سايه بازگشت به ارزش‌هاي والاي ملي ـ اسلامي آينده خوبي براي خود و مردم رنج‌كشيده جمهوري آذربايجان رقم بزنيد و البته مي‌دانيد مراد از آينده، تنها اين دنياي فاني و زود گذر نيست.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 415]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن