تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813420480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار كرمانشاه: اهميت لازم به مجموعه تاق بستان داده نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندار كرمانشاه: اهميت لازم به مجموعه تاق بستان داده نشده است
داخلي. فرهنگي. تاق بستان.

استاندار كرمانشاه گفت: متاسفانه تاكنون با توجه به ارزش، قدمت، طبيعت و اقليم زيباي مجموعه تاق بستان كرمانشاه اهميت لازم به اين مجموعه تاريخي داده نشده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا " مجيد غفوري " روز پنجشنبه در جلسه ساماندهي طرح جامع گردشگري مجموعه تاق بستان افزود: ضرورت داشت كه طرح جامع ساماندهي اين مجموعه عظيم ده‌ها سال پيش تدوين و به مرحله اجرا در مي‌آمد اما متاسفانه حركتي كه مناسب با موقعيت و ظرفيتهاي اين منطقه زيبا است ، صورت نگرفته است.

وي گفت: بايد يك طرح جامع و با برنامه وجود داشته باشد تا تناسبي بين فضاهاي تفريحي، تاريخي و توريستي تاق بستان ايجاد شود.

غفوري افزود: تاق بستان يك آثار كهن و باستاني است كه اگر ساليان پيش داراي يك طرح جامع گردشگري مي‌بود وضع ايده‌آل آن با وضع موجود تفاوت اساسي داشت.

وي با تاكيد بر اينكه طرح جامع اين مجموعه بايد هر چه سريعتر و با در نظر گرفتن تمامي امكانات، ظرفيت و طبيعت زيباي آن تهيه شود.

وي افزود: هر لحظه و روزي كه نسبت به تهيه طرح جامع گردشگري اقدام نشود بدون ترديد لطمات آن در آينده قابل جبران نخواهد شد لذا ضرورت دارد طرح و سند گردشگري سريعا تهيه شود.

استاندار گفت: مجموعه تاق بستان با توجه به پتانسيلها و ظرفيتهاي گسترده خود توانايي آن را دارد كه هم بعنوان منبع درآمدي براي استان و هم بعنوان مركز توريستي كشور مطرح باشد اما چنانچه مي‌بينيم حتي براي تفريح و گردش مردم خود استان نيز در ايام تعطيل فضاي مناسبي وجود ندارد.

غفوري با تاكيد بر اينكه اين مجموعه بايد در نهايت دقت و تخصص و تجربه كاري ساماندهي شود.

وي افزود: كارهاي پيش بيني شده براي ساماندهي اين مجموعه بايد با توجه به بينش ميراث فرهنگي، اقليم و شرايط جغرافيايي آن همراه باشد و همه امكانات ميراث فرهنگي آن در اختيار گردشگري باشد.

وي با بيان اينكه ميراث فرهنگي يك گوهر است، گفت: متاسفانه بعضي از نگاه‌هاي غلط نسبت به ساماندهي ميراث فرهنگي وجود دارد كه از هر گونه اقدام مثبت در راستاي بهبود وضعيت آنها جلوگيري مي‌كند.

در ادامه اين نشست رييس سازمان ميراث فرهنگي مشاور طرح آتك گزارشي در باره برنامه و طرح ساماندهي مجموعه تاق بستان ارايه كرد و مقرر شد كه اين طرح مورد بررسي كارگروه گردشگري قرار بگيرد.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن