تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813395879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله نوري همداني:دفاع در مقابل سلطه‌گري نوعي شجاعت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آيت‌الله نوري همداني:دفاع در مقابل سلطه‌گري نوعي شجاعت است
قم - خبرگزاري مهر: آيت‌الله نوري همداني در ديدار با آقاي رائول، رئيس آسيا و خاورميانه كميته بين‌المللي صليب سرخ بر لزوم توجه كشورها به حقوق بشر تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آيت ‌الله حسين نوري همداني، عصر امروز در اين ديدار ضمن خير مقدم به معاون صليب سرخ جهاني گفت: كار شما بسيار پراهميت و مقدس است و اميدواريم با همكاري و تعامل گامهاي بزرگي در راه تامين رفاه و حقوق بشر بر اساس مباني متعالي اسلام برداشته شود.

وي با اشاره به ديدگاه‌هاي اسلامي در زمينه لزوم توجه به محرومين افزود: هيچ ديني به اندازه اسلام به شرافت و كرامت انساني توجه نكرده است و همه احتياجات زندگي در سايه احترام و اكرام انسان در اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

اين مرجع تقليد به سلطه‌گري بعضي كشورها اشاره كرد و گفت: اسلام ضمن مخالفت با سلطه‌گري فرهنگي، اقتصادي، نظامي دفاع در مقابل سلطه‌گري را نيز واجب دانسته است و مردم را به قيام در مقابل متجاوز دعوت مي‌كند و اين نوعي شجاعت و قدرت است.

استاد درس خارج حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنانش از بي‌توجهي قدرت‌هاي جهاني به مظلومان انتقاد كرد و بيان داشت: اسلام معتقد است نبايد در مقابل فرياد و استمداد مظلوم حتي غير مسلمان ساكت نشست.

آيت‌الله نوري همداني اعلام آمادگي خود را براي همفكري و همكاري با نهادهايي كه حقوق بشر را دنبال مي‌كنند اعلام كرد و گفت: دوست داريم ديدگاه‌هاي اسلام در اين زمينه گسترش يابد.

در ابتداي اين ديدار نيز آقاي رائول، رئيس آسيا و خاورميانه كميته بين المللي صليب سرخ ضمن ابراز خرسندي از سفر به قم و ديدار با آيت‌الله نوري همداني گفت: با تشكيل دفتر صليب ‌سرخ در قم مايل هستيم دانشمان را از منابع مختلف از جمله اسلام افزايش دهيم.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن