تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803128618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۲۴ ارديبهشت: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۲۴ ارديبهشت: در شهر چه خبر


رفتارها- با نگاهي به درختان مو مي‌توان فرارسيدن فصل دلمه پزي را حس كرد.

دعواي دلمه‌اي

برگ‌هاي تازه روييده و نازك مو، بهترين انتخاب براي خانم‌هاي خانه است كه به پختن اين غذاي خوشمزه براي خانواده علاقه‌مندند اما اينكه برگ مو از كجا تهيه شود خود داستان درازي دارد.

برخي از مردم با مراجعه مستقيم به ميوه‌فروشي‌ها و خريدن چند كيلو برگ، داستان را فيصله مي‌دهند اما مشكل از آنجايي آغاز مي‌شود كه يك مجتمع آپارتماني با چند خانوار سكنه يك درخت مو داشته باشد و هر يك از آنها بخواهند با برگ مو خانگي دلمه درست كنند.

واضح است كه در چنين شرايطي چه بلوايي به پا مي شود. همچنين برخي از همسايگان هم درختان مو همسايه بغلي را راحت نمي‌گذارند و از هر فرصتي براي كندن چند برگ مو استفاده مي‌كنند. البته گاهي اوقات هم خانه‌هايي كه درخت مو دارند براي همسايگان، برگ مو تعارفي مي‌برند تا آنها هم بتوانند بدون ديوار نوردي دلمه بپزند.

سد معبر آخر هفته

موضوع بساط كردن دستفروش ها در معابر از جمله مشكلاتي است كه همواره براي عابران دردسر ايجاد مي كند. با وجود اقداماتي كه به تناوب در برخورد با دستفروشان صورت مي‌گيرد ، تعدادي از شهروندان در تماس تلفني با ستون در شهرچه خبر نسبت به ادامه اين مشكل و سد معبر دستفروشان به ويژه در پياده‌رو‌ها انتقاد كرده‌اند.

شهروندان مي‌گويند در برخي نقاط شهر تراكم دستفروش‌ها در پياده‌رو‌ها و تجمع مردم براي بازديد اجناس آنها به حدي است كه عابران ناچار مي‌شوند به جاي پياده‌رو از خيابان عبور كنند. اين در حالي است كه در روز‌هاي پاياني هفته اين مشكل تشديد مي‌شود و هجوم عابران به خيابان، براي خودرو‌ها هم مشكلات ترافيكي ايجاد مي‌كند.

خوب است كه به منظور رفاه حال شهروندان همچون گذشته اقدامات جدي در برخورد با افرادي كه سد معبر مي‌كنند - به ويژه در روزهاي پنجشنبه و جمعه- به كار گرفته شود.

تماس قرضي

برخي افراد عادت دارند به جاي خريد كارت تلفن يا تلفن همراه براي تماس‌هاي خود، گوشي ديگران را قرض بگيرند. به گفته شهرونداني كه از چنين حركاتي به تنگ آمده‌اند، افراد ياد شده حتي اگر تماس واجبي هم نداشته‌ باشند، ترجيح مي‌دهند با يك تلفن مفت و مجاني تماس بگيرند.

البته به طور حتم تعدادي از افرادي كه خواستار تماس با تلفن‌هاي همراه هستند با ضرورتي غيرقابل اجتناب روبه‌رو شده‌اند كه به دنبال آن، وقت پيدا كردن يك تلفن كارتي را ندارند.

افرادي كه گوشي‌هاي گرانقيمت خود را در راه كمك به همنوعان خود از دست داده‌اند به ديگران توصيه مي‌كنند در تشخيص سارق‌هاي گوشي‌هاي گرانقيمت و افراد نيازمند به يك تماس فوري، بايد حسابي دقت كرد.

افراد مالباخته همچنين توصيه مي‌كنند گوشي تلفن همراه را نبايد به دست راننده و يا سرنشينان خودروها و موتور سيكلت‌هاي روشن و آماده حركت داد.

اپيدمي فصلي

گاهي اوقات تعدادي از آگهي‌هاي تبليغاتي يا آثار نارنجك‌ها، تابلو‌ها و علائم راهنمايي و رانندگي را حسابي از ريخت و قيافه مي‌اندازند و در ضمن آنها را تبديل به تابلو‌هاي بي‌معني مي‌كنند كه كسي از مضمون آنها چيزي سر در نمي‌آورد.

البته اپيدمي بي‌معني شدن تابلو‌هاي ياد شده را مي‌توان از آن نوع اپيدمي‌هاي فصلي قلمداد كرد كه در برخي اوقات سال از شيوع بيشتري برخوردار است.

براي نمونه حول و حوش شب‌آخرين چهارشنبه سال يا زمان انتخابات و ديگر مناسبت‌ها، تابلو‌ها پوشيده از عواملي مي‌شوند كه عبور و مرور در آن منطقه را براي راننده‌ها مشكل مي‌كند.

براي نمونه، چنانچه يكي از اين تابلو‌هاي بي‌معني سر كوچه‌اي باشد، راننده‌ها سر درگم مي‌شوند كه آيا تابلو‌ي ياد شده علامت ورود ممنوع است يا عبور يكطرفه؟

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 00:49 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 01:45 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 01:44
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن