تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821193889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه هاي انتخابات انجمن /بدهكاران مادي و معنوي انجمن / پديده فصل قبل / نطق انتخاباتي حجواني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حاشيه هاي انتخابات انجمن /بدهكاران مادي و معنوي انجمن / پديده فصل قبل / نطق انتخاباتي حجواني
خبرگزاري مهر - گروه فرهنگ و ادب: انجمن نويسندگان كودك و نوجوان ديروز تركيب جديد هيئت مديره خود را شناخت و وارد دوره اي تازه شد. حاشيه نگاري خبرنگار مهر را از مجمع ديروز بخوانيد.

انجمن نويسندگان كودك و نوجوان در خيابان سميه تهران عصر ديروز ميزبان چهره هاي آشناي پيشكسوت و جوان ادبيات كودك ايران بود.

* پيش از آنكه جلسه مجمع رسما شروع به كار كند، اعضاي هيئت مديره سابق كارنامه فعاليت هايشان را در هفت صفحه مكتوب به حضار ارائه كردند.

* هيئت مديره سابق در سال 86 مجموعا 39 جلسه برگزار كرد. اولين جلسه در تاريخ 86.1.18 و آخرين آن 86.12.25 برگزار شد و هرگز به خاطر نرسيدن به حد نصاب اعضا تعطيل نشد. در 86.3.24 بازرسان جديد انجمن انتخاب شدند. در اين سال 19 عضو جديد پس از ارائه تقاضاي عضويت و بررسي هيئت مديره به جمع اعضا پيوستند.

* خبري كه بيش از همه توجه اعضا را به خود جلب كرد، بحث گزارش مالي توسط سيستم حسابرسي جديد انجمن بود كه از سوي مناف يحيي پور خزانه دار و شيما صالحي حسابدار تهيه شده بود و محمد شريعتي بازرس انجمن آن را با شيوه هاي علمي حسابداري تطبيق داده بود.

* طرح "رنگين كمان ايراني" يكي از فعاليتهاي فرهنگي انجمن در سال گذشته بود كه مجموعه اي از افسانه هاي فولكور ايران را جمع آوري كرد و در پايان سال 86 توسط مجري طرح (محمود برآبادي) به وزارت ارشاد تحويل داده شد.

* از پائيز 86 گروهي به نام گروه ادبيات نمايشي با حضور جمعي از علاقمندان در انجمن شكل گرفت كه تاكنون هفت جلسه نيز در همين راستا برگزار كرده است.

* جشن رونمايي كتاب يكي ديگر از فعاليتهاي فرهنگي انجمن در سال گذشته بود كه جمعا دو كتاب در مراسمي در سالن اجتماعات انجمن نويسندگان در اين راستا رونمايي شد؛ كتاب "مانوليتو" از انتشارات آفرينگان و ديگري سه گانه "چرخ گردون" از نشر قدياني.

* انجمن همچنين برنامه هاي آموزشي خود را در سال 86 با برگزاري كلاسهاي تابستاني كارگاه داستان نويسي و دوره دو ساله آشنايي با ادبيات كودك و نوجوان در دستور كار داشتند. اين دوره دو ساله در قالب دو ترم و 360 ساعت و در 40 واحد درسي به هنرجويان ارائه شده است.

* در زمينه نشر كتاب، يادنامه اي به ياد حسين ابراهيمي (الوند) با همكاري خانه كتاب و با عنوان از الوند تا دماوند توسط انجمن به چاپ رسيد.

* يكي از نكات جالب توجه در كارنامه انجمن اعتراض به فراخوان جشنواره مطبوعات بود. انجمن طي نامه اي به دبيرخانه اين جشنواره نسبت به حذف بخشهاي گزارش، گفتگو و خبر و مقاله در بخش كودك و نوجوان اعتراض خود را كتبا اعلام كرده بود و درج گزارش اين نامه در كارنامه هيئت مديره مويد اهميت اين مطلب براي اعضاي انجمن بود.

* مراسم بزرگداشت مرحوم حسين ابراهيمي (الوند) در گلپايگان و گزارش رضي هيرمندي از سفر به كتابخانه مونيخ از ديگر برنامه هاي انجمن در سال 86 بود.

* انجمن همچنين در كارنامه خود از انجام مقدمات كار براي دومين دوره جشنواره كتابخانه هاي خانگي خبر داد.

* جواد جزيني علاوه بر ارائه كارنامه مكتوب در ابتداي جلسه عنوان كرد: تمام كارهاي دبيرخانه در سال گذشته با حذف يك كارمند جهت كسر هزينه ها انجام شده و دبيرخانه با وجود تنها يك كارمند، كارنامه پربارتري نسبت به دوره هاي گذشته داشته است. وي همچنين از تلاشهاي مهدي مجواني جهت برگزاري جلسات قصه خواني به صورت مستمر تشكر كرد.

جزيني از همراهي همه اعضا تشكر كرد و افزود: در دوره مديريت اينجانب بسياري از اعضا با وجودي كه در هيئت مديره نبودند همپاي اعضاي مسئول زحمت كشيدند و جا دارد از زحمات همه اين عزيزان تقدير كنم.

* در ادامه جلسه مهدي حجواني ياد درگذشتگان قيصر امين پور، حسين ابراهيمي و پروين دولت آبادي را گرامي داشت و ضمن اداي احترام به شخصيت ادبي اين زنده يادان به شهرام شفيعي به خاطر فوت پدرش تسليت گفت.

* مناف يحيي پور خزانه دار انجمن در گزارش مالي خود عنوان كرد: سال 85 با كسر بودجه مواجه بوديم ولي در سال گذشته با داشتن سيستم مالي علمي تر و صحيح تر توانستيم ضمن جبران كسري بودجه براي انجمن درآمدزايي هم بكنيم.

* حجواني در معرفي محمد شريعتي بازرس انجمن گفت: در فوتبال مي گويند اين فصل پديده جديدي در فلان تيم شناخته شده است. ما در انجمن هر سال پديده هاي جديدي داريم و آقاي شريعتي پديده اين دوره در بازرسي انجمن بود و زحمات زيادي كشيد.

* شريعتي نماينده بازرسان ضمن ارائه گزارش مبسوط و كارشناسانه، درباره هزينه ها و درآمدها گفت: در گذشته حسابهاي انجمن، در پايان هر سال و 10 روز قبل از انتخابات انجمن رسيدگي مي شد ولي در سيستم جديد، هر هفته هزينه ها و درآمدها را حسابرسي مي كنيم.

وي افزود: پيش از حضور در هيئت بازرسي مي گفتم بايد هزينه هاي انجمن را پايين بياوريم ولي وقتي در هيئت پذيرفته شدم، ديدم ما اصلا هزينه اي نداريم. اگر اعضا حق عضويتشان را بپردازند، بسياري از مشكلات جزئي انجمن حل خواهد شد.

وي ضمن گلايه از عدم پرداخت حق عضويت توسط بسياري از اعضا عنوان كرد: خواهش مي كنم حق عضويت خود را بپردازيد. من هم قول مي دهم طي دو سال آينده براي شما درآمدزايي خواهيم داشت.

شريعتي بدهي اعضا به انجمن را 72 ميليون ريال عنوان كرد.

همچنين هزينه هاي انجمن را 288 ميليون ريال و درآمد آن را در سال گذشته 372 ميليون ريال برآورد كرد و افزود: ما در سال گذشته رقمي نزديك به 85 ميليون ريال سود داشته ايم. اين حاصل يك حسابرسي سيستماتيك است. حسابداري انجمن تاكنون دستي و رفاقتي بوده كه در شأن يك انجمن فرهنگي شناخته شده نيست. از اين پس به صورت دقيق و علمي حسابرسي خواهيم كرد.

* در ادامه شريعتي به سئوالات و ابهامات اعضا پيرامون ترازنامه مالي پاسخ داد. پرسش و پاسخ بيشتر پيرامون حق عضويت اعضا بود.

حجواني در اين باره گفت: متاسفانه اين طور كه به نظر مي رسد اعضاي بدهكار و معلق انجمن براي ندادن حق عضويتشان به سختي مقاومت مي كنند.

حسين نوروزي - نويسنده - در اين خصوص عنوان كرد: عضويت اعضاي بدهكار و غير فعال را حذف كنيد. اغماض در اين باره به اعتبار انجمن لطمه مي زند، شايد بسياري از اين اعضا اصلا نمي خواهند عضو انجمن باشند. مثلا مرحوم امين پور حق عضويتش به تعويق افتاده بود. برايش نامه فرستاديم و ايشان گفت كه اصلا نمي خواهم عضو اين انجمنها باشم.

موضع اغلب اعضا نسبت به اين اظهارنظر منفي بود و غالبا خواستار حفظ حق معنوي اعضا شدند و خواستند در صورت عدم پرداخت بدهي، عضويت به حالت تعليق درآيد.

ظاهرا موضوع بدهي بسياري از اعضا به مرور و در پي عدم وصول مبلغ به صورت لطيفه اي حاشيه اي در كنار اهداف انجمن قرار گرفته است، زيرا بحث در اين خصوص با شوخي و خنده بسيار همراه بود و يكي از دو نفر از اعضا ضمن اعتراف به بدهكاري، لبخند باشكوهي نيز تحويل حضار دادند.

* مهدي حجواني در جواب اينكه آيا انجمن موظف است براي هر عضو درگذشته اي مجلس ترحيم و بزرگداشت برپا كند، تشريح كرد: در اين خصوص رديف بودجه اي در اساسنامه نينديشيده ايم ولي اميدواريم انجمن به جايي برسد - از نظر مالي و نه از نظر تعداد درگذشتگان - كه بتواند بودجه اي براي اين امر اختصاص دهد، يعني پول داشته باشيم ولي مرحوم انشاءالله نداشته باشيم.

* پس از اتمام گزارشهاي هيئت مديره و هيئت بازرسي و نيز پرسش و پاسخ اعضا كه با روحيه كودكانه هنرمندان كودك و نوجوان به شوخي و خنده گذشت، نوبت به راي گيري هيئت مديره جديد رسيد.

براي حضور در هيئت مديره 12 نفر نامزد شدند كه البته بعضي از آنها با اصرار و حتي اجبار ديگران به اين فهرست پيوستند.

كانديداهاي هيئت بازرسان نيز پنج نفر بودند و از ميان 17 نفر كل نامزدها دو نفر از بانوان براي حضور در هيئت مديره و بازرسي اعلام آمادگي كردند.

بعد از مشخص شدن نامزدها، هر يك براي اداي توضيحات و برنامه ها به جايگاه دعوت شدند و از ميان آنها مهدي حجواني شاخص ترين چهره بود. حجواني در جايگاه به جاي نطق انتخاباتي يك لطيفه تعريف كرد.

* سرانجام اعضا كه ظاهرا پيش از اتمام سخنان نامزدها تصميم خودشان را گرفته بودند، راي ها را به صندوق سپردند و تا اعلام آرا به استراحت پرداختند.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن