تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820633853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماندلا خشونتهاي جاري در آفريقاي جنوبي را محكوم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ماندلا خشونتهاي جاري در آفريقاي جنوبي را محكوم كرد
خارجي. اجتماعي. جرايم. آفريقاي جنوبي.

پرتوريا- نلسون ماندلا رهبر مبارزات ضد نژادپرستي آفريقاي‌جنوبي روز سه‌شنبه خشونتهاي جاري در شهر ژوهانسبورگ اين كشور را كه به كشته شدن حداقل ‪ ۲۴‬خارجي و مجروح شدن صدها نفر ديگر انجاميده است، محكوم كرد.

بگزارش ايرنا، ماندلا در پيامي به همين منظور ضمن يادآوري مبارزات ضد نژادپرستي مردم آفريقاي جنوبي، خواستار تحكيم اتحاد و همبستگي بين ملتهاي آفريقا شد.

ماندلا گفت، از مشاهده صحنه‌هاي حملات بر عليه خارجيان به خشم آمده است، به ويژه آنكه برخي از قربانيان اين حادثه به تابعيت آفريقاي جنوبي درآمده‌اند.

از طرف ديگر، "دزموند توتو" اسقف سابق آفريقاي‌جنوبي و برنده جايزه صلح نوبل نيز خشونتهاي روزهاي اخير بر عليه اتباع خارجي مقيم اينكشور را "اهانت به قهرمانان مبارزات ضد نژادپرستي" در اينكشور دانست.

توتو مهاجران آفريقايي را خواهران و برادران ملت آفريقاي جنوبي توصيف كرد و گفت، ملتهاي آفريقايي در گذشته حاميان مبارزات ضد نژاد پرستي در آفريقاي جنوبي بوده‌اند و شايسته نيست كه فرزندان آنها بدست اين ملت قرباني شوند.

تابو امبكي رييس جمهوري آفريقاي جنوبي نيز پيش از اين در يك موضع گيري شديدالحن تاكيد كرد، دولت وي از تمامي توان خود براي پايان دادن به اين خشونتها، استفاده خواهد كرد.

آقاي امبكي حملات بر عليه مهاجران خارجي را اقدامي "بي شرمانه و جنايتكارانه" توصيف كرد و گفت، پليس آفريقاي‌جنوبي با عوامل اين حادثه بشدت برخورد خواهد كرد.

خشونتها، هفته گذشته از شهرك الكساندرا در حومه ژوهانسبورگ آغاز شد و به سرعت به چندين شهرك ديگر در اطراف اين شهر سرايت كرد.

شدت و وسعت اين حملات در روزهاي اخير، اين نگراني را بوجود آورده كه "خارجي ستيزي" به پديده‌اي عمومي در اين كشور تبديل شود كه در آن صورت عواقب خطرناكي را مي‌تواند بدنبال داشته باشد.

بين ‪ ۳‬تا ‪ ۴‬ميليون مهاجر خارجي كه به طور عمده از كشورهاي فقير آفريقا از جمله زيمبابوه، موزامبيك، مالاوي و نيجريه هستند در شهركهاي فقيرنشين آفريقاي‌جنوبي زندگي مي‌كنند كه به وخامت اوضاع اقتصادي و اجتماعي در اين شهركها كمك كرده است.

خشونتهاي اخير به فرار هزاران نفر از اين مهاجران از شهركهاي فقيرنشين در ايالت خاتنگ و به ويژه در حومه شهر ژوهانسبورگ انجاميده است و در حال حاضر بزرگترين نگراني دولت آفريقاي‌جنوبي حفاظت و نگهداري از موج مهاجران فراري مي‌باشد.

در تازه‌ترين اين خشونتها شب گذشته حداقل دو نفر كشته و دهها نفر ديگر مجروح شدند.

مقامهاي دولت آفريقاي‌جنوبي اكنون نگران توسعه دامنه اين خشونتها به ديگر شهرهاي آفريقاي جنوبي هستند.

منابع پليس آفريقاي جنوبي مي‌گويند حداقل ‪ ۳۰۰‬نفر را در ارتباط با خشونتهاي اخير دستگير كرده اند.

"گوده مانتاشه" دبير كل حزب كنگره ملي آفريقا روز سه‌شنبه خواستار اعزام نيروهاي ارتش آفريقاي‌جنوبي براي كمك به پليس اينكشور و سركوب خشونتها در ژوهانسبورگ شد.

مانتاشه هشدار داد: اگر خشونتها به موقع متوقف نشوند، امكان توسعه و گسترش آنها به ديگر شهرهاي آفريقاي جنوبي وجود دارد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن