تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814660880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با ايام آزادسازي خرمشهر / جشنواره فيلم جوانه‌هاي مقاومت جم گشايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همزمان با ايام آزادسازي خرمشهر / جشنواره فيلم جوانه‌هاي مقاومت جم گشايش مي‌يابد
اجتماعي. دفاع مقدس. سوم خرداد
نخستين جشنواره سراسري فيلم كوتاه جوانه‌هاي مقاومت جم، فردا (چهارشنبه ) در سينما فلسطين گشايش مي‌يابد.

اين رويداد كه متاثر از مقوله حماسه و دفاع مقدس است درحالي كليد مي‌خورد كه سرنوشت جشنواره فيلم دفاع مقدس مشخص نيست و به گفته دست اندركاران جشنواره جم مشكلات اجرايي و مالي نيز كار را در اين ايام گذشته بر آنان سخت كرده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، جشنواره فيلم كوتاه جوانه‌هاي مقاومت در ابتدا قرار بود در اصفهان و يا شيراز برگزار شود كه به گفته دبير اين رويداد به دليل برخي مشكلات و ناهمراهي‌ها ميسر نشد و درنهايت در مجموعه سنيمايي فلسطين تهران برپا مي‌شود.

برنامه افتتاحيه اين جشنواره امروز و با حضور در قطعه شهداي گمنام بهشت زهرا (س) انجام مي‌شود.

نمايش حدود سه هزار دقيقه فيلم در جدول تنظيمي جشنواره جم در نظر گرفته شده است.

برنامه نمايش ‪۱۹۴‬اثر در جشنواره جم انجام مي‌شود كه در بخش الف ‪۷۵‬فيلم ، در بخش ب ‪۴۲‬اثر ، ‪۳۱۳‬ثانيه‌اي ‪۳۷‬فيلم و در بخش طرح و فيلمنامه ‪۵۰‬ اثر اكران مي‌شوند.

برپايي كارگاههاي آموزشي با موضوع مستند اجتماعي و فيلمنامه نويسي توسط اتحاديه تهيه‌كنندگان فيلم مستند و به مدرسي سعيد رشتيان و كانون فيلمنامه نويسان با حضور شادمهر راستين از برنامه‌هاي اين دوره جشنواره فيلم جم به شمار مي‌رود .

به گزارش ايرنا، دو كتاب با عنوان روايت‌هاي مقاومت (چيستي و ابعاد سينماي مقاومت در ايران و جهان) و مجموعه فيلمنامه‌هاي جشنواره ( ‪۵۰‬ فيلمنامه) نير در ايام اين رويداد منتشر مي‌شود.

همچنين نمايش فيلم‌هاي بلند آن مرد آمد و فرزند خاك اثر تحسين شده جشنواره فجر به همراه مرور آثار ‪۱۵‬شهيد فيلمساز از جمله شهيد آويني ، فلاحت پور و ابراهيم اصغر زاده در بخش ويژه اين جشنواره گنجانده شده است.

گنجاندن برنامه چشم انداز سينماي مقاومت در جهان با نمايش حدود ‪۳۰۰‬دقيقه فيلم حاوي تجريه‌هاي مقاومت در پنج قاره جهان با محور موضوعي چون آمريكاي لاتين ، ويتنام ، جنگ ‪۳۳‬روزه لبنان و آپارتايد از ويژگي‌هاي جشنواره فيلم جم به شمار مي‌رود.

همچنين يادكرد مرحوم رسول ملاقلي پور و نكوداشت احمد رضا درويش كارگردان سينماي دفاع مقدس نيز در جشنواره فيلم جم انجام مي‌شود.

برنامه پاياني اين رويداد سوم خردادماه و همزمان با روز آزادي‌سازي خرمشهر در مجموعه فرهنگي و هنري آسمان فرهننگستان هنر برگزار مي‌شود.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن