واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مشکل در مچ کردن یک کارکتر با صحنه ظبط شده koochoo 11 شهريور 1389, 02:56سلام بچه ها من یک کار با مکس انجام دادم در اصل فقط یک کارکتر هست که در صحنه وجود داره اما همراه با حرکت(انیمیت) و همچنین Background صحنه رو هم رنگ مخصوص chroma که سبز رنگ هست جهت وارد کردن کارکتر به صحنه واقعی که خودم ظبط کردم قرار دادم حالا من کارکتر بدون مشکل و با کیفیت فوق العاده عالی وارد صحنه میکنم اما مشکل من اینه که کارکتر رو می خوام توی صحنه ای که ظبط کردم ثابت نگه دارم یه وقتی دوربین به سمت چپه جایی که کارکتر قرار داره میره کارکتر سر جاش ثابت باشه. توی عکس اول مشکلی وجود نداره یعنی کارکتر روی کف دست قرار داره اما توی عکس دوم وقتی پلی می کنم و دوربین حرکت میکنه کارکتر با صحنه مچ نیست ثابت بروی کف دست قرار نمی گیره خدا کنه منظورمه فهمیده باشید یا علی reza 2kn 11 شهريور 1389, 12:37سلام دوست عزیز:rose: ببین اول شما باید عملیات Match Moving رو انجام بدی ،( با برنامه هایی مثل Boujou , PFhoe , Syntheyes,...) که حرکات توی صحنه رو ضبط میکنه و به صورت یه دوربین 3 بعدی بهت تحویل میده و بعد باید به صورت فایل مکس خروجی بگیری و ببری تو مکس. الان یه دوربین 3 بعدی داری که با دوربین فیلبرداری مچ شده و کارکترت باید اون حرکات دوربین رو به خودش گرفته باشه. بعد باید یه مدل Low Poly از دستت بسازی و بذاری روش و متریالش رو همون فایل فیلم بذاری و تو کانال Diffusion هم بهش Ambient Occlusion بده تا سایه کارکتر روی دستت بیوفته. میتونی با نورپردازی بهتر نو کاراکتر رو بیشتر مچ کنی. بعد هم کار رو با Alpha رندر بگیر که نخوای اونور تو افتر هم عملیات کروماکی رو انجام بدی. بعد تو افتر هم میتونی یه ذره رنگ ها رو بهتر کنی و کنتراست و بقیه چیز ها رو جوری که میخوای تنظیم کنی:wink: موفق باشید:oops: koochoo 11 شهريور 1389, 15:59سلام دوست عزیز میشه بیشتر توضیح بدید آخه من تا حالا با Syntheyes کار نکردم در ضمن من صحنه ای که ضبط کردم رو وارد محیط این نرم افزار کنم یا نه(کلا باید توی محیط این نرم افزار چه مراحلی رو طی کنم) واقعا ممنون از راهنمایی ها specter-1369 11 شهريور 1389, 19:43اگر قصد ندارید که کارکتر سه بعدی شما با دوربین match نباشه یعنی همون چیزی که آقا رضا فرمودند کافی هست که با استفاده از track کارکتر رو با دستت ست کنی همین! یک سر به این لینک بزن : koochoo 11 شهريور 1389, 22:00دوستان مشکل حل شد فقط چرا توی SynthEyes وقتی صحنه ضبط شده با فرمت mov رو وارد میکنم که 160 فریم هست فقط از فریم 70 به بعد tracking انجام میشه یعنی از فریم 1 تا 70 اصلا این تغییر اعمال نمی شه یعنی از فریم 70 به بعد دوربین شروع به حرکت میکنه و با صحنه مچ میشه reza 2kn 12 شهريور 1389, 07:32سلام دوست عزیز:rose: ممکنه ایراد از تنظیمات پروژتون باشه. معمولا برای کار با نرم افزار های Match Mover از Image Sequence استفاده میکنن تا فایل MOV . اونجوری هم سرعت خیلی بالاتره هم کلا هماهنگ تره. سعی کن اول با افتر فیلمت رو به Image Sequence تبدیل کنی بعد وارد نرم افزار کنی:wink: موفق باشید:oops: koochoo 12 شهريور 1389, 19:38سلام آقا رضا ممنون برای پاسخها آره مشکل از فایل Mov بود یک بار دیگه صحنه رو ظبط کردم درست شد اگه میشه دریاره متریال دادن به یک شی توی این صحنه ها همان جور که گفتید باید متریال فیلم رو به شی داد بیشتر توضیح دهید الان من مثلا صحنه ای رو از چپ به راست میز کامپیوتر ضبط کردم حالا کارکتر رو می خوام روی میز قرار بدم که سایه اون روی سطح میز بیفته در اینجا چطور باید متریال رو به پلان زیر کارکتر که روی میز قرار داره بدون اینکه ذره ای از چهار گوشه پلان پیدا باشه اعمال کنم ممنون reza 2kn 12 شهريور 1389, 22:35سلام دوست عزیز:rose: خواهش میکنم:rose: والا من زیاد با مکس کار نکردم و بیشتر کارهامو تو Cinema 4D میکنم.تو Cinema 4D هم فرق زیادی بین نسبت دادن عکس و Image Sequence به یه متریال نیست. همونجوری که یه عکس رو به عنوان یه تکستچر به یه متریال میدی ، فایل اول Image Sequence رو میدی و اگه مثل Cinema 4D تب Animation داشته باشه میشه تنظیمات Loop رو هم به دلخواهت تنظیم کنی. شما وقتی که متریال اون Plane رو همون فیلم بذاری چون با زیرش یکی هست ، گوشه هاش پیدا نمیشه. تنهای کارش اینه که سایه اجسامی که نزدیکش هستن رو رو سطحش داشته باشه... فقط تو ترک باید دقت بخرج بدی... موفق باشید:oops: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 545]