تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813204639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رقص تلخ «اكستازي» براي يك ميليون انگليسي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رقص تلخ «اكستازي» براي يك ميليون انگليسي


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:اكستازي خالص، پودري سفيد متشكل از كريستال‌هاي ريز است كه بوي كپك مي دهد و حتي يكبار مصرف آن مي تواند عواقب جبران ناپذيري داشته باشد.

به گزارش روز يكشنبه گروه حوادث ايسكانيوز: دكتر «شهاب صالح ‌پور» متخصص بيماري‌هاي عفوني مي گويد: نام علمي اكستازي متيلن ‌دي‌اكسي‌ـ اِن ـ متا ‌آمفتامين است. اين تركيب روان ‌افزا به ‌طور مصنوعي ساخته مي ‌شود.
MDMA تركيب جديدي نيست. نخستين بار در سال 1912 يك شركت داروسازي آلماني ، با هدف ساخت تركيباتي براي كنترل و مهار اشتها در افراد چاق، اين ماده را توليد كرد اما استفاده از آن تا اواخر دهه 1970 به تعويق افتاد.
آن زمان، روان‌ شناسان و روان ‌پزشكان MDMA را داروي مناسبي براي درمان اختلالات رواني و عاطفي معرفي كردند. اين محصول در دهه 1980 از انبار كارخانه‌ ها خارج شد و مورد استفاده متقاضيان خياباني خود قرار گرفت.
سال 1985، دولت آمريكا مصرف اين تركيب را ممنوع اعلام كرد و مطالعات انجام ‌شده در مورد حيوانات آزمايشگاهي در سال 1986، آثار مخرب اكستازي را بر سيستم عصبي نشان داد.
در صورت وجود ناخالصي، اكستازي به رنگ‌ هاي قرمز و قهوه‌اي نيز ديده مي ‌شود. اين ماده به اشكال قرص، كپسول، پودر استنشاقي و برچسب‌هاي پوستي موجود است.
اكستازي را تزريق هم مي ‌توان كرد اما در بيشتر موارد، اشكال خوراكي آن مصرف مي‌ شود. MDMA در هر قرص از 9 تا 117 ميلي‌ گرم متفاوت است.
قرص‌هاي موجود در بازار حاوي مقدار اندكي MDMA و درصد زيادي ناخالصي هستند. كافئين، افدرين (تحريك‌ كننده)، PMA ( فعال‌ كننده سامانه عصبي) MDA، DXM (تركيبي كشنده)PCP و SPEED از جمله مواد محركي هستند كه به‌ عنوان ناخالصي به قرص‌هاي اكستازي افزوده مي‌ شوند.
استفاده از مواد مصنوعي محرك از خانواده آمفتامين همچون اكستازي در جهان رو به گسترش است.براساس هشدار سازمان ملل متحد، خريد و فروش و مصرف اين مواد را به دشواري مي ‌توان كنترل كرد زيرا قيمت آنها ارزان است و به آساني همه جا در دسترس هستند.
اين نوع موادِ شادي‌آور يا شادي‌افزا، به دليل ايجاد احساس شعف موقت، براي جوانان جذابيتي خاص پيدا كرده‌اند. در تايلند تركيبات ‌آمفتامين ها به شكلات افزوده مي‌ شود و به نام يا ـ با (YA-BA)، كه در زبان تايلندي به معناي داروي جنون است، به كودكان و نوجوانان فروخته مي ‌شود.
قرص‌هاي SPEED را رانندگان تاكسي مي‌ خورند و با سرعت 160 كيلومتر در ساعت در بزرگراه هاي تايلند تردد مي ‌كنند.
اين قرص در تايلند ، كنار مشروبات الكلي براي مشتريان سرو مي ‌شود. در اندونزي تركيبي مشابه به نام شابو (SHABU) به بازار عرضه شده كه ارزان قيمت است و معمولاروسپيان و مشتريان آنها از آن استفاده مي‌ كنند. مردم محلي به آن برادر فقير كوكايين مي ‌گويند.گزارش ايسكانيوز مي افزايد ، بررسي‌ها در انگلستان نشان مي ‌دهد يك ميليون نفر اكستازي مصرف مي‌كنند.
دارويي كه در ساليان پس از جنگ جهاني اول براي درمان افسردگي سربازان آمريكايي و آلماني به كار مي‌ رفت، در دهه‌ هاي بعد به‌ عنوان يك ماده شادي ‌آور مرگبار رواج يافت. 525/120
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن