تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815070830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست بين‌المللي متروپليس در مشهد آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست بين‌المللي متروپليس در مشهد آغاز شد
داخلي. اجتماعي. بين‌الملل.

دومين نشست كارگروههاي آموزشي سازمان بين‌المللي كلانشهرهاي جهان موسوم به "مترو پليس" در ايران روز دوشنبه طي مراسمي در مشهد گشايش يافت.

دبيركل سازمان بين‌المللي متروپليس هدف از برگزاري آن را بررسي و اتخاذ راهكارهاي ارايه خدمات هرچه بهتر شهري در كلانشهرهاي جهان ذكر كرد.

آمار اورگي(‪ (Amar orgy‬افزود: با توجه به تنگناهاي مختلف ارايه خدمات در كلانشهرهاي جهان، تشكيل چنين نشستي در همفكري ارايه خدمات هر چه بهتر به شهروندان از طريق همفكري با مديران شهري كلانشهرها بسيار مهم است.

وي گفت: مهمترين فعاليت و سياست سازمان بين‌المللي متروپليس همفكري و ارايه كمك به اعضا براي ارايه خدمات بهينه در راستاي سياستهاي خدمات شهري در سطح جهان است.

او فزود: در اين ارتباط ايجاد نوآوري در فعاليتها و خدمات بسيار مهم است ولي كمبود منابع مالي ارايه خدمات در بخسهاي مختلف اعم از حمل و نقل، مسكن و بخشهاي اجتماعي را در كلانشهرها با مشكلاتي روبرو مي‌كند.

وي توجه به حمل و نقل عمومي را مهمترين مساله كلانشهرها دانست و گفت:
مسوولان ذيربط بايد به اين امر مهم توجه خاص داشته و با تامين اعتبارات لازم تنگناهاي اين بخش را كاهش دهند.

او بيان كرد: در كشور آرژانتين و برخي از كشورهاي در حال توسعه مانند مصر و تونس به مسايل مهم كلانشهري مانند حمل و نقل عمومي توجه خاص شده و آنها از اين حيث به موفقيتهاي خوبي دست يافته‌اند.

مدير روابط بين‌الملل دفتر زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري نيز در اين مراسم بر اهميت برپايي اينگونه نشستها در همفكري براي ارايه خدمات هر چه بهتر به شهروندان در كلانشهرها تاكيد كرد.

معصومه طاهري گفت: زنان در ايران در كنار انجام وظايف خطير مادري و همسري به عنوان افرادي مولد و كارآفرين منشا خدمات موثري در جامعه هستند.

وي افزود دفتر زنان و خانواده نهاد ريادست جمهوري در برنامه‌ها و سياستهاي خود به مسايل مهمي نظير ارتقا شاخصه‌هاي بهداشتي مثل كاهش ميزان مرگ و مير مادران و افزايش سطح سلامت كودكان از طريق اجراي طرح رحمت عنايت خاص دارد.

شهردار مشهد نيز در اين نشست خواستار توجه كارگروههاي آموزشي نشست بين‌المللي متروپليس به "آب" به عنوان محور و كليد اصلي توسعه در بخشهاي مختلف شد.

سيد محمد پژمان اضافه كرد: توجه به مديريت حمل و نقل عمومي از ديگر مسايل مهم كلانشهرها است.

دومين نشست كارگروههاي آموزشي سازمان بين‌المللي كلانشهرهاي جهان (متروپليس) با شركت حدود ‪ ۵۰‬نفر از شهرداران و مديران شهري كلانشهرهاي مختلف جهان به مدت چهار روز در مشهد ادامه دارد.

طي اين نشست اساتيد ايراني و خارجي دانشگاههاي معتبر جهان ضمن ارايه آموزشهاي لازم، شركت‌كنندگان را باآخرين روشها در زمينه مديريت خوب شهري آشنا مي‌كنند.

سازمان بين‌المللي كلانشهرهاي جهان(مترو پليس) به عنوان يك نهاد غيردولتي و غيرسياسي در سال ‪ ۱۹۸۴‬ميلادي به ابتكار شهرداري پاريس و با حضور ‪ ۱۴‬كلان شهر مهم بنيانگذاري شد و يك سال بعد در شهر مونترال كانادا بطور رسمي آغاز به كار كرد.

اين سازمان بين‌المللي تشكلي است كه ‪ ۹۰‬كلانشهر دنيا عضو فعال آن هستند و داراي ‪ ۳۱‬عضو وابسته است. شهرداريهاي تهران، مشهد، اصفهان، شيراز و تبريز عضو همين سازمان هستند.ك/‪۲‬
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن