تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815454908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در سوريه: اگر عزت مي‌خواهيم بايد به قرآن عمل كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در سوريه: اگر عزت مي‌خواهيم بايد به قرآن عمل كنيم
كليات
دمشق - حجت‌الاسلام و المسلمين سيد احمد موسوي سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه گفت: اگر مي‌خواهيم به عزت دست يابيم بايد به قرآن ايمان آورده و به اين كتاب آسماني عمل كنيم .

به گزارش خبرنگار ايرنا، موسوي سه شنبه شب در مراسم افتتاح پنجمين كنفرانس تقريب بين مذاهب اسلامي كه با عنوان روابط انساني در اسلام در دمشق برگزار شد، افزود: درسي كه مسلمانان از قرآن بايد بگيرند اشداء علي الكفار رحماء بينهم است .

وي خاطرنشان كرد: اگر جامعه اسلامي به قرآن عمل كند به زندگي واقعي و عزت دست خواهد يافت امري كه ما در انقلاب اسلامي ايران آن را تجربه كرديم .

موسوي گفت: ما بعد از انقلاب اختلافات را كنار گذاشتيم لذا انقلاب توانست در برابر همه چالشها و دسايس بايستد و امروز جامعه ايران طعم شيرين زندگي واقعي و عزت را مي‌چشد.

وي با اشاره به سياست خوب علماي اهل تسنن لبنان در خاموش كردن آتش فتنه اخير بين شيعه و سني، نظام جهاني مبتني بر سلطه جويي و قانون جنگل را از مهمترين عوامل فتنه و تفرقه در جهان دانست .

موسوي تاكيد كرد: از اين رو شاهديم كه به خاطر وجود اين نظام زخم فلسطين ‪ ۶۰‬سال است بر پيكر امت اسلامي عربي باقي مانده است .

وي شعار غرب در زمينه ترويج دموكراسي را دروغي بزرگ دانست و گفت: اگر آمريكا امروز ايران و سوريه را تهديد مي‌كند اين در واقع تهديد همه امت اسلامي عربي است .

سفير ايران در سوريه با اشاره به شكست آمريكا در ايران، شكست شوروي سابق در افغانستان و شكست اسراييل در برابر مبارزان فلسطيني آن را ناشي از اتكا به خداوند متعال و ايمان به اسلام و قرآن دانست .

وي در ادامه با اشاره به پيشرفتهاي عظيم جمهوري اسلامي ايران در زمينه علوم و فناوريهاي مختلف از جمله هسته‌اي نسبت به تلاش رژيم صهيونيستي و آمريكا براي ايجاد شكاف بين مسلمانان و اجراي طرح خاورميانه جديد هشدار داد.

احمد بدرالدين حسون مفتي سوريه نيز در اين نشست با اشاره به شرايط بسيار دشوار منطقه، ائتلاف سوريه با ايران، گروههاي فلسطيني نظير جهاد اسلامي و حماس و مقاومت اسلامي لبنان را ائتلاف حق در برابر باطل دانست .

وي در ادامه با اشاره به درگيريهاي داخلي اخير بين مسلمانان در سودان و سومالي آن را براي جهان اسلام خطرناك دانست و خواستار وحدت شد.

حسون با تاييد برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران آن را مايه افتخار جهان عربي اسلامي خواند.

محمد عبدالستار السيد وزير اوقاف سوريه نيز تاكيد كرد: مسلمانان بايد بر اساس اصل توحيد با يكديگر متحد شوند.

وي تعدد مذاهب را امري طبيعي دانست و گفت: حتي در قرآن تعدد مذاهب تاييد شده اما به شرط آنكه در چارچوب وحدت باشد.

السيد با اشاره به اينكه طايفه گرايي در اسلام مردود است، گفت: اگر تعدد آراء و مذاهب در مسير درست قرار گيرد مي‌تواند باعث پيشرفت شود.

وي رويدادهاي اخير لبنان را در چارچوب طرح آمريكا براي ايجاد هرج و مرج سازنده و خلع سلاح مقاومت دانست كه توانست پرچم عزت و كرامت اعراب و مسلمانان را به اهتزاز درآورد.

در اين مراسم كه با همكاري وزارت اوقاف سوريه و مجمع جهاني اهل بيت ( ع ) مستقر در ايران در دمشق برگزار شد، شمار زيادي از علماي شيعه و سني از كشورهاي مختلف از جمله سوريه ، ايران ، اردن و عمان حضور داشتند.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن