تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817254478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زرسالاران یهودی و تمدن جدید غرب


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
زرسالاران یهودی و تمدن جدید غرب
زرسالاران یهودی و تمدن جدید غرب مصاحبه با دکتر عبدالله شهبازی به این ترتیب،توجه من معطوف شد به نقش یهود در ایجاد و گسترش موج بزرگ سیاسی واقتصادی و فرهنگی بزرگی که در غرب شکل گرفت و استعمار اروپایی و سرانجام تمدن جدیدغربی را به ارمغان آورد.متوجه شدم که در یهودیان نیز وضعی مشابه با پارسیان وجود دارد یعنی‏جوامع یهودی در اوایل هزاره اوّل مسیحی و مهاجرت تدریجی آن‏ها از سرزمین کنونی فلسطین‏به بین النهرین از یک سازمان متمرکز و بسیار منسجم و بسته برخوردار بوده‏اند که رهبری آن باخاندان‏های یهودی معین بوده است.این خاندان‏ها همه خود را از نسل حضرت داود علیه السلام‏می‏دانند.در اینجا باید این توضیح را عرض کنم که ما مسلمانان،داوود علیه السلام را پیامبر می‏دانیم ولی‏یهودیان او را پادشاه و نماد قدرت و شوکت دولت یهود می‏دانند.بنابراین،از نظر یهودیان،اعضای این خاندان‏ها،شاهزادگان داوودی هستند و از میان آن‏هاست که رؤسای جامعه‏جهان وطنی یهود بیرون می‏آمد.این رؤسا«رش گلوتا»نام داشتند که من«شاه داوودی»رابه عنوان معادل آن انتخاب کرده‏ام.این رؤسای جوامع یهودی طی قرن‏ها،اقتدار فوق العاده‏ای براتباع خود داشتند و در هر کشوری که مستقر می‏شدند سازمان سیاسی خود را به شکل مخفی‏حفظ می‏کردند و به عنوان«دولت در دولت»عمل می‏نمودند یعنی بر اتباع یهودی خود سلطه‏کامل سیاسی و قضایی داشتند.به این ترتیب،تصویری از یک سازمان مخفی جهان وطنی بسیارمنسجم و فرقه گونه به دست آمد که حدود یک هزار سال قدمت تاریخی دارد و در این دوران‏همیشه شاخه‏های آن در مهمترین مراکز اقتصادی و سیاسی جهان پراکنده بوده است.البته این‏تصویر به آن معنا نیست که برای یهودیان،به عنوان انسان،هیچ نوع استقلال فردی قائل نباشیم.برعکس،من در تحقیق خود به موارد قابل اعتنایی توجه کرده‏ام که یهودیان علیه این ساختارشورش کرده‏اند و اصولا در برخی مقاطع تاریخی،این ساختار به شدت از فرهنگ‏های غیر یهودی‏(به طور عمده از مسیحیت و اسلام)تأثیر گرفته و گاه متلاشی شده است.پیدایش فرقه قرائی دردوران شکوفایی تمدن اسلامی در بغداد،پیدایش موج مرتدین در اسپانیای مسیحی،روشنفگران یهودی اواخر قرن هیجدهم و اوایل قرن بیستم در اروپا،مهم‏ترین این تحولات دردوران ساختار بسته یهودیت هستند.بنابراین،من در کتاب خود به یهودیان مستقلی ماننداسپینوزا و اعضای خانواده سرشناس یهودی مندلسون و امیل پرر و والتر راتنو و غیره توجه‏جدّی کرده‏ام که بعضی از آنها افراد مثبتی بودند و حتی علیه ساختار بسته حاکم بر جوامع‏یهودی زمان خود مبارزات شدیدی کردند.پیوند عمیق این الیگارشی یهودی با حکمرانان بزرگ و کوچک اروپا در تعیین سرنوشت‏جهان امروز بسیار مؤثر بود.این پیوند از دوران جنگ‏های صلیبی شکل گرفت که ثروتمندان وصرافان و دسیسه گرایان بزرگ یهودی،که معمولا حاخام‏های بزرگ یهودی نیز بودند،به عنوان‏واسطه و کارگزار مالی و اطلاعاتی فرقه‏های صلیبی،به ویژه فرقه شهسواران معبد،عمل‏می‏کردند.در کتاب خود به طور مستند نقش این یهودیان را در تحریک ایلخانان مغول ایران علیه‏دولت‏های اسلامی مصر و سوریه و به سود صلیبی‏ها نشان داده‏ام.اوج اقتدار این یهودیان دردستگاه ایلخانان ایران در اواخر قرن سیزدهم میلادی و در دوران حکومت ارغون خان مغول‏است که سعد الدوله یهودی وزیر و همه کاره‏اش بود.کمی بعد،در دوران سلطنت غازان خان یک‏طبیب یهودی ساکن همدان در دستگاه ایلخانان قدرت یافت و به وزارت رسید که او را با نام‏خواجه رشید الدین فضل الله همدانی می‏شناسیم.در جریان تحقیق،تصویر بسیار مثبتی که درتاریخنگاری ایران از رشید الدین فضل الله ساخته شده فرو ریخت و او را دسیسه گری مشابه‏سعد الدوله یافتم و متوجه شدم که بسیاری از نکات مثبتی که به وی نسبت داده می‏شودجعلیات صرف و از بیخ و بن دروغ است.مباحث مربوط به نقش یهودیان در دوران ایلخانان ایران‏از بهترین قسمت‏های کار تحقیقی‏ام است که در جلد دوّم زرسالاران منعکس شده است.این فرقه‏های صلیبی،که در جریان جنگ‏های صلیبی شکل گرفتند و از ساختارنظامی-دینی برخوردار بودند،بعد از پایان جنگ‏های صلیبی فعالیت خود را ادامه دادند و نقش‏بزرگی در پیدایش غرب جدید ایفا کردند.بعد از این که مسلمانان به حکومت صلیبی‏ها در منطقه‏کنونی فلسطین به طور کامل پایان دادند و آن‏ها را از آخرین سنگرشان،قلعه عکا،بیرون کردند،آن‏ها فعالیت خود را ادامه دادند.یکی از فرقه‏های بزرگ صلیبی،به نام شهسواران توتونی‏(آلمانی)،جنگ صلیبی را برای مسیحی کردن اجباری قبایل اسلاو در شمال و شرق اروپا ادامه‏داد که به تأسیس دولت پروس انجامید.یعنی استاد اعظم فرقه شهسواران توتونی پس ازقلع و قمع و امحاء کامل قبایل اسلاو بروسی به عنوان اولین حاکم مسیحی سرزمین‏بروسی‏ها(پروس بعدی)منصوب شد و بعدها جانشینان او شاه پروس شدند.دولت پروس‏به تدریج سایر سرزمین‏های آلمانی نشین را تصرف کرد و سرانجام در سال 1871 موجودیت‏دولت واحد آلمان را اعلام نمود.بعد از تصرف سرزمین بروسی‏ها،توسعه طلبی فرقه شهسواران توتونی به سمت شرق ادامه‏یافت و سران فرقه فوق می‏خواستند همان بلایی را که بر سر بروسی‏ها آوردند و نسل آنها را کاملااز بین بردند،بر سر روس‏ها بیاورند ولی به دلیل پیوند روس‏ها با مسلمانان موفق نشدند.در آن‏زمان،حاکم نشین‏های کوچک روس تابع دولت بزرگ و مقتدر مسلمانی بودند که قلمرو آن تقریبامنطبق با دولت فعلی روسیه است.این دولت«خانات قبچاق»یا«اردوی زرین»نام داشت وبسیاری از کارگزاران آن ایرانی بودند.روس‏ها با دولت مرکزی قبچاق رابطه بسیار حسنه داشتندو همین حمایت خانات قبچاق بود که سبب شد روس‏ها به رهبری الکساندر نوسکی در جنگی‏بزرگ،تهاجم شهسواران توتونی را دفع کنند و به آن‏ها شکستی سخت وارد نمایند.به این علت‏است که آلکساندر نوسکی به عنوان قهرمان ملی روس‏ها و قدیس کلیسای ارتدکس شناخته‏می‏شود.بنابراین،به جرأت می‏توان گفت که روس‏ها موجودیت خود را به عنوان یک ملت مدیون‏پیوند با شرق اسلامی هستند و اگر حمایت مسلمانان از ایشان نبود به احتمال زیاد مانندبروسی‏ها از صحنه تاریخ حذف می‏شدند.سرگی آیزنشتین،فیلمساز معروف روس،داستان‏زندگی آلکساندر نوسکی را ساخته است.ولی متأسفانه روس‏های کنونی زیاد تمایل ندارند این‏پیوند میان آلکساندر نوسکی و خانات قبچاق را چنان که در واقع بوده بیان کنند.فرقه مهم صلیبی دیگر که نقش بزرگی در تاریخ جدید اروپا و جهان ایفا کرد،فرقه شهسواران‏معبد است.سران این فرقه پیوند بسیار نزدیک با سران جوامع یهودی داشتند و به دلیل این‏پیوند،سازمان خود را به یک صرافی و تجارتخانه بزرگ تبدیل کردند و کارشان به فسادکشیده شد.این فرقه بسیار مهم و مورد حمایت پاپ تا بدان حد فاسد و غیر قابل تحمل شد که دراوایل قرن چهاردهم میلادی دو پادشاه خوشنام اروپا،یعنی فیلیپ چهارم فرانسه و ادوارد اول‏انگلستان،به انحلال آن دست زدند و ژاک دموله،استاد اعظم فرقه،در فرانسه اعدام شد.به دلیل‏پیوندهای تاریخی عمیق و عجیبی که میان فرقه شهسواران معبد و زرسالاران یهودی برقرار شده بود،امروزه در طریقت‏های فراماسونری،ژاک دموله مورد احترام فراوان است و از او به عنوان «شهید» و«قدیس»یاد می‏شود.همزمان با انحلال و قلع و قمع فرقه شهسواران معبد،دولت‏های فرانسه وانگلستان،صرافان و رباخواران یهودی مستقر در کشورهای خود را نیز اخراج کردند.بقایای فرقه‏شهسواران معبد به پرتغال گریختند و نام خود را به فرقه شهسواران مسیح تغییر دادند و فعالیت‏خود را در این سرزمین تداوم بخشیدند.از این دوران است که در شبه جزیره ایبری جنگ صلیبی‏در جبهه‏ای جدید اوج می‏گیرد و آن علیه مسلمانان اندلس است.در این موج خشن و خونین‏‏ضد اسلامی،که سرانجام در سال‏1492به سقوط دولت غرناطه به عنوان آخرین دولت مسلمان‏اندلس انجامید،هم اعضای فرقه شهسواران مسیح و هم زرسالاران یهودی نقش‏بسیار مؤثرداشتند.در کتب تاریخی،مطالب فراوانی درباره«هنری دریانورد»به عنوان بنیانگذار اکتشافات‏دریایی غرب خوانده‏ایم.ظاهر قضیه،که به ما القاء می‏شود،این است که گویا این شاهزاده‏پرتغالی به دریانوردی و دانش جغرافیا و اکتشافات بسیار علاقمند بود و به دلیل علاقه وسرمایه‏گذاری او اولین سفرهای دریایی اکتشافی اروپاییان آغاز شد که بعدها به تأسیس‏امپراتوری‏های استعماری غربی در سراسر جهان انجامید.ولی تنها با کار تخصصی و سخت‏می‏توان فهمید که این«هنری دریانورد»اصلا دریانورد نبوده و هیچگاه به سفرها و اکتشافات دریایی نرفته(این لقبی است که بعدها مورخین انگلیسی به او دادند)،در زندگی فردی شخص‏بسیار هرزه و آلوده‏ای بوده،و مهمتر از همه این که وی در بخش مهمی از قرن پانزدهم میلادی به‏مدت چهل سال در مقام استاد اعظمی فرقه شهسواران مسیح جای داشته است.به عبارت دیگر،هنری دریانورد مهم‏ترین استاد اعظم فرقه شهسواران معبد پس از اعدام ژاک دموله است و باپول اعضای ثروتمند این فرقه،نه دولت پرتغال،است که او دربار خود را به مرکز فعالیت‏ماجراجویان دریایی تبدیل کرد و به بهانه جهاد صلیبی برای مسیحی کردن«کفار»تهاجم دریایی‏به سرزمین‏های اسلامی شمال آفریقا را طراحی نمود.این فعالیت پس از فتح غرناطه(1492)وپایان دادن به حضور اسلام در غرب اروپا،با سفرهای کریسفت کلمب و واسکو داگاما ادامه یافت.کلمب قاره آمریکا را کشف کرد و گاما اولین امپراتوری استعماری غرب جدید در مشرق زمین راتأسیس نمود.تمامی این اقدامات به بهانه تداوم جنگ صلیبی برای مسیحی کردن«کفار»(یعنی‏مسلمانان)و با پول و سرمایه زرسالاران یهودی و فرقه‏های صلیبی،به ویژه شهسواران مسیح(که‏همان فرقه شهسواران معبد است)،انجام می‏شد.می‏دانیم پرچم پرتغالی‏ها در لشکرکشی‏های‏دریایی‏شان به آفریقا و شرق،پرچم سفیدی است که بر آن نقش صلیب سرخ درج شده است.این‏همان پرچم شهسواران معبد در زمان جنگ‏های صلیبی در شرق مدیترانه است.دو نمونه شهسواران توتونی و شهسواران معبد که عرض کردم،نشان می‏دهد که آرمان‏ها وفرقه‏های صلیبی چه نقش بزرگی در ایجاد غرب جدید داشته‏اند.متأسفانه،ما به تبعیت ازتاریخنگاری رسمی غرب،عادت کرده‏ایم که همیشه درباره نقش«رنسانس»و«روشنگری»ء«انقلاب صنعتی»و غیره و غیره در پیدایش تمدن جدید غرب سخن بگوئیم.یعنی همان‏طور که‏مکتب خاصی در تاریخنگاری جدید غرب به ما القاء کرده است،پیدایش تمدن جدید غرب رایک فرآیند فرهنگی می‏دانیم که در آن عنصر عقلانیت و دانش و شکوفایی فرهنگ و دانش و هنر‏نقش اصلی را داشت.همه واقعیت این نیست و نقش تعصبات دینی،که حتی تا قرن نوزدهم درقالب اموزه‏های صلیبی تجلی می‏یافت،در پیدایش غرب جدید بسیار عظیم بوده است و در واقع‏نقش تعیین کننده داشته است.این نکته‏ای است که ما از آن غافلیم.در این فرآیند زرسالاران‏یهودی به عنوان واسطه میان اروپای غربی و سرزمین‏های اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند که‏به نظر من تعمدا تمامی ابعاد ان را معرفی نمی‏کنند.یعنی در واقع می‏شود گفت که تاریخنگاری غرب یک نگاه خاص وجهت‏دار را القاء می‏کند؟ببنید،من از کل تاریخنگاری غرب صحبت نمی‏کنم بلکه اصطلاح تاریخنگاری رسمی غرب‏را به کار می‏برم.اصولا بر تاریخنگاری جدید دنیای غرب یک مکتب خاص غلبه دارد که آن راتاریخنگاری رسمی غرب نامیده‏ام.یعنی ان نوع نگاه به تاریخ که مورد تأیید و حمایت کانون‏های‏حاکمه و قدرتمند دنیای غرب است و در مدارس و دانشگاه‏ها هم تدریس می‏شود و بخش مهمی‏از تاریخنگاری آکادمیک را شرح می‏دهد.ولی این همه تاریخنگاری غرب نیست.تحقیقاتی که‏این مکتب رسمی را کاملا بی‏اعتبار می‏کند فراوان است و خوشبختانه دنیای پژوهشی غرب رااین نظر بسیار غنی است.ولی ما عادت کرده‏ایم که همیشه روایت‏های رسمی و درسی رابیاموزیم و این مایه تأسف فراوان است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 585]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن