محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845354171
ابن سینا ایرانی نیست!
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: ابن سینا ومولوی ایرانی نیستند!
کشورهای جهان از دیرباز بر سر مسائل متعددی به نزاع و رقابت پرداخته اند: آب، نفت، طلا، الماس، خاک و سرزمین، رودخانه؛ و حتی بر سر این موارد به جنگ و خونریزی هم پرداخته اند؛ اما در عصری که به عصر دانش مشهور است، مورد نزاع جدیدی یافت شده است: شخصیتها و مشاهیرهر کشوری می کوشد شخصیتهای مشهور را به خود منتسب کند، مثلا همین ابن سینا که ما می گوییم ایرانی است، تاجیکها می گویند تاجیک است، ازبکها می گویند ازبک است و عربها مدعی عرب بودنش هستند... یا جلال الدین محمد بلخی مشهور به مولوی که ما می گوییم ایرانی است، ترکیه ای ها، ترکش می دانند و افغانها نیز افغان می دانندش...واقعیت کدام است؟بستگی دارد که ملاک انتساب یک فرد به یک ملت یا فرهنگ را چه بدانیم؟ برخی محل تولد، برخی محل زندگی و برخی محل وفات را ملاک قرار داده اند. هستند برخی از مشاهیر و بزرگان که با هر سه این ملاکها ایرانی به معنای امروزی آن محسوب می شوند. مشاهیری که در ایران متولد و در ایران درگذشته اند:• ابو علی الخازن احمد ابن محمد بن یعقوب مسکویه رازی معروف به ابن مسکویه (۳۱۲ ه.ش. در ری- ۴۲۰ ه. ش. در اصفهان) • حکیم غیاثالدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خیام نیشابوری (۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ ه.ش. نیشابور- ۱۲ آذر ۵۱۰ ه.ش. نیشابور) از ریاضیدانان، ستارهشناسان و شاعران بنام ایران در دورهٔ سلجوقی است.• محمد بن زکریای رازی ( شعبان ۲۵۱ ه.ق. ؛ ۸۶۵ میلادی ری - ۵ شعبان ۳۱۳ ه.ق. ری) مکان اصلی آرامگاه رازی نامعلوم است.ایران امروز که در دل گربه ای محصور شده، نتیجه بی کفایتی شاهان قاجار است• ابی حامد محمد بن محمد الغزالی الشافعی ملقب به حجة الاسلام زین الدین الطوسی و مشهور به امام محمد غزالی فرزند محمد (۴۵۰ ه.ق. توس -14 جمادی الاخره ۵۰۵ ه. ق. طابران توس) فیلسوف، متکلم و فقیه ایرانی و یکی از بزرگترین مردان تصوف سدهٔ پنجم هجری است• ابوسعید فضلالله بن ابوالخیر (۳۵۷ میهنه یا مهنه در خراسان- 4شعبان۴۴۰ق مهنه) عارف و شاعر نامدار ایرانی قرن چهارم و پنجم است. شیخ ابوسعید ابوالخیر از عارفان بزرگ و مشهور اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم هجری است. • ابوالحسن خرقانی در سال ۳۵۲ق در روستای خرقان قومس از توابع کوهستان بسطام به دنیا آمدهاست. مرگ شیخ حسن در روز شنبه دهم محرم سال ۴۲۵ق و در سن ۷۳ سالگی در روستای خرقان بوده است.• محمد پسر علی پسر ملکداد، ملقب به شمسالدین، یا شمس تبریزی ( ۵۸۲ تبریز - پس از ۶۴۵ ه.ق. خوی یا تبریز) از صوفیان مشهور سدهٔ هفتم هجری است. شهرت او بیشتر به خاطر آشنایی مولوی با اوست و دیوان غزلهای مولوی با نام کلیات شمس شناخته میشود.
• باباطاهر همدانی معروف به بابا طاهر عریان، عارف، شاعر و دوبیتیسرای اواخر سده چهارم و اواسط سده پنجم هجری (سده ۱۱م) ایران و معاصر طغرل بیک سلجوقی بودهاست باباطاهر عریان او پس از ۸۵ سال زندگی وفات یافتهاست. آرامگاه وی در شمال شهر همدان قرار دارد.• حکیم ابوالقاسم حسن پور علی توسی نامور به فردوسی (۳۱۹ ه.ش. توس - ۳۹۷ ه.ش. توس) • خواجه شمس الدین محمد بن محمد حافظ شیرازی (حدود ۷۲۷ه.ق. شیراز - ۷۹۲ ه.ق. شیراز)، شاعر بزرگ سده هشتم ایران و یکی از سخنوران نامی جهان است..• کمالالدین ابوالعطاء محمودبن علیبن محمود، معروف به «خواجوی کرمانی» (۶۸۹ -۷۵۳ ه.ق. شیراز) یکی از شاعران بزرگ سدهٔ هشتم است. • ابومحمد مُصلِح بن عَبدُالله مشهور به سعدی شیرازی (۶۰۶ – ۶۹۱ هجری قمری) شاعر و نویسندهٔ پارسیگوی ایرانی است. مقامش نزد اهل ادب تا بدانجاست که به وی لقب استاد سخن دادهاند. آثار معروفش کتاب گلستان در نثر و بوستان در بحر متقارب و نیز غزلیات وی است.• میرزا محمّدعلی متخلّص به صائب تبریزی و معروف به میرزا صائب بود. این شاعر ایرانی میان سالهای ۱۰۰۷ - ۱۰۰۰ هجری متولّد شد. اگرچه اجداد او اهل تبریز بودهاند اما خود او در اصفهان بدنیا آمد و تمام عمر در این شهر زندگی کردهاست.• کمالالدین علی محتشم کاشانی همزمان با پادشاهی شاه طهماسب صفوی در کاشان زاده شد، بیشتر دوران زندگی خود را در این شهر گذراند و در همین شهر هم در ربیع الاول سال ۹۹۶هجری درگذشت.• میرزا حبیب متخلص به قاآنی (۲۹ شعبان ، ۱۲۲٣ ه. ق. ۲۰ اکتبر ، ۱٨۰٨ شیراز - ۵ شعبان ۱۲۷۰ ه. ق. ۴ مه ، ۱٨۵۴ شهرری) از شاعران بزرگ عصر قاجار بود.ما این حلقه های ازدواج دهنده را به تبرهای طلاق دهنده هویتی مبدل ساخته ایم و می کوشیم هر یک از این بزرگان را به زور به سرزمین جغرافیایی تنگ و کوچک خود محصور کنیم....• ابواحمد محمد شفیع ملقب به میرزا کوچک (۱۱۹۷-۱۲۶۲ ه.ق شیراز، 1783-1846 میلادی شاهچراغ) متخلص به وصال شیرازی از شعرا، ادیبان و خوشنویسان معروف شیرازی عصر خویش بود. • سید احمد حسینی ( نیمه نخست قرن دوازدهم اصفهان - ۱۱۹۸ ه. ق. قم) متخلص به هاتفاصفهانی از شعرای نامی ایران در عهد افشاریه و زندیه است. اما برخی از مشاهیری که آنها را ایرانی محسوب می کنیم، در ایران امروزی متولد نشده اند: • ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا، در ۱ شهریور ۳۵۹ خورشیدی در شهر تاجیک نشین بخارا که در ازبکستان امروزی قرار دارد، زاده شد.• بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهائی (۸ اسفند ۹۲۵ خورشیدی، بعلبک لبنان تا ۸ شهریور ۱۰۰۰ خورشیدی، اصفهان) ارامگاه او در جوار مقبرهٔ امام رضا قرار دارد.• ابن هیثم(۴۳۰-۳۵۴) اصلاً از بصره در عراق امروز (که در آن زمان تحت فرمانروایی دودمان آلبویه ایرانی بوده و جزئی از ایران به شمار میرفت) برخاست. وی اهل خوزستان بود و در شهر وهیشت اردشیر (اهواز) اقامت داشت،. اگر محل وفات را ملاک قرار دهیم، درست است که ابن سینا که مقبره اش در همدان قرار دارد، ایرانی محسوب خواهد شد اما بسیاری دیگر از مشاهیر ایرانی محسوب نخواهند شد:
• شهاب الدین یحیی ابن حبش بن امیرک ابوالفتوح سهروردی، ملقب به شهابالدین و شیخ اشراق و شیخ مقتول ( ۵۴۹ه.ق. – ۱۱۵۴م سهرورد- ۵ رجب ۵٨۷ ق / ۲۹ ژوئیه ۱۱۹۱ م قلعه حلب، سوریه.) گرچه در سهرود زنجان به دنیا آمد ولی در قلعه حلب سوریه به شهادت رسید.• ابو جعفر محمد بن محمد بن حسن طوسی (زادهٔ ۵۸۰ خورشیدی در توس - درگذشتهٔ ۱۱ تیر ۶۵۳ خورشیدی در کاظمین؛ ۵۹۸ - ۱۸ ذیالحجه ۶۷۲ قمری) ملقب به خواجه نصیرالدین طوسی، فیلسوف، متکلم، فقیه، دانشمند، ریاضیدان و سیاستمدار ایرانی شیعه سده هفتم است که در کاظمین با حیات بدرود گفت. روز پنج اسفند در ایران روز بزرگداشت خواجه نصیر طوسی و روز مهندس نامگذاری شدهاست.• ابوموسی جابر ابن حیان (۱۰۰ه.ش. ۷۲۱م توس – ۱۹۴ه.ش. ۸۱۵ م کوفه) دانشمند و کیمیاگر و فیلسوف شیعه ایرانی بود. او را «پدر علم شیمی» نامیدهاند.• محمد بن ابراهیم شیرازی ملقب به صدرالدین و مشهور به ملاصدرا یا صدرالمتالهی در روز نهم جمادیالاول سال ۹۸۰ هجری قمری، در شیراز و در محلهٔ قوام زاده شد و او را محمد نام نهادند. بزرگترین فیلسوف مسلمان در راه هفتمین سفر حج خویش در بصره در عراق امروزی درگذشت و همان جا دفن گردید.• محمد بن عمر بن حسین بن علی طبرستانی مشهور به امام فخر رازی خداشناس و فیلسوف مسلمان ایرانی که درسال ۵۴۴ هجری قمری که اصالت او را از شهر رودسر(کوتم)دانسته اند. برجستهترین دوره زندگی امام فخر رازی در شهرهرات بوده و در مجمع درسی اش بیشتر از دو هزار نفر دانشمند شرکت میکردند. امام فخر رازی در روز شنبه، عید فطر سال ۶۰۶ هجری قمری در شهر هرات افغانستان در گذشت.• ابوالحسن علی بن جولوغ سیستانی معروف به فرخی سیستانی از شعرای سیستان که به مقام ملک الشعرایی دربار محمود غزنوی رسید. فرخی در سال ۴۲۹ هجری قمری در سنین جوانی در غزنه درگذشت.جالب است که برخی از مشاهیر بزرگ که آنان را به نام ایرانی می شناسیم، در هیچ یک از شهرهای امروزین ایران ما نه به دنیا آمده اند و نه وفات یافته اند:• جلالالدین محمد بلخی مشهور به مولوی در ۶ ربیعالاول سال ۶۰۴ هجری قمری در بلخ (ولایتی در افغانستان امروزی) زاده شد و سپس به قونیه در ترکیه رفت و سرانجام پس از مدتها بیماری در پی تبی سوزان در غروب یکشنبه ۵ جمادی الآخر ۶۷۲ هجری قمری درگذشت. در آن روز پرسوز، قونیه در یخبندان بود.• ابوریحان بیرونی در ۱۴ شهریور ۳۵۲ خورشیدی (۲۹ ذیقعده ۳۶۲ قمری برابر ۵ سپتامبر ۹۷۳ میلادی) در شهر کاث از سرزمین خوارزم که در قلمرو سامانیان بود به دنیا آمد، شهر کاث در مرز ازبکستان با ترکمنستان قرار دارد. و در ۲۲ آذر ۴۲۷ در غزنین افغانستان درگذشت.رودکی را پدر شعر پارسی میدانند که به این خاطر است که تا پیش از وی کسی دیوان شعر نداشتهاست• ابونصر محمد بن محمدابن اوزلغ ابن طرخان ملقب به فارابی ، (۲۵۷ه.ق. ۸۷۰م– ۳۳۸ه.ق.۹۵۰م دمشق) محل تولد او را دهکدهٔ «وسیج» از ناحیهٔ پاراب (فاراب) در فرارود (شهر اُترار کنونی در جنوب قزاقستان) یا پاریاب (فاریاب) در افغانستان کنونی دانسته اند. او در زمره علمای دربار «سیف الدوله حمدانی» حاکم حلب درآمد. فارابی در سال در سن هشتاد سالگی در دمشق وفات یافت.• شیخالاسلام ابواسماعیل عبدالله بن ابیمنصور محمد (زادهٔ ۳۹۶ ه. ق. / ۱۰۰۶ م. درگذشتهٔ ۴۸۱ ه. ق. / ۱۰۸۸ م.) معروف به «پیر هرات» و «پیر انصار» و «خواجه عبدالله انصاری» و «انصاری هروی» در هرات واقع در افغانستان امروزی متولد شد. محل اقامتش بیشتر در هرات بود و در آنجا تا پایان زندگانی به تعلیم و ارشاد اشتغال داشت. ارامگاه او در شهر هرات قرار دارد.• ابوعبدالله جعفربن محمدبن حکیمبن عبدالرحمنبن آدم رودکی (۳۲۹ قمری) در روستایی بهنام بَنُج (پنجکنت در تاجیکستان امروزی) در ناحیه رودک در نزدیکی نخشب و سمرقند به دنیا آمد. رودکی را پدر شعر پارسی میدانند که به این خاطر است که تا پیش از وی کسی دیوان شعر نداشتهاست. او در زادگاهش بنجرود به سال ۳۲۹ هجری (۹۴۱ میلادی) در گذشت.
• ابوالمجد مجدود بن آدم سنایی غزنوی یا حکیم سنایی (۴۷۳-۵۴۵ قمری)، از بزرگترین شاعران قصیدهگو و مثنویسرای زبان فارسی در سال (۴۷۳ هجری قمری) در شهر غزنه (واقع در افغانستان امروزی) دیده بهجهان گشود، و در سال (۵۴۵ هجری قمری) در همان شهر چشم از جهان فروبست.• ابوالقاسم حسن بن احمد عنصری بلخی شاعر پارسیگوی، در سال ۳۵۰ هجری قمری در بلخ در افغانستان امروزی زاده شد. سلطان محمود غزنوی به او توجه نشان داد و به او عنوان ملکالشعرایی داد. عنصری در سال ۴۳۱ هجری قمری درگذشت.• ابومعین ناصر بن خسرو بن حارث قبادیانی بلخی ، معروف به ناصرخسرو در ۹ ذیقعده ۳۹۴ه.ق. (۳ سپتامبر ۱۰۰۴م، ۱۲ شهریور ۳۸۳ه.ش.) در روستای قبادیان در بلخ در افغانستان چشم به جهان گشود. او در ۴۸۱ه.ق. (۱۰۸۸م، ۴۶۷ه.ش) درگذشت. مزار وی در یمگان در ولایت بدخشان افغانستان زیارتگاه است. • ابوجعفر محمد بن موسی خوارزمی در حدود سال ۷۸۰ میلادی در خوارزم (ازبکستان کنونی) که در آن زمان، بخشی از قلمرو حکومت خوارزمشاهیان بود، زاده شد. به هنگام خلافت مامون وی عضو دارالحکمه گردید. احتمالا در عراق به خاک سپرده شده است.• جمالالدین ابومحمد الیاس بن یوسف نظامی معروف به نظامی گنجوی (۵۳۷ - ۶۰۸ قمری) بزرگترین سراینده منظومههای حماسی و عاشقانه به زبان فارسی در شهر گنجه (واقع در جمهوری آذربایجان کنونی) متولد شد. اجدادش را اهل تفرش (در استان مرکزی ایران) گفتهاند. در سال ۶۰۲ در گنجه در سن شصت و سه سالگی درگذشت. • ابوالمعانی میرزا عبدالقادر بیدل معروف به بیدل دهلوی در سال ۱۰۵۴ ه. ق. در پتنه در کشور هندوستان پای به عرصهٔ هستی نهاد. بیدل بهروز پنجشنبه چهارم صفر سال ۱۱۳۳ ه. ق. در دهلی زندگی را بدرود گفت و در صحن خانهاش، دفن گردید. اما پیکرش به وسیلهٔ مریدان و بازماندگان خاندانش، به قریهٔ خواجه رواش کابل افغانستان انتقال داده شد.هرکجا که نوروز را جشن می گیرند، جزیی از فرهنگ و تمدن ایرانی است و از این رو نام اتحادیه نوروز را برای کشورهای همفرهنگ برگزیده اندملاک ایرانی بودن چیست؟ایران امروز که در دل گربه ای محصور شده، نتیجه بی کفایتی شاهان قاجار است. در زمان محمدشاه افغانستان جدا شد، در زمان ناصرالدین شاه، بخشهای شمال شرقی ایران که امروزه جز ترکمنستان و تاجیکستان و ازبکستان است و در زمان فتحعلی شاه بخشهای شمال غربی که امروزه جزیی از آذربایجان و ارمنستان است. ناگفته نماند که بحرین نیز در زمان محمدرضاشاه پهلوی از ایران منفک شد.آنچه که مهم است فرهنگ و تمدن مشترک ایرانی است، اگرچه کشور ایران امروز منحصر به این قلمرو کوچک شده، اما فرهنگ و تمدنش هنوز این مرزهای جغرافیایی استعمار زده را به رسمیت نشناخته است. برخی از صاحبنظران معتقدند که هرکجا که نوروز را جشن می گیرند، جزیی از فرهنگ و تمدن ایرانی است و از این رو نام اتحادیه نوروز را برای کشورهای همفرهنگ برگزیده اند. مولوی، ابن سینا، خوارزمی، نظامی گنجوی... حلقه های تسبیحی هستند که می توانند پاره های تمدن آریایی را که در اقوام گوناگونش اعم از فارس، لر، کرد، تاجیک، بلوچ و... تبلور یافته را دیگرباره به هم پیوند بدهند، اما ما این حلقه های ازدواج دهنده را به تبرهای طلاق دهنده هویتی مبدل ساخته ایم و می کوشیم هر یک از این بزرگان را به زور به سرزمین جغرافیایی تنگ و کوچک خود محصور کنیم....ابن سینا به همان اندازه که ایرانی است، تاجیکی هم هست و بیرونی به همان اندازه که ایرانی است، افغانی هم هست... حتی حافظ و سعدی هم به همان اندازه که ایرانی هستند، افغانی و تاجیکی هم هستند...به امید روزی که پاره های هویتی فرهنگ و تمدن ایرانی، دیگرباره در قالب اتحادیه کشورهای نوروز متحد و یکپارچه گردد.گروه جامعه و سیاست تبیاندکتر حمید نساجتنظیم:س.آقازاده
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]
صفحات پیشنهادی
ابن سینا ایرانی نیست!
ابن سینا ایرانی نیست!-ابن سینا ومولوی ایرانی نیستند!کشورهای جهان از دیرباز بر سر مسائل متعددی به نزاع و رقابت پرداخته اند: آب، نفت، طلا، الماس، خاک و سرزمین، ...
ابن سینا ایرانی نیست!-ابن سینا ومولوی ایرانی نیستند!کشورهای جهان از دیرباز بر سر مسائل متعددی به نزاع و رقابت پرداخته اند: آب، نفت، طلا، الماس، خاک و سرزمین، ...
ابن سینا و ابن مسكویه
ابن سینا و ابن مسكویهابوعلی بن سینا، هنوز به سن بیست سال نرسیده بود، كه ... با كمال غرور گردویی را به جلو ابن مسكویه افكند و گفت: ... ابن سینا ایرانی نیست!
ابن سینا و ابن مسكویهابوعلی بن سینا، هنوز به سن بیست سال نرسیده بود، كه ... با كمال غرور گردویی را به جلو ابن مسكویه افكند و گفت: ... ابن سینا ایرانی نیست!
نشست نقد كتاب «ابن سينا و تمثيلات عرفاني» اثر كربن/1 ...
4 نوامبر 2008 – نشست نقد كتاب «ابن سينا و تمثيلات عرفاني» اثر كربن/1 رحمتي: ... ابن سينا يا به طور كل فلسفه سنت ايران اينگونه نيست كه با يك قياس دو ...
4 نوامبر 2008 – نشست نقد كتاب «ابن سينا و تمثيلات عرفاني» اثر كربن/1 رحمتي: ... ابن سينا يا به طور كل فلسفه سنت ايران اينگونه نيست كه با يك قياس دو ...
نابغه ایرانی - وِیژه نامه بزرگداشت ابوعلی سینا
نابغه ایرانی - وِیژه نامه بزرگداشت ابوعلی سینا-دانلود وِیژه نامه بزرگداشت ابوعلی ... سياسي ابنسينا1 پيامبران در انسان شناسي ابن سينا ابنسينا پايان راه نيست ...
نابغه ایرانی - وِیژه نامه بزرگداشت ابوعلی سینا-دانلود وِیژه نامه بزرگداشت ابوعلی ... سياسي ابنسينا1 پيامبران در انسان شناسي ابن سينا ابنسينا پايان راه نيست ...
نگاهي به فلسفه ابن سينا
نابغه ایرانی - وِیژه نامه بزرگداشت ابوعلی سینا-دانلود وِیژه نامه بزرگداشت ... در انسان شناسي ابن سينا ابنسينا پايان راه نيست نگاهي به فلسفه ابن سينا نگاهی به .
نابغه ایرانی - وِیژه نامه بزرگداشت ابوعلی سینا-دانلود وِیژه نامه بزرگداشت ... در انسان شناسي ابن سينا ابنسينا پايان راه نيست نگاهي به فلسفه ابن سينا نگاهی به .
ابن سينا و آينده فرهنگي ما
ابن سينا و آينده فرهنگي ما نويسنده: حسين فرزانه ( نگاهي به انديشه ابوعلي سينا در سنت فكري اسلامي- ايراني )بي ترديد ابن سينا از معروفترين و ... احادیث و روایات: پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى ...
ابن سينا و آينده فرهنگي ما نويسنده: حسين فرزانه ( نگاهي به انديشه ابوعلي سينا در سنت فكري اسلامي- ايراني )بي ترديد ابن سينا از معروفترين و ... احادیث و روایات: پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى ...
تلاشی برای اثبات ایرانی بودن ابن سینا
تلاشی برای اثبات ایرانی بودن ابن سینا-کتاب - ایبنا نوشت: ﺩﻛﺘﺮ ﺟعفر آقایان ... ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺪﻳﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻭ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﻣﺠﺰﺍ ﻗﺎﻳﻞ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﺗﺎﻟﻴﻔﺎﺗﻲ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺶﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ...
تلاشی برای اثبات ایرانی بودن ابن سینا-کتاب - ایبنا نوشت: ﺩﻛﺘﺮ ﺟعفر آقایان ... ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺪﻳﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻭ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﻣﺠﺰﺍ ﻗﺎﻳﻞ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﺗﺎﻟﻴﻔﺎﺗﻲ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺶﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ...
پيام معنوي ابن سينا
8 نوامبر 2008 – پيام معنوي ابن سينا عرفان- سجاد نوروزي: هانريكربن، متفكر پرآوازهاي كه طي دهههاي 40و50 در جمع متفكران و عالمان سنتگراي ايراني چونان ستارهاي درخشان بود، ... طباطبايي، علامه آشتياني و دكتر نصر بر اصحاب معرفت پوشيده نيست.
8 نوامبر 2008 – پيام معنوي ابن سينا عرفان- سجاد نوروزي: هانريكربن، متفكر پرآوازهاي كه طي دهههاي 40و50 در جمع متفكران و عالمان سنتگراي ايراني چونان ستارهاي درخشان بود، ... طباطبايي، علامه آشتياني و دكتر نصر بر اصحاب معرفت پوشيده نيست.
عقاید ابن سینا درباره سرطان
عقاید ابن سینا درباره سرطان-عقاید ابن سینا درباره سرطانبعضی اظهار نظرهای شیخ ... هزار سال قبل، ابوعلی سینا حکیم وارسته، برجسته و منحصر به فرد ایرانی اولین ... سوخته ی خلط صفرایی خالص است و با ماده ی دیگری مخلوط نیست.4) ورمی سرطانی که ...
عقاید ابن سینا درباره سرطان-عقاید ابن سینا درباره سرطانبعضی اظهار نظرهای شیخ ... هزار سال قبل، ابوعلی سینا حکیم وارسته، برجسته و منحصر به فرد ایرانی اولین ... سوخته ی خلط صفرایی خالص است و با ماده ی دیگری مخلوط نیست.4) ورمی سرطانی که ...
استاد دانشگاه جرج واشنگتن: طب ابن سينا در ايران مورد غفلت قرار - واضح
31 جولای 2008 – استاد دانشگاه جرج واشنگتن: طب ابن سينا در ايران مورد غفلت قرار گرفته ... احادیث و روایات: امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو ...
31 جولای 2008 – استاد دانشگاه جرج واشنگتن: طب ابن سينا در ايران مورد غفلت قرار گرفته ... احادیث و روایات: امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها