تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820879211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح مديريت چرا در ‪ ۸۱۰‬هزار هكتار از مراتع استان قزوين اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح مديريت چرا در ‪ ۸۱۰‬هزار هكتار از مراتع استان قزوين اجرا مي‌شود
داخلي. اقتصادي. منابع طبيعي.

معاون فني منابع طبيعي استان قزوين گفت: براي بهبود وضعيت مراتع طرح "مديريت چرا" در ‪ ۸۱۰‬هزار هكتار از مراتع اين استان امسال اجرا مي‌شود.

جمشيد محمدبيگي روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا درخصوص نحوه اجراي اين طرح افزود: طرح مديريت چرا با تعامل منابع طبيعي و دستگاه‌هاي زيرمجموعه جهادكشاورزي وهمكاري مجريان طرح‌ها، بهره‌برداران، همياران طبيعت و بسيج سازندگي اجرا خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: بخشي از مناطق زيرپوشش اين طرح به بسيج سازندگي محول شده و بخش ديگر توسط بهره‌برداران و همياران طبيعت اجرا مي‌شود.

اين مسوول هدف از اجراي اين طرح راجلوگيري از ورود دام غيرمجاز به‌مرتع، حفاظت از عرصه‌هاي منابع طبيعي استان براي اصلاح و احياي مراتع، جلوگيري از تخريب مرتع و فرسايش خاك و كاهش هدر رفت علوفه توليدي عنوان كرد.

محمدبيگي گفت:علوفه توليدي فقط يك پنجم ارزش عرصه‌هاي مرتعي و باقيمانده آن ارزش‌هاي اكولوژيكي و زيست محطيي است، برهمين اساس اجراي اين طرح براي بهبود وضعيت مراتع ضروري و از طرح‌هاي ملي است.

معاون منابع طبيعي استان قزوين ادامه داد: در راستاي اجراي اين طرح از توزيع نهاده‌هايي مانند كود و يونجه به عنوان اهرم مديريت چرا و كنترل پروانه‌هاي چرا استفاده خواهيم كرد.

محمدبيگي افزود: تخريب عرصه‌هاي منابع طبيعي، غيرمجاز بوده و جرم محسوب مي‌شود، بنابراين اين اداره كل ازطريق مراجع قضايي با متخلفان برخورد خواهد كرد.

استان قزوين داراي ‪ ۸۶۱‬هزار هكتارمرتع، ‪ ۵۵‬هزار هكتار بيابان و ‪ ۱۹‬هزار جنگل‌است. ك/‪۳‬
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن