تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803231407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صفار: مکتب ایرانی مقدمه فتنه جدید است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: صفار: مکتب ایرانی مقدمه فتنه جدید است وی از آموزه های حوادث سال گذشته می گوید و این که بجز دشمنان انقلاب، 9 دی 88 برای مردم و مسئولین نیز درس ها و عبرت ها داشت.آنچه می خواندی گفت وگوی الف با محمد حسین صفار هرندی کارشناس مسائل سیاسی و وزیر ارشاد در دولت نهم است. محمد حسین صفار هرندی هم از فتنه جدید می گوید و هم فتنه پشت سرگذاشته.به نظر او فتنه های جدید در راه است و ممکن است کسانی که امروز چهره موجهی دارند فردا رنگ عوض کنند و در راس فتنه قرار گیرند.به نظر او عملکرد مسئولین و خواص در فتنه 88 باید مجددا بررسی شود.می توانست فتنه 88 زودتر از 9 دی پایان پیدا کند.وی از آموزه های حوادث سال گذشته می گوید و این که بجز دشمنان انقلاب، 9 دی 88 برای مردم و مسئولین نیز درس ها و عبرت ها داشت.آنچه می خواندی گفت وگوی  الف با محمد حسین صفار هرندی کارشناس مسائل سیاسی و وزیر ارشاد در دولت نهم است.مقدمه فتنه جدیدالف: رهبر انقلاب در موارد مختلف از فتنه های جدید پیش رو خبر داده اند، بفرمایید که فتنه های جدید دارای چه ویژگی هایی هستند؟جمله ای که بنده شنیده ام و یا جملاتی که حضرت آقا فرموده اند بیشتر ناظر بر یک وضعیت کلی است نه وضعیت خاص.ایشون می فرمایند که فتنه ای که ما در سال 88 تجربه کردیم به مراتب پیچیده تر بود از فتنه ای که در 10 سال قبل و در سال 78 اتفاق افتاد و یا فتنه ای که در ابتدای انقلاب با میدان داری عناصر مفسده جویی مثل منافقین و لیبرال ها و ملی گرا ها اتفاق افتاد این نشان می دهد که هرچه که زمان می گذرد فتنه جلوه های تازه تر پیدا می کند و پیچیده تر می شود یعنی با انباشت تجربیات شیطانی خود پیچیده تر عمل می کند و طبیعی است که کسانی که می خواهند فتنه را خنثی کنند آنها هم باید پیچیده بشوند یعنی به موازات گذشت زمان و گسترش ترفندهای شیطانی رقیب اونها هم نباید جا بمانند و آنها هم باید خودشان را تجهیز کنند به بصیرت و فهمی متناسب با پیچیدگی فتنه های رقیب،بنابراین چه بسا کسانی که امروز پیش ما چهره های موجهی هستند اگر از مسیر حق منحرف بشوند آنها قهرمانان فتنه های آینده باشند ما نباید کلیشه ای نگاه کنیم به جریان فتنه نباید خودمان را اسیر یک سری مصادیق امروزی فتنه کنیم، فتنه هر روز یک چهره و جلوه تازه ای پیدا می کند و مهمترین مشخصه های فتنه های آینده به نظرم همان است که قدرتی که معلوم شد و ملت به مدد اون قدرت می توانند ترفند های دشمن را خنثی کند فتنه های آینده این قدرت را نشانه خواهند گرفت و مهمترین آن این بود ایمان مردم به اعتقادات دینی و ایمانشان به هدایت های موثر رهبری و این دو را عده ای از همین الان نشانه گرفته اند. زاویه پیدا کردن به هر دلیل و بهانه ای از رهنمودهای رهبری این مقدمات فتنه جویی های آینده است. تشکیک کردن در اصالت مسیر انتخاب شده ملت یعنی پناه بردن به اسلام عزیز به مکتب اسلام و برجسته کردن مکاتب انحرافی در برابر مکتب اسلام معلوم است که خودش باب و مقدمه یک فتنه تازه می تواند باشد.مردم خودشان وارد می شوندالف :حوادث سال گشذته چه عبرتهائی برای گروهها و جریانات مختلف از جمله مسئولین، احزاب و جریانات سیاسی، خود مردم و دشمنان داخلی و خارجی را تشریح کنید؟ عبرتهای 9 دی به نظرم برای مقامات و مسئولین و چهره های خاص در اقشار مختلف به لحاظ صنفی و یا حکومتی این است که مردم هیچوقت منتظر نمی مانند که تصمیم گیران کشور نهایت صبر خودشان را در قبال آن اتفاقاتی که بوی بدعت و سنت شکنی می دهد و بوی انحراف از مسیر از آن استشمام می شود،به کار گیرند و یا منتظر بمانند تا مسئولان و مقاماتشان و دست اندرکاران و خواص جامعه، پیش قدم بشوند و مردم به تبع بیایند و همین که احساس کردند نوعی رخوت و سکوت و سکون در یک بخشی از جریان خواص مشاهده می شود آن وقت است که خودشان دست به کار می شوند و اقدام عملی را خودشان انجام می دهند و گمان بنده این است که 9 دی روز تجلی یک چنین حضوری بود و برای مسئولان و خواص هم مایه این عبرت که در حقیقت خودشان را تنظیم کنند که از توده مردم یکبار دیگر جا نمانند البته در این میان فقط پیوند میان مردم و رهبر و ولی خود بود که یک پیوند معنادار در تمام مراحل و مراتب بوده است.مردم از هم سبقت می گیرندحماسه 9 دی عبرتی هم برای دشمنان ما می توانست در پی داشته باشد البته اگر دشمن عاقل باشد و آن این است که وقتی پای بیگانه به محیط داخلی ما کشیده می شود و مردم با سابقه ای که از حضور نفرت انگیز جریان خارجی در معادلات داخلی خود دارند اینجا برای تسویه حساب با جریانی که احساس خیانت در آن می کنند،از یکدیگر سبقت می گیرند و کسی نیست که متعلق به جامعه بزرگ مردم ایران باشد و حافظه تاریخی او از خیانت کسانی که وابسته به دشمنان بیرونی در معادلات داخلی عمل کردند مکدر نباشد و در ماجرای 9 دی یکبار دیگر این نفرت تاریخی مردم ما از مداخلات امور بیگانه در امور کشور مشخص شد.یک عبرت مهم برای مردم اما یک عبرت کلی هم برای خود مردم داشت و آن این بود جایی که مردم بر حسب نجابت مذهبی و ملی و ایرانی خودشان در قبال بعضی از منحرفان سکوت می کنند و کوتاه می آیند، تاریخ نشان داده که آن جریان انحراف به گمان اینکه توانسته مردم را تسلیم خواسته های ناحق خود کند وسوسه می شود برای برداشتن قدمهای بعدی.درست این است که عبرتی که ما به عنوان کل مردم ایران از حوادث پارسال و 9 دی می توانیم بگیریم و از ماجراهایی که منتهی به 9 دی شد این است که با جریان منحرف و از همان ابتدای آمر از سرچشمه باید برخوردهای سنجیده و درخور و برگرفته از بصیرت  کامل کنیم تا آن خسارت و زیانی که برما تحمیل می کند به حداقل ممکن برسد.چرا 9 دی فصل الخطاب شدالف :چه اتفاقاتی افتاد که 9 دی فصل الخطاب و پایان فتنه گری های پس از انتخابات شد؟ نقش رهبری را در این جریان چگونه دیدید؟به یک معنا باید روز 9 دی را روز به تجلی در آمدن هدایت های رهبری بر ملتی قلمداد کرد که در حقیقت نقطه اوج بصیرت و شعور سیاسی و انقلابی خودشان را در همراهی همه جانبه نائب امام زمان یافته بودند.یعنی در حقیقت باید گفت که دشمن زمانی مایوس و ناکام شد و در حقیقت فتنه بعد از 9 دی عقیم شد که این اطمینان برای آنها حاصل شد که مردم دست بردار حمایت و پشتیبانی همه جانبه خود از رهبر خودشان نیستند و هرچه که آنها بر آتش کینه نسبت به مرکزیت نظام افزودند محبت آن در دل توده مردم افزایش پیدا کرده است.به نظربنده  فصل الخطاب بودن 9 دی اگر این تعبیر تعبیر درستی تلقی شود یعنی آن روز به عنوان پایان همه آنچه دشمنان ما در طول 8 ماه مارو مشغول به آن کرده بودند محسوب شود آنچه که آن روز در حقیقت به دنیا فهماند و به نمایش گذاشت این بود که تحمل ملت ما و نجابت مردم ما در طول آن 8 ماه بالاخره یک حدی داشت و صبر آنها یه جایی باید تمام می شد و آنجایی که تمام شد در حقیقت واقعه عاشورا  و اهانتی بود که به مقدسات بزرگشان شد و از آن پس در حقیقت تکلیف روشن بود که دیگر تحمل و صبر و نجابت نمی توانست جایی داشته باشد.تغییر ترکیب حامیان فتنهالف: ترکیب حامیان فتنه پس از انتخابات در طول 8 ماه جنگ نرم را چگونه تحلیل می کنید؟ به تعبیری حامیان جریان فتنه از روز پس از انتخابات چه کسانی بودند و به تدریج تا 9 دی چه تغییراتی در میان آنها ایجاد شد؟حمایت از جریان فتنه دو حوزه  را در بر می گیرد،یک بخش آن حوزه اجتماعی است، یعنی قشر وسیعی از مردم که با برداشت های خودشان و عمدتا هم بایک برداشت سالم از رقابتهای انتخاباتی در یک سوی معادلات انتخاباتی آن زمان واقع شده بودند و گزینه هایی را برای خودشان پذیرفته بودند که این در تضاد با اون گزینه ای بود که نهایتا انتخابات را برنده شد و آن جماعتی که در این زمینه گزینه خود را برنده نمی دیدند از لحاظ عاطفی احساس شکست خوردگی می کردند اما به طور جدی می شود گفت که بدنه اجتماعی این جریان بعد از چند روز متوجه شد که این جریان طبیعی است و در معادلات انتخاباتی وقتی یک طرف برنده می شود، یک طرف بازنده هم وجود دارد و باید ما ادب باختن را هم به همان اندازه که ادب بردن و پیروز شدن را می آموزیم باید بیاموزیم، بنابراین در بدنه اجتماعی،حقیقتا جریان حامی فتنه خیلی زود منصرف از پیگیری اهداف آشوب طلبانه راس فتنه شد.بدنه آشوب بعد از نمازجمعه یک دهم شد بنابراین از بعد از خطبه های نماز جمعه 29 خرداد ظرفیت به خیابان آمدن بدنه آشوب به یک دهم روزهای قبل تقلیل پیدا کرد یعنی نه دهم دیگر حاضر نشدند که به کف خیابان بیایند و حمایت کنند اما یک جریان حمایت کننده تشکیلاتی جریان فتنه داشت که بخش قابل توجهی از آن ها را باید یک اتحاد نامقدس بین جریانات مساله دار نظام در طول 30 سال گذشته معرفی کرد یعنی همه ریزش های انقلاب به دلایل مختلف خود را در سال 88 در کنار هم یافتند و وجه مشترک همه آنها کینه توزی علیه نظام مستقری بود که امام آن را بنا گذاشته بود و در طول 30 سال گذشته هم به دلایل مختلف رودر روی آن ایستادند و از آن جدا شدند.بخش دوم حامیان جریان فتنه را باید دشمن بیرونی دانست یعنی همان قدرتهای بزرگ و مسلط بر جهان که با وقوع انقلاب اسلامی ایران احساس می کردند که نه فقط منافع مادی آنها به خطر افتاده بلکه ایدئولوژی و مکتبی که آن را ترویج می کنند برای اولین بار توسط یک انقلاب بزرگ به چالش کشیده شده است و دعوایی در دنیا پدید آمده که یک سوی آن انقلابی است متکی به نگاه مردم مسلمان ایران و سوی دیگر آن همه جریان حاکم بر جهان کفر.و در اینجا بود که آنها طبیعتا فرصت آشوب در کشور را برای خودشان یک فرصت استثنایی تلقی کردند و گفتند که حداقل و کف خواسته های ما به وسیله جریانی که به اسم رقابت انتخاباتی با یک حریف مستقر در حکومت دارد جدال می کند توسط چنین رقیبی می تواند این کف خواسته ها تامین شود و لذا بی گدار به آب زدند و همه حیثیت خود را پای دفاع از این جریان به صحنه آوردند.بنده ترکیب کلی جریان حامی فتنه را اینطور قلمداد می کنم.فتنه می توانست زودتر تمام شودالف: مسئولین، خواص، جریانات سیاسی چه کارهایی می توانستند انجام دهند تا فتنه زودتر از 9 دی پایان می یافت؟البته شاید مقدر الهی را نشود جابجا کرد شاید تقدیر این بود که این حوادث پی در پی صورت گیرد تا هر کدام از آنها بتواند دلهایی را متوجه حق کند در حالی که تا پیش از آن قانع نشده بودند چه بسا کسانی تا قبل از عاشورا هنوز هم باور نداشتند که در طرف مقابل و در جبهه ای که علیه مردم و ولی فقیه و نظام جمهوری اسلامی صف آرایی کرده حتی انگیزه هایی برای برچیدن بساط اعتقادات دینی آنها باشد حتی انگیزه هایی برای دشمنی با مقدسات الهی و با عاطفه مذهبی آنها که بخش عمده ای در سالار شهیدان و نمادهای منتسب به عاشورا خلاصه می شود فکر نمی کردند که در دلهای کینه جوی این مخالفان سیاسی یک رشته ای از عداوت و کینه توزی نسبت به مقدسات هم موج می زند و وجود دارد، عاشورا این اتفاق افتاد، بنابراین هرکدام از حوادثی که به دنبال هم آمد شاید برای بلوغ برداشت مردم ضروری بود و بنده معتقدم که چه بسا این تقدیر الهی حکمت های بسیاری پشت آن بود تا دلهای مختلف با ذائقه های گوناگون را به تدریج متوجه فهم قضایا کند چون فهم اجتماعی دفعتا حاصل نمی شود و بلکه می تواند بر اثر تکرار بعضی از حوادث و موضوعات به وجود بیاید و خیلی هم طبیعی است ولی اگر برخی از خواص در این مسیر تعلل نکرده بودند و اگر برخی از بزرگان در این مسیر به وظایف خودشان دقیق تر عمل می کردند بعضی ها اگر پروبالی را برای حمایت از فتنه گران و منحرفین نگشوده بودند و آنها احساس پناه بردن به آغوش این حامیان را نداشتند چه بسا سرعت پایان یافتن این فتنه بیشتر می شد و زمانش زودتر اتفاق می افتاد و ازاین جهت می شود گفت که این غفلتها ماجرا را به تاخیر انداخت و از این جهت بی تاثیر نبوده است.رشادت مردم در فهم یک موضوع پیچیدهالف: چرا روز 9 دی روز بصیرت نامیده شد؟خود بصیرت اساسا باید تعریف بشود تا ببینیم روز 9 دی می تواند روز بصیرت باشد یا خیر.بصیرت را به عنوان اگاهی عمیق و علم به ماهیت پدیده ها و مسائل تعریف می کنند یا گفته می شود که ما چشمی در سر داریم که بصر است و چشمی هست که دردل هست و آن بصیرت هست یعنی آن چشم باطن، نگاهی که می تواند پشت دیوارها را هم حدس بزند اون نگاه یعنی قدرت فهم حوادث، یعنی قدرت پیش بینی مسائل، قدرت شناخت جریانات سالم از ناسالم، قدرت محک زننده و ارزیابی کننده ادعا ها و تشخیص ادعای صادق از ادعای کاذب.این چیزی بود که به نظر می رسد در روز 9 دی سال 1388 به خوبی از سوی مردم به نمایش گذاشته شد یعنی مردم در مرزبندی کردن با مدعیانی که صورت ظاهر را حفظ کرده بودند اما باطن فاسدی داشتند،مردم در فهم این پدیده ظاهرا پیچیده از خودشان رشادت نشان دادند و نشان دادند که خیلی رشد یافته هستند بنابراین روز 9 دی واقعا روز مثال زدنی برای فهم عمیق ملت می تواند  تلقی شود و برای همیشه هم این عنوان مانند پرچم می تواند برافراشته بماند.الف: شاخصه های خواص بی بصیرت در 8 ماه جنگ نرم را تحلیل کنید؟خواص در حقیقت همانطور که از اسمشان پیداست،مشخصه اصلی آنها خاص بودن است و خاص بودن به این معناست که در میان عامی کسی یک برجستگی پیدا می کند که نسبت به بقیه خاص می شود و آنچه که مستله شده خاص بودن ها به جلو بودن و پیشتاز بودن به لحاظ فهم اجتماعی و برآورد صحیح است که یک نفر را نسبت به جمع بزرگی خاص می کند، در فتنه سال گذشته به دلایل مختلف بعضی از خواص قدرت برآورد به موقع و عکس العمل به موقع خود را ازدست داده بودند شاید دلیلش را بشود در دلبستگی ها و تعلقات آنها در بعضی از مسائل دنیوی دانست همانطور که قرآن کریم می فرماید: زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِینَ وَالْقَنَاطِیرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَیْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ۗ ذَٰلِکَ مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا ۖ وَاللَّـهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ  یعنی عواملی که می تواند دنیا را آرایش بدهد جلوی چشم انسانهایی که در گذشته قدمهای بزرگی را برداشتند، پیشتاز بودند، جلودار بودند، ایثارگر بودند اما اثیر دنیا که می شوند این تعلق دنیا چشم باطنشان را کور می کند قدرت برآورد تحلیشلشان را ضایع می کند، می اندیشند اما اندیشه ناب نه،اندیشه آنها اندیشه باطلی است و مسیری که انتخاب می کنند مسیر معوجی است در حالی که توده مردم،مردمی که همراه با پیشوای الهی خودشان بر مدار حق حرکت می کنند به دلیل تعلق نداشتن به این دلبستگی های دنیوی راحت تر می توانند حق را بپذیرند و بهانه و بازی هم در نمی آورند.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 413]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن