تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816510624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دفتر انتخابات خارج از كشور عراق سازمان جهاني مهاجرت: بيشترين ثبت‌نام عراقي‌هاي خارج از كشور در ايران انجام شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سخنگوي دفتر انتخابات خارج از كشور عراق سازمان جهاني مهاجرت: بيشترين ثبت‌نام عراقي‌هاي خارج از كشور در ايران انجام شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: سياسي ـ خارجي

نشست مطبوعاتي ورونيكا ديو‌سيودا، مدير جهاني سازماني جهاني مهاجرت دفتر اهواز و مونيكا النا، سخنگوي دفتر انتخابات خارج از كشور عراق سازمان جهاني مهاجرت، در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ سخنگوي دفتر انتخابات خارج از كشور عراق سازمان جهاني مهاجرت در اين نشست گفت:‌« انتخابات مجمع ملي عراق در 14 كشور ديگر به شكل همزمان انجام مي‌شود. ستاد مركزي برنامه انتخابات خارج از عراق در شهر عمان در كشور اردن مستقر است و در هر يك از اين 14 كشور دفاتري تعيين شده است. اين 14 كشور استراليا، كانادا، فرانسه، آلمان، ايران،‌ اردن، هلند، سوئد، سوريه، تركيه، امارات متحده‌ عربي، انگلستان و ايالات متحده آمريكا هستند.»

النا افزود: « در ايران در شش استان تهران، قم، آذربايجان غربي، كرمانشاه، خوزستان و خراسان و در 70 مركز ثبت‌نام انجام مي‌شود. در خوزستان سه‌ شعبه ثبت‌نام و اخذ راي وجود دارد كه دو شعبه آن در اهواز و يك شعبه آن در شوش قرار دارد.»

وي در مورد تعداد ثبت‌نام شده‌ها توضيح داد: « در پنج روزي كه از مهلت ثبت‌نام گذشته استقبال خيلي خوبي از طرف عراقي‌هاي مقيم ايران داشتيم. مجموع نفرات ثبت‌نام شده در شش استان ايران 33686 نفر و در استان خوزستان در سه‌ شعبه آن 4844 دفتر بوده است.»

النا روند كلي انتخابات را به سه مرحله تقسيم كرد و اظهار داشت: « مرحله نخست، مرحله ثبت‌نام است و تا 25 ژانويه (ششم بهمن‌ماه) ادامه دارد. مرحله دوم، مرحله راي‌گيري كه از 28 تا 30 ژانويه (نهم تا يازدهم بهمن‌ماه) خواهد بود و مرحله سوم، شمارش آرا كه در بعضي از مراكز راي‌گيري يا ثبت‌نام كار شمارش آرا انجام مي‌شود. شمارش آرا در يكم فوريه انجام مي‌شود كه احتمالا سه روز به طول مي‌انجامد.»

سخنگوي دفتر انتخابات خارج از كشور عراق سازمان جهاني مهاجرت اضافه كرد: « در مرحله نخست ثبت‌نام‌كنندگان بايد هويت عراقي خود را ثابت كنند احراز هويت افراد به عهده سازمان جهاني مهاجرت است. براي احراز هويت افراد بايد دو مدرك از مدارك گواهي تابعيت، دفترچه تابعيت عراقي 1957، كارت هويت، گواهي ازدواج، گذرنامه عراقي،‌ دفترچه خدمت نظامي، گواهينامه رانندگي عراقي، گواهي‌نامه تحصيلات، كارت بازنشستگي و سند مالكيت را داشته باشند. اين مدارك مي‌تواند توسط دولت ايران، دولت عراق و يا هر سازمان بين‌المللي صادر شده باشد. بعد از ثبت‌نام متقاضيان، برگه‌اي در اختيار آنها قرار داده مي‌شود. در مرحله راي‌گيري بايد اين برگه را ارايه دهند و متقاضيان بايد در همان مركزي كه ثبت‌نام شده‌اند، براي راي‌گيري مراجعه كنند.»

وي تصريح كرد: ‌« از ميان 14 كشور برگزاركننده انتخابات مجمع ملي خارج از عراق، تعداد ثبت‌نام‌كنندگان در كشور ايران بيشتر از ساير كشورها و از شش استان ايران به ترتيب تعداد ثبت‌نامي‌ها در استان تهران، قم و خوزستان بوده است. با توجه به تعداد ثبت نام كنندگان تا كنون اميدواريم ظرف مدت باقي مانده اين تعداد دو برابر شود.»

النا در مورد محدود بودن تعداد شعب ثبت‌نام گفت: « با توجه به زمان كوتاهي كه در اختيار داشتيم برپايي مراكز بيشتر ثبت‌نام تقريبا براي ما غيرممكن بوده است. ولي با اين حال ايران در ميان 14 كشور برگزار كننده اين انتخابات بيشترين مراكز ثبت‌نام را دارد.»

وي با اشاره به محدود بودن ميزان تبليغات اشاره كرد: « در اين بخش نيز كمبود زمان مهم‌ترين مشكل اجراي برنامه است. اما اين سازمان اطلاع‌رساني را از دو كانال رسانه‌هاي عمومي و همچنين از طريق نشست‌هاي عمومي كه با اجتماعات عراقي‌ها برگزار مي‌كنند، انجام شده است.»

وي در مورد تامين امنيت اين انتخابات خاطرنشان كرد: « تامين امنيت انتخابات مجمع ملي عراق در ايران به عهده نيروي انتظامي است. در مورد 14 مركز انتخابات خارج از عراق نيز، كاركنان امنيتي وجود دارند كه وضعيت را كنترل مي‌كنند.»

سخنگوي اين سازمان در مورد چگونگي برگزاري انتخابات توسط سازمان مهاجرت ياد‌آور شد: « در يادداشت تفاهمي كه در 11 نوامبر 2004 بين سازمان مهاجرت و كميته منتخب دولت عراق منعقد گرديد قرار بر اين شد كه از طرف و تحت نظر سازمان مستقل انتخاباتي عراق، سازمان جهاني مهاجرت، وظيفه انتخابات خارج از كشور عراق را به عهده داشته باشد. بعد از عقد اين تفاهم‌نامه، 14 كشور ياد شده با سازمان جهاني مهاجرت تفاهم‌نامه‌ايي را جهت همكاري در اين مورد امضا كردند. امضاي اين تفاهم‌نامه به اين ملت اهميت دارد كه ما براي برگزاري انتخابات به حمايت و همكاري دولت‌هاي اين كشور‌ها نيازمنديم.»

سخنگوي دفتر انتخابات خارج از كشور عراق سازمان جهاني مهاجرت افزود: « در مورد جمهوري اسلامي ايران،‌ اين تفاهم‌نامه همكاري در 22 دسامبر 2004 امضا شد، هر تصميم اتخاذ شده از جانب سازمان جهاني مهاجرت، با دولت جمهوري اسلامي ايران كاملا هماهنگ مي‌شود.»

النا ياد‌آور شد: « اين انتخابات در 14 كشور ياد شده در تاريخ‌هاي 28، 29 و 30 ژانويه و در كشور عراق تنها در 30 ژانويه برگزار مي‌شود. تنها تفاوت انتخابات درداخل عراق با 14 كشور و ديگر در اين است كه عراقي‌هاي مقيم كشور عراق مي‌توانند در اين انتخابات اعضاي شوراهاي منطقه‌ايي را هم انتخاب كنند.»

سخنگوي سازمان مهاجرت درباره بودجه اختصاصي اين انتخابات گفت: « بودجه اختصاص داده شده به انتخابات خارج از كشور عراق در اين 14 كشور 92 ميليون دلار است. اين بودجه از طريق سازمان مهاجرت پرداخت شده است.»

انتهاي پيام
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن