تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815467108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جانبداري بوش از اسرائيل بار ديگر با اعتراض ملت‌هاي عرب مواجه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جانبداري "بوش" از "اسرائيل" بار ديگر با اعتراض ملت‌هاي عرب مواجه شد
خارجي. سياسي. فلسطين. اسرائيل.

مقامات كشورهاي عربي روز دوشنبه براي بار دوم در مدت يك هفته گذشته به جانبداري "جرج بوش" رئيس جمهوري آمريكا از رژيم صهيونيستي اعتراض كردند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از شرم‌الشيخ، بوش در جريان سفر پنج روزه‌اش به منطقه كه در طول آن سخنراني‌هايي را در حمايت و جانبداري از رژيم صهيونيستي ايراد كرد، خشم و اعتراض كشورها و ملت‌هاي عربي را موجب شد.

رئيس جمهوري آمريكا كه در سخنراني روز پنجشنبه‌اش در كنست "اسرائيل" به تحسين اين رژيم پرداخت، روز يكشنبه در "مجمع جهاني اقتصاد" خاورميانه در شرم‌الشيخ مصر لحن بسيار تندي را در قبال كشورهاي عرب و نيروهاي مقاومت اتخاذ كرد.

اما "احمد ابوالغيط" وزير خارجه مصر روز دوشنبه در اعتراض به موضع بوش، گفت كه حمايت آمريكا از رژيم صهيونيستي و اقداماتش در خاورميانه موجب گسترش هرج و مرج و برخورد تمدن‌ها ميان مسلمانان و غرب مي‌شود.

ابوالغيط در دومين روز از نشست سه روزه مجمع جهاني اقتصاد خاورميانه گفت: "مشاهده‌ي تانك‌هاي اسرائيلي در يك شهر عربي، فلسطيني و يا تانك‌هاي آمريكايي در حال شليك در يك شهر عربي، موجب خشم مردم مي‌شود و اين خشم نيز هرج و مرج و متعاقبا بي‌ثباتي را به دنبال خواهد داشت.

وزير خارجه مصر در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد كه به اعتقاد وي، بي‌ثباتي منطقه به طور مستقيم در نبود عزم سياسي براي حل مشكلات سياسي ريشه دارد.

بوش روز يكشنبه همچنين به تكرار ادعاهاي قبلي خود پرداخت و افزود كه كسي نبايد به گفته‌ي او اجازه‌ي دستيابي سلاح هسته‌اي را به ايران دهد، اما اين سخنان وي تقريبا هيچ واكنشي را از سوي مخاطبانش به دنبال نداشت.

وزير خارجه مصر نيز روز دوشنبه در پاسخ به سخنان بوش گفت كه مي‌توانيد به من بگوئيد چرا به توانمندي هسته‌اي اسرائيل اشاره نمي‌كنيد و درصدد مخفي كردن آن هستيد؟
براساس اين گزارش، متخصصان از مدت‌ها پيش به وجود تسليحات هسته‌اي در فلسطين اشغالي اشاره كرده‌اند، اما تل‌آويو از تائيد و يا تكذيب اين امر خودداري كرده است.

بوش روز پنجشنبه نيز در جريان سخنراني‌اش در كنست رژيم صهيونيستي به تقدير و تمجيد از اسرائيل پرداخت و بار ديگر به زعم خود بر برخورداري اين رژيم از حق دفاع از خود تاكيد كرد. اين در حالي است كه رئيس جمهوري آمريكا در سفرش به منطقه حاضر به بازديد از اراضي فلسطيني نشد و در اين مدت به مشكلات و گرفتاري‌هاي فلسطينيان اشاره نيز نكرد.

روزنامه "الاهرام" مصر نيز روز شنبه در خصوص سخنان بوش در كنست اسرائيل نوشت: "سخنان بوش، شك و ترديدهايي را در زمينه درستي نقش آمريكا در خاورميانه ايجاد كرده است. هدف بوش، چيزي جز خشنود كردن اسرائيل نيست."
بوش در سخنان خود در كنست اسرائيل به مناسبت شصتمين سال تاسيس اين رژيم بار ديگر بر روابط نزديك آمريكا با اين متحد منطقه‌يي‌اش تاكيد و اين موضوع را كه اسرائيل ناچار به مذاكره با دشمنانش است، رد كرد.

روزنامه "الجمهوريه" هم در سرمقاله روز شنبه خود از بوش به عنوان "رييس جمهور شكست خورده‌اي كه چيزي جز حرف‌هاي مهمل براي گفتن ندارد"، ياد كرد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 369]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن