تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815188373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاظم اوليايي عنوان كرد، ليگ فوتبال ايران جزو ‪ ۱۰‬ليگ برتر جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كاظم اوليايي عنوان كرد، ليگ فوتبال ايران جزو ‪ ۱۰‬ليگ برتر جهان است
ورزش. ورزش‌هاي توپي
مديرعامل باشگاه پاس همدان گفت : ليگ فوتبال ايران در رده هفتم تا دهم ليگ‌هاي برتر جهان قرار دارد.

كاظم اوليايي روز سه شنبه با اشاره به پايان ليگ برتر هفتم ، اظهار داشت : ليگ خوبي را پشت سرگذاشتيم به طوري كه خوشبختانه به درصد بالايي از موفقيت دست يافته و روند رو به رشد خوبي را طي كرده است . با توجه به كيفيت برگزاري ليگ هفتم به نظر من به لحاظ كيفي مي‌توان اين ليگ را در جمع ‪ ۱۰‬ليگ برتر جهان و دست كم در رديف هفتم تا دهم اين ليگ‌ها قرار داد ولي با وجود اين با توجه به تغيير ساختار فدراسيون فوتبال ، دقت و برنامه ريزي لازم براي برگزاري فصل آتي اين مسابقات بسيار ضروري است .

مديرعامل باشگاه پاس همدان با اشاره به اينكه فوتبال ايران يك‌باره از فوتبال سنتي و آماتور خارج شده و وارد حرفه‌اي بودن شده است ، خاطرنشان كرد : متاسفانه زيرساخت‌ها و ساختارهاي لازم يك فوتبال حرفه‌اي مشخص و مصوب نشده است و با توجه به اساسنامه جديد فدراسيون فوتبال ، ضروري است كه ساختارها را هم تغيير دهيم . بر اين اساس من پيشنهاد كتبي خود را به هيات رييسه فدراسيون ارائه داده ام كه رييس فدراسيون با توجه به اختياراتش كميته موقت تلفيق تشكيل داده تا هرچه سريع تر آيين نامه كميته هاي ‪ ۱۳‬گانه فدراسيون مطابق با اساسنامه جديد تدوين و اجرا شده و هيچ گونه تداخل كاري در كار كميته‌ها ايجاد نشود.

اوليايي با اظهار نگراني نسبت به تداوم وضعيت موجود در اداره فدراسيون ، تصريح كرد: متاسفانه عده‌اي در فدراسيون دوست دارند همچنان كار به صورت سنتي و طبق ساختارهاي قديمي اجرا شود و در صورت رخ دادن چنين اتفاقي ما هم در عرصه داخلي فوتبال و هم در عرصه بين‌المللي با ‪ AFC‬و ‪FIFA‬ دچار چالش خواهيم شد. به عنوان مثال در بحث نقل و انتقالات ،سازمان ليگ به عنوان يك سازمان فراگير اصرار دارد اين موضوع به طور كامل در اختيار خودش باشد ، اما در اساسنامه جديد فدراسيون نقل و انتقالات تعريف ويژه اي دارد و بايد از هم اكنون كه در آستانه زمان و نقل وانتقالات هستيم تكليف اين موضوع را مشخص كنند تا بعدها دچار مشكل نشويم .

مديرعامل باشگاه پاس همدان عملكرد داوران را در هفتمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال كشور خوب توصيف كرد و در عين حال افزود: متاسفانه در بخش مديريت و قضاوت ، ساختار آموزشي پايه نداريم . در صورتي كه اگر ما مي خواهيم داوران ، مربيان و مديران باشگاه‌هاي حرفه‌اي داشته باشيم راهي نداريم جز اينكه دروس آموزشي مناسبي تدوين و مدرسان مربوطه را آموزش دهيم . چون در شرايط كنوني داوران ، به خاطر علاقه و تجربه شخصي به سمت قضاوت مي‌روند و با تداوم وضعيت موجود در آينده باز هم مشكلات داوري خواهيم داشت و روز به روز فاصله ما با فوتبال سطح اول جهان بيشتر و بيشتر خواهد شد.

اوليايي سطح كيفي تيم‌ها را در ليگ برتر هفتم خوب توصيف كرد و خاطرنشان كرد: نقاط ضعف عمده‌اي در اين ليگ داشتيم كه از چشم ‪ AFC‬هم پنهان نماند.

آن هم بحث درآمدزايي باشگاه‌هاي ما است كه حاصل مديريت دولتي است ،در صورتي كه در فوتبال حرفه‌اي باشگاه‌ها بايد به دنبال درآمدزايي باشند و نيازي به بودجه دولتي نداشته باشند .متاسفانه در بعضي موارد باشگاه ها حتي خود را ملزم به ارائه تراز مالي نمي‌دانند اين ضعفي است كه بايد هر چه سريع تر برطرف شود.

مديرعامل باشگاه پاس همدان در مورد عملكرد اين تيم در ليگ برتر هفتم ، گفت : پاس را از دو منظر مي‌توان مورد بررسي قرار داد يكي پرچمدار خصوصي سازي در ورزش و ديگر موتور توسعه استان همدان .به طوري كه امسال با حضور تيم پاس در همدان ، اين استان بهره بسيار زيادي برد و علاوه بر ايجاد شور و نشاط در بين مردم ، همه بخش‌هاي مديريت استان را با هم هماهنگ كرد و براي آنها وحدت رويه ايجاد شد. در مجموع به نظر من پاس مي تواند الگوي مناسبي براي خصوصي‌سازي در ورزش ايران باشد.

وي ادامه داد: نكته جالب توجه اينكه اكثر كارشناسان فوتبال با توجه به تجربه‌اي كه از استان‌هاي غيرفوتبالي مثل كرمانشاه و يزد داشتند و اينكه تيم‌هاي اين قبيل استان‌ها تنها يك سال مي‌توانند در ليگ برتر حضور داشته باشند پيش بيني مي‌كردند كه پاس به ليگ دسته اول سقوط كند، ولي خوشبختانه ديديم كه با مديريت كلان استان ، تلاش و پشتكار كادر فني و بازيكنان و همچنين حمايت مردم خوب استان همدان ، پاس در نهايت در جايگاه شايسته‌اي قرار گرفت .

اوليايي درباره عملكرد فني پاس ادامه داد:در واقع پاس امسال فوتبال با برنامه‌اي ارائه داد كه حاوي نكات جديدي بود و بعضي از بازي‌هاي ما كلاس آموزشي مناسبي براي مربيان جوان محسوب مي‌شد. با برنامه بودن پاس موجب رشد فوتبال در اين استان شده و اثرات آن را در آينده به وضوح خواهيم ديد.

وي در مورد برنامه‌هاي آتي باشگاه پاس همدان تصريح كرد: در برنامه كوتاه مدت سه ساله خود ضمن تلاش براي حفظ تيم در رده‌هاي مناسب جدول ، توسعه امكانات زيربنايي را در دستور كار داريم ودر يكي از اقدامات خود مجوز تاسيس دبيرستان غيرانتفاعي را از آموزش و پرورش استان دريافت كرده ايم .

اين دبيرستان تحت عنوان مجتمع آموزش بين‌المللي ورزش تك رشته‌اي براي اولين بار در كشور ايجاد خواهد شد و قرار است دانش آموزان در اين دبيرستان به دو زبان انگليسي و فارسي به تحصيل پرداخته و در نهايت ديپلم رسمي فوتبال را از آموزش و پرورش دريافت كنند. اين اولين گام براي داشتن مربيان ، داوران و مديران باشگاه‌هاي حرفه‌اي است و ما در آينده از اين بابت هيچ مشكلي نخواهيم داشت چرا كه بحث استعداديابي نوجوانان و جوانان را مدنظر داريم و طي يك برنامه بلند مدت ‪ ۱۰‬ساله تيم پاس همدان به طور كامل بومي مي‌شود. بر اين اساس در ليگ برتر هشتم حدود ‪ ۱۰‬درصد تيم بومي خواهد بود.

كاظم اوليايي بر حفظ كادر فني تيم فوتبال پاس براي ليگ هشتم تاكيد كرد و گفت : به نظر ما كادر فني عملكرد خوبي داشته و براين اساس سعي مي كنيم با حفظ آن و تقويت تيم ،در ليگ برتر هشتم هم حضور پرقدرتي داشته باشيم .

وي اظهار اميدواري كرد كه مديران كلان كشور هرچه سريع تر مشكل حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال را برطرف كرده تا يك گام اساسي براي حل مشكلات ورزش و تشويق بخش خصوصي برداشته شود.

كاظم اوليايي با تبريك قهرماني تيم فوتبال پيروزي در هفتمين دوره ليگ برتر خاطرنشان كرد: حضور ‪ ۱۰۰‬هزار نفر در ورزشگاه آزادي براي يك ديدار باشگاهي مايه مباهات فوتبال ايران است . از طرفي پيروزي در مجموع فصل خوب كار كرد و قهرمان شد ، اما در اين ميان نبايد از حمايت رسانه‌ها از پيروزي غافل شد به طوري كه شرايطي پيش آمده بود كه در هفته پاياني ساير ديدارها فراموش شده بود و اين نكته منفي روز پاياني ليگ بود.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن