تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820630644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارآفرين برتر : با اجراي طرح كارآفريني به فكر ايجاد اشتغال بودم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارآفرين برتر : با اجراي طرح كارآفريني به فكر ايجاد اشتغال بودم
اقتصاد. اقتصادي. جشنواره. كارآفرينان
كارافرين برتر كرمان سومين جشنواره كار آفرينان برتر مي‌گويد : با اجراي طرح كار آفريني در صدد ايجاد فرصت‌هاي جديد شغلي براي متقاضيان كار در استان بودم .

ناصر نوربخش متولد شهرستان كرمان است و در سال ‪ ۱۳۸۶‬به عنوان كارآفرين برتر اين استان شناخته شد.

وي بعد از اتمام تحصيلات متوسطه در سال ‪ ۱۳۶۴‬وارد دانشگاه شد و در رشته شيمي كاربردي موفق به اخذ مدرك كارشناسي شد. وي دردوره دانشگاه به صورت قراردادي در بخش آزمايشگاه‌ها به عنوان تكنسين همكاري كرد و هزينه‌هاي خود را از اين طريق تامين نمود.

نوربخش در سال ‪ ۱۳۶۹‬به استخدام مجتمع صنايع لاستيك كرمان ( لاستيك بارز) درآمد و مدت ‪ ۲۴‬ماه دوره آموزشي معادل كارشناسي ارشد را در سازمان صنايع ملي، شركت تحقيقات و صنايع لاستيك ايران ، مركز تحقيقات پليمر، شركت لاستيك دنا در رابطه با فناوري لاستيك گذراند.

اين كارآفرين برتر استان كرمان از سال ‪ ۱۳۷۱‬و با آغاز فعاليت طرح نصب و راه اندازي ماشين آلات شركت بارز در كرمان مشغول به كار شد و تا سال ‪۱۳۸۰‬ درمسووليت‌هاي مختلف مانند مسوول تجهيز آزمايش‌هاي شركت ، مسوول طرح خط توليد تيوپ سازي، رييس بخش كنترل كيفيت، مدير گروه آموزش، مدير كنترل كيفيت ، مدير پروژه استقرار سيستم‌هاي ايزو ‪ ۹۰۰۱‬و ‪ ۱۴۰۰۱‬و مدير توليد مشغول به كار بود.

وي از سال ‪ ۱۳۸۰‬و به درخواست مديران استان ، طرح توليد لوله‌هاي دوجداره پلي اتيلن (كاروگيت) را در شركت صنايع پليمر كرمان از ابتدا تا مرحله توليد و عرضه به بازار انجام داد و اين محصول اولين بار در شركت صنايع پليمر كرمان و با دانش روز دنيا توليد و به بازار عرضه شد.

نوربخش فعاليت اصلي خود را در سال ‪ ۱۳۸۳‬با اخذ مجوز از سازمان صنايع معادن كرمان و تاسيس شركت كرمان كف ساز اولين توليدكننده قطعات بتني ويبره در كرمان شروع كرد كه تاكنون به فعاليت خود را ادامه داده است.

وي درباره انگيزه‌اش براي كارآفريني در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود :
استان كرمان يكي از استان‌هاي غني از معادن سنگ است كه متاسفانه در گذشته به اين استان كم توجهي شده است. محصولات بتني ويبره مصرفي كرمان به طور عمده از استان‌هاي يزد وكرمان تامين مي‌شد، در حاليكه تمام مواد اوليه مورد نياز در اين استان وجود داشت.

وي افزود: انگيزه مهم من در راه اندازي اين طرح ، در مرحله نخست توليد محصولات مورد نياز استان بود كه بتوان با هزينه كمتر و با تنوع بيشتر مورد استفاده مصرف‌كنندگان كرماني قرار گيرد.

نوربخش انگيزه ديگرش براي راه اندازي اين فعاليت را ايجاد اشتغال براي جوانان استان كرمان عنوان كرد و افزود: ايجاد تنوع و توليد محصولات جديد با كارآيي بيشتر و متنوع تر از جمله قطعات بتني نما كه اولين بار در اين شركت توليد شد ، نه تنها تعداد بيشتري را جذب بازار كار كرد. بلكه محصولاتي به بازار عرضه شد كه از لحاظ قيمت قابليت رقابت با ساير محصولات از جمله سفال و سنگ در تزيين نماي ساختمان را داشته باشد.

وي در خصوص كاربردي بودن ايده‌اش گفت: در سفرهايي كه به كشورهاي مختلف از جمله ايتاليا، آلمان ، چين ، مالزي و ... در قالب ماموريت‌هاي كاري داشتم، مشاهده كردم كه بسياري از ساختمان‌هايي كه دراين كشورها ساخته مي شوند ، الزاما از محصولات ‪ ۱۰۰‬در صد طبيعي مانند سنگ نبوده ، بلكه حتي از ضايعات مصالح ساختماني براي نما استفاده مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه اين فكر هميشه همراه من بود كه چرا نبايد از ضايعات سنگ خود كه حجم بسيار بالايي دارد، استفاده كنيم ، افزود: هر چند جهت اجراي اين طرح مشكلات بسياري زيادي از قبيل سرمايه و عدم پذيرش اوليه از سوي مصرف‌كنندگان وجود داشت ، اما با پشتكار و توجه به نياز مصرف كنندگان اين فعاليت در كمتر از يك سال به نتيجه رسيد.

نوربخش در خصوص اشتغالزيي اين طرح گفت: اين طرح كه از سال ‪ ۱۳۸۳‬آغاز شد.

در سه مرحله توسعه با افزايش و جذب نيروي انساني همراه بوده است. اين طرح در مرحله اول (سال ‪ (۱۳۸۳‬براي پنج نفر، در مرحله دوم (‪ (۱۳۸۴‬براي ‪ ۱۰‬نفر و در مرحله سوم ( ‪۱۳۸۵)‬براي ‪ ۱۶‬نفر اشتغالزايي داشته است.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون مرحله چهارم توسعه در دست اقدام است ، ابراز اميدواري كرد با مساعدت سازمان كار و امور اجتماعي كرمان در قالب طرح اشتغال مجدد و اخذ تسهيلات لازم امكان جذب حداقل ‪ ۱۵‬نفر ديگر در اين شركت باشد.

طرح چهارم توسعه با ظرفيت ‪ ۸۰‬هزار مترمربع در قالب محصولات جديدي كه براي اولين بار در منطقه جنوب شرق ايران توليد خواهد شد، در دست اقدام است.

محصولات اين طرح انواع بلوك -هاي سبك سيماني با استفاده از آلياژ پليمري، انواع موزاييك‌هاي سبك گرانيتي جايگزين سراميك و انواع قطعات بتني گرانيتي جايگزين سنگ‌هاي تزييني و سفال مي‌باشد.

نوربخش در خصوص سرمايه‌گذاري مورد نياز اجراي طرح خود گفت: در مجموع حدود ‪ ۱۹۷۰‬ميليون ريال سرمايه‌گذاري در اين طرح صورت گرفته است كه ‪ ۷۰‬درصد آن در قالب تسهيلات اخذ شده از بانك صنعت ومعدن كرمان و مابقي در قالب سرمايه سهامداران ( خودم و ساير اعضا) تامين شده است.

وي تصريح كرد، به دليل ركود بازار ساختمان در سال‌هاي ‪ ۱۳۸۴‬و ‪ ۱۳۸۵‬در استان كرمان مشكلات زيادي در بازپرداخت تسهيلات اخذ شده به وجود امد كه مجبور به فروش خانه مسكوني خود شدم .

اين كارآفرين در خصوص اينكه چگونه مي‌توان كارآفريني را به عنوان يك منزلت اجتماعي معرفي كرد، با اشاره به اينكه كار داراي منزلت بالايي است و در مفهوم اجتماع نيز داراي منزلت و ارزش بالايي مي‌باشد، گفت: كارآفريني واژه نسبتا جديدي است كه بايد با عواملي چون معرفي و بيان مفهوم كارآفرين از طريق رسانه‌ها ، معرفي جوامعي كه در آنها كارآفريني نقش بسيار زيادي در توسعه اقتصادي و اجتماعي دارد، برگزاري كلاس‌هايي براي دانش آموزان مقطع ابتدايي در جهت تفهيم كارآفريني ، ايجاد واحدهاي درسي در اين رابطه براي دانش آموزان دبيرستان و حتي در رشته‌هاي علوم پايه ، مهندسي و فني در دانشگاه ها، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي براي افراد شاغل در تمامي موسسه هاي دولتي نظير آنچه براي دبيران تحت عنوان آموزش ضمن خدمت وجود دارد، اقدام كرد.

وي با اشاره به بها دادن به كارآفرينان از سوي مسوولان راهكارهاي اين امر را امكان ادامه تحصيل در مقطع دانشگاه بدون پيش نياز،رسيدگي به مشكلات آنها ، برگزاري تورهاي آموزشي براي بازديد از ساير كشورها و آشنايي با تجربه آنها ، تشكيل همايش‌هاي علمي - تخصصي و كارگاه‌هاي عملي و عملي و تشكيل سازمان غيردولتي و برگزاري جلسات ادواري، عنوان كرد.

كارآفرين برتر استان كرمان مهمترين موانع پيش روي كارآفرينان را نبود سرمايه مناسب براي اجراي طرح، عدم امكان تامين وثيقه‌هاي مورد قبول بانك ، كوتاه بودن زمان بازپرداخت تسهيلات اخذ شده و... ذكر كرد.

وي همچنين افزود: با بررسي دقيق عوامل موثر در عدم بازپرداخت تسهيلات در صورتي كه عوامل منطقي يا ناشي از شرايط خاص ( تحريم،قيمت ارز، محدوديت افزايش صادرات ...) نباشد ، لازم است كه جرايم ديركرد اين تسهيلات به صورت تصاعدي اخذ شود.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن