تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821203623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش روز دوم/هجوم ستارگان هاليوود به فرانسه / مستند ضدجنگ در كن به نمايش درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش روز دوم/هجوم ستارگان هاليوود به فرانسه / مستند ضدجنگ در كن به نمايش درآمد
انيميشن "كنگ فو پاندا" با صداي ستاره‌هايي چون جك بلك، آنجلينا جولي و داستين هافمن اولين بار در دنيا روز پنجشنبه در بخش خارج از مسابقه شصت و يكمين جشنواره فيلم كن به نمايش درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاري فرانسه اعلام كرد جديدترين فيلم استوديو دريم وركس درباره يك خرس پاندا دست و پا چلفتي و شكم گنده با صداي بلك است كه علاقه به ورزش‌هاي رزمي او را از كار در يك رستوران به حضور در نقش يك ابرقهرمان سوق مي‌دهد.

انيميشن "كنگ فو پاندا" در بخش خارج از مسابقه پخش ‌شد

"كنگ فو پاندا" را مارك آزبورن و جان استيونسن ساخته‌اند و لوسي ليو و جكي چان ديگر صداپيشه‌هاي آن هستند كه از ششم ژوئن (17 خرداد) در آمريكا اكران مي‌شود. جفري كتزنبرگ مغز متفكر دريم وركس "كنگ فو پاندا" را "نامه‌اي عاشقانه به چين" دانست و ستارگان فيلم نيز در نشست مطبوعاتي با خانواده‌هاي قربانيان زلزله اخير در چين و توفان ميانمار همدري كردند.

هافمن 70 ساله كه دو جايزه اسكار در كارنامه دارد، براي اولين بار است تنها صداي خود را در اختيار يك فيلم مي‌گذارد. او در پاسخ به يك خبرنگار كه حضور در چنين نقشي را براي ستاره فيلم‌هايي چون "فارغ‌التحصيل" يك لغزش توصيف كرد، گفت: فرهنگ با نزول مواجه شده و اين سقوط به حرفه شما هم رسيده است.

هافمن با اشاره به موضوع ابرقهرمان بودن در انيميشن "كنگ فو پاندا" گفت: ابرقهرمانان در فرهنگ‌ها حضور دارند، چرا كه مردم در وجود خود احساس ضعف مي‌كنند. شما به يك ابرقهرمان نياز نداريد. ابرقهرمان درون شماست.

روز پنجشنبه در بخش مسابقه جشنواره كن 61 دو فيلم به نمايش درآمد: فيلم آرژانتيني "لئونرا" به كارگرداني پابلو تراپرو و مستند انيميشني "والس با بشير" آري فولمن از رژيم صهيونيستي درباره قتل عام سال 1982 در دو اردوگاه صبرا و شتيلا در لبنان به دست شبه‌نظاميان مسيحي كه با حمايت اسرائيل انجام شد.

"والس با بشير" نخستين مستند تمام انيميشن نمايش داده شده در تاريخ جشنواره فيلم كن است. فولمن كه در سال‌هاي 1980 و در جريان جنگ لبنان سرباز ارتش رژيم صهيونيستي بود، در فيلم خود خاطرات مدت‌ها سركوب شده و كابوس‌وارش را تصوير كرده است.

او "والس با بشير" را بر مبناي گفتگو با تعدادي از دوستان و همخدمتي‌هاي خود ساخته و در آن مي‌كوشد قتل عام فجيع پناهندگان در دو اردوگاه صبرا و شتيلا را يادآوري كند. فولمن و ديگر سربازان اسرائيلي هنگام كشتار جايي در نزديكي اين دو اردوگاه بودند.

در نشست مطبوعاتي فيلم يك خبرنگار لبناني‌تبار از فولمن پرسيد چرا او در فيلم خود بر نقش اسرائيل در اين قتل عام بيشتر تاكيد نكرده است. پس از كشتار در اين دو اردوگاه كه قربانيان آن 700 تا 3500 نفر گزارش شد، يك كميسيون بازجويي در خود رژيم صهيونيستي نقش آريل شارون وزير دفاع آن زمان اسرائيل را در اين جنايت تاييد كرد و او ناچار به استعفا شد.

فولمن در پاسخ به خبرنگار لبناني "والس با بشير" را فيلمي شخصي دانست و گفت: اين فيلم درباره خاطره است. نيازي به بررسي اين مسئله نبود كه كداميك از رهبران اسرائيل از قضيه اين كشتار سه روزه اطلاع داشتند. كميسيون بررسي 25 سال پيش كار خود را انجام داد و مقصر را معرفي كرد.

"فولمن" در فيلم خود سربازاني را تصوير مي‌كند كه سوار بر تانك در مناطق تحت كنترل دشمن حركت و شليك مي‌كنند، بي‌آنكه واقعا بدانند چه كساني را نشانه مي‌روند. "والس با بشير" اطلاعاتي جديد درباره كشتار صبرا و شتيلا ارائه نمي‌دهد، اما پيام ضد جنگ آن مي‌تواند مورد توجه اعضاء هيئت داوري كن به رهبري شان پن قرار بگيرد كه از منتقدان سرسخت جنگ عراق است.

ديروز بخش "نوعي نگاه" جشنواره كن با نمايش فيلم سينمايي "گرسنگي" استيو مك‌كوئين آغاز شد. اين فيلم درباره شش هفته آخر زندگي بابي سندز مبارز ارتش جمهوريخواه ايرلند است كه سال 1981 پس از 66 روز اعتصاب غذا در زنداني در ايرلند شمالي درگذشت.

"گرسنگي" اين روزها در خود بريتانيا بحث‌هاي بسيار به همراه داشته و گروهي اعتقاد دارند مك كوئين در فيلم خود از يك تروريست چهره يك "شهيد" تصوير كرده است. اين در حالي است كه كارگردان اعتقاد ندارد سندز را در قالب يك قهرمان ترسيم كرده است.

او در اين باره گفت: نه با بابي سندز موافقم نه مخالف. اين فيلم درباره تصميم درست يا غلط آدم‌ها و عواقب آن است، اما مك كوئين به شباهت‌ ميان زندان اكنون بسته شده "ميز" در ايرلند شمالي و اتفاقات اخير در گوانتانامو كوبا و ابوغريب عراق كه هر دو زير نظر نيروهاي آمريكايي است، اشاره كرد.

"گرسنگي" با بازي مايكل فاسبندر درباره سندز و ديگر زندانيان ارتش جمهوريخواه ايرلند است كه تصميم گرفتند در اعتراض به نقض حقوق زندانيان سياسي دست به اعتصاب غذا بزنند. سندز به جرم تخطي از قوانين مربوط به اسلحه گرم و حضور در عمليات مرگبار ارتش جمهوريخواه ايرلند براي پايان بخشيدن به سلطه بريتانيا بر ايرلند شمالي، به زندان افتاد.

او و همسلولي‌هايش براي رسيدن به حقوق سياسي خود تلاش كردند، اما مارگارت تاچر نخست وزير وقت انگلستان خواسته‌هاي آنها را ناديده گرفت و اعتصاب آغاز شد. سندز كه پيش از آغاز اعتصاب به عنوان نماينده پارلمان انتخاب شده بود، اولين نفر از 10 زنداني اعتصاب‌كننده بود كه پس از چند هفته درگذشت.

امروز جمعه در بخش مسابقه جشنواره كن فيلم "يك كريسمس" آرنو دپلشن به نمايش درمي‌آيد كه داستاني درباره اتحاد خانوادگي با حضور ستاره‌هاي فرانسوي چون كاترين دونوو و ماتيو آمالريك است. فيلم پليسي "سه ميمون / روياي بيداري" به كارگرداني نوري بيلگه جيلان كارگردان پيشتاز سينماي تركيه ديگر فيلمي است كه امروز در بخش مسابقه پخش مي‌شود.

"سوي كابوي" ساخته تامس كلي بريتانيايي، "نمك اين دريا" نخستين فيلم آن‌ماري جاسر فيلمساز فلسطيني و "تايسن" جيمز توباك درباره مايك تايسن سه فيلمي هستند كه امروز در بخش نوعي نگاه پخش مي‌شوند. شصت و يكمين جشنواره فيلم از چهارشنبه 14 مه (25 ارديبهشت) با نمايش فيلم فيلم "كوري" به كارگرداني فرناندو ميره‌يس آغاز شد و تا 25 مه (پنجم خرداد) ادامه دارد.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن