تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815673978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه‌هايي از بازديد رييس جمهوري از كاخ موزه گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حاشيه‌هايي از بازديد رييس جمهوري از كاخ موزه گلستان
سياسي. قوه مجريه. رييس جمهور
رييس جمهوري اسلامي ايران روز سه شنبه در سومين روز از هفته ميراث فرهنگي از كاخ موزه گلستان واقع در مركز شهر تهران بازديد كرد.

*دكتر محمود احمدي نژاد را در اين بازديد، اسفنديار رحيم مشايي، معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و جمعي از معاونان وي همراهي مي‌كردند .

* به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا ، در بدو ورود رييس جمهوري به محل كاخ موزه گلستان، خانم پروين صدر ثقه‌الاسلام مدير كاخ موزه گلستان در حالي كه از فرط هيجان صدايش مي‌لرزيد، به وي خوش آمد گفت و حضور رييس جمهوري در اين مكان همزمان با هفته ميراث فرهنگي و روز ملي موزه را قوت قلبي براي خود و كاركنان اين مجموعه تاريخي و فرهنگي دانست.

* رييس جمهوري در ابتداي بازديد به سمت موزه مردم شناسي (كاخ ابيض) كه به مدت دو سال در دست تعمير و بازسازي بود راهنمايي شد و احمدي نژاد در بازديد از اين بخش از كاخ موزه گلستان، موزه مردم شناسي را براي بازديد عموم بازگشايي كرد.

* احمدي نژاد در ادامه به اتفاق همراهان و خانم ثقه‌الاسلام به سمت موزه خصوصي رفت
و در اين موزه كه از قسمت‌هاي مختلفي از جمله تالار سلام ، سالن ظروف، تالار برليان و همچنين تالار آيينه تشكيل شده است بازديد كرد و در هر كدام از اين بخش‌ها با توضيحات و گزارش‌هاي مدير كاخ موزه گلستان در جريان كارهاي انجام شده قرار گرفت.

* در سالن ظروف، نسخه نفيس و ارزشمند شاهنامه بايسنقري كه بيش از ‪۱۱۰‬سال است كه در كتابخانه كاخ گلستان نگهداري مي‌شود توسط رييس جمهوري رونمايي شد.

*شاهنامه بايسنقري در اسفند ماه سال ‪۸۴‬پس از ثبت در حافظه ملي جهت ثبت در حافظه جهاني به سازمان علمي فرهنگي ملل متحد (يونسكو) معرفي شد و پس از طي مراحل مختلف كارشناسي در سازمان مذكور سرانجام در خرداد ماه سال ‪۸۶‬در حافظه جهاني به ثبت رسيد.

* احمدي نژاد در هنگام رونمايي از اين اثر نفيس و ارزشمند، شاهنامه را به تعبيري توحيد نامه دانست و گفت: هويت ايراني و تثبيت ارزش‌هاي الهي در ايران زمين تا حدود زيادي مديون مجاهدت فردوسي است.

رييس جمهوري، يكتاپرستي، عدالت، عشق، صلح دوستي، برادري و همدلي را همراه و معرف هويت ايراني در طول تاريخ دانست و در عين حال گفت: البته در مقطع كوتاهي هويت ايراني دچار خدشه شد و بتبع آن معروفيت ملت ايران در بسط ارزش‌هاي الهي دچار آسيب گرديد.

احمدي نژاد گفت : پس از اين مقطع حكيم فردوسي با تيزبيني و هدايت الهي هويت ايراني را بازيافت و با مجاهدت چند ‪ ۱۰‬ساله، اين هويت را مجددا در يكي از زيباترين قالب‌ها يعني شعر بازتعريف كرد و ادبياتي را انتخاب كرد كه به سرعت در متن مردم منتشر شد و چنانچه در متن مردم منتشر نمي‌شد تضميني براي بقا و دوام آن نبود .

وي اضافه كرد : ملت بزرگ ايران در چند صد سال اخير هم با همين بازيافت هويتي از سوي فردوسي، همواره پرچمدار ارزش‌ها بوده و امروز هم هست و از اين رو هويت ايراني و ارزش‌هاي الهي و اسلام ناب تا حدود زيادي مديون اين مجاهدت فردوسي است.

رييس جمهوري خاطر نشان كرد : شاهنامه به تعبيري توحيد نامه و در راستاي تعريف انسان‌هاي صالح و برجسته و صيانت از ارزش‌هاي الهي است.

احمدي نژاد تصريح كرد : پردازش داستان‌ها و معرفي شخصيت‌ها در شاهنامه بگونه‌اي است كه جبهه پاكي و عدالت و خداپرستي در مقابل جبهه شر و خودخواهي و خودپرستي قرار دارد .

رييس جمهوري گفت : در شاهنامه خودخواهان ، زياده طلب‌ها و كساني كه جان و مال انسان‌ها را به استثمار مي‌گيرند، در مقابل انسان‌هاي آزاده و شجاعي كه طرفدار خداپرستي و عدالت هستند و سمبل آن نيز -رستم> است، قرار دارند دكتر احمدي نژاد همچنين ثبت اين اثر را در مجامع بين‌المللي به ملت ايران و دست اندركاران ميراث فرهنگي تبريك گفت و خاطرنشان كرد: دانشمندان ، صاحبنظران، جامعه شناسان و سياستمداران بايد نقش شاهنامه و حركت فردوسي را در تكوين و بازتعريف هويت ايراني شناسايي و معرفي كنند.

* در بازديد رييس جمهوري از ديگر بخش‌هاي كاخ موزه گلستان در يكي از سالن ها، ميز بسيار زيبايي قرار داشت كه به گفته خانم ثقه‌الاسلام اين ميز معطر كه از مقواي فشرده ساخته شده است از سوي ناپلئون بناپارات به فتحلي شاه قاجار هديه شده است.

مدير كاخ موزه گلستان در هنگام معرفي اين ميز به رييس جمهوري گفت: چند سال قبل جمعي از فرانسوي‌ها در بازديد از اين كاخ تقاضا كردند كه اين ميز را به آنها بازگردانيم اما من به آنها پاسخ دادم كه وقتي شما همه قطعاتي كه از تخت جمشيد ما برده‌ايد پس داديد ما نيز اين ميز را به شما مي دهيم .

احمدي نژاد در پاسخ به سخنان خانم ثقه‌الاسلام گفت كه اگر آنها قطعات تخت جمشيد را به ما بازگردانند كه ديگر چيزي نخواهند داشت تا در موزه‌هاي خود نمايش دهند.

* بخش گنجينه كاخ گلستان نيز از ديگر بخش‌هايي بود كه براساس برنامه قرار بود از سوي رييس جمهوري بازديد و بازگشايي شود اما بدليل فشردگي برنامه هاي رييس جمهوري انجام نشد و اين كار از سوي رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري انجام گرديد.

* رييس جمهوري پس از بازديد از بخش‌هاي مختلف كاخ موزه گلستان در سخناني در جمع مديرا ن و كاركنان اين مجموعه فرهنگي صيانت از ميراث فرهنگي كشور را مورد تاكيد قرار داد و بر معرفي اين آثار ارزشمند به ملت ايران و ساير ملت‌هاي جهان تاكيد كرد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 608]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن