تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815552738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عماد افروغ: صبغه سنت گرايي فلسفي انقلاب پر رنگ تر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عماد افروغ: صبغه سنت گرايي فلسفي انقلاب پر رنگ تر است
داخلي. سياسي. همايش.

نماينده مردم تهران در مجلس هفتم گفت: در جمهوري اسلامي قابليت جمهوريت و اسلاميت بيش از دوران مشروطه است به همين دليل توان جذب نوگرايان و سنت گرايان اجتماعي را دارد كه به دليل پر رنگ بودن صبغه سنت گرايي فلسفي، در اين انقلاب خطر حذف نوگرايان اجتماعي وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، "عماد افروغ" شامگاه دوشنبه در جمع دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در سالن اجتماعات شهداي اين دانشگاه در همايشي با عنوان "مشروعيت از ديدگاه امام خميني (ره)" افزود: افتادن مشروطه به دست نوگرايان اجتماعي و حذف سنت گرايان باعث سقوط مشروطه شد و اگر انقلاب ما بخواهد صرفا بر سنت گرايان يا نوگرايان اجتماعي تكيه داشته باشد خطر كودتاي مشروطه برعكس اتقاقي كه در مشروطه رخ داد به سراغ ما مي آيد.

وي اضافه كرد: مفهوم جمهوري اسلامي اين است كه جمهوري اسلامي هم بايد به سنت گرايي و هم به نوگرايي توجه داشته باشد.

افروغ گفت: گفتمان انقلاب اسلامي از لحاظ نظري يك قدم از مشروطه جلو تر است ، در مشروطه مواجه با مشكلات و رسيدن به يك زندگي امن تر، مساوات، قانون اساسي،از طرف يك رهبري واحد وجود نداشت به همين دليل رهبري سياسي به دست نوگرايان افتاد و آنان تفسير سياسي خود را غالب كردند و زمينه براي كودتا فراهم شد.

وي افزود: هميشه اين خطر جمهوري اسلامي را تهديد مي‌كند كه به نام سنت گرايي، فضيلت گرايي، اسلاميت گرايي و شرعيت گرايي زمينه براي حذف نيروهاي اجتماعي نوگرا فراهم شود، حذف اين بخش از نيروهاي اجتماعي نوگرا به معناي حذف نوگرايي اجتماعي است.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: ما پس از پيروزي انقلاب اسلامي از مفهوم نظارت ، نقادي و پرسشگري غافل شديم.

استاد جامعه شناسي دانشگاه تربيت مدرس با بيان اينكه رابطه جمهوري و اسلامي رابطه ديالكتيكي بين رهبر و مردم است، اظهارداشت: مردم وقتي رهبر را مي‌پذيرند يك ظرف خالي نيستند.

وي با اشاره به نقش تشكل‌هاي دانشجويي گفت: امروز وظيفه مهمي روي دوش همه تشكل‌هاي دانشجويي است كه بايد قابليت‌هاي نظارت عمومي را بفهمند و اين نظارت‌ها بايد روز به روز گسترش يابد.

در اين نشست افروغ به پرسش‌هاي برخي دانشجويان درباره مسايل مختلف جامعه پاسخ داد.

---> ايرنا.افروغ.سنت گرايي فلسفي.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن