واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: دانش - درحالیکه غولهای رسانهای جهان از استفاده رایگان کاربران از محتوای اینترنت نگرانند؛ بازیهای ویدیویی آنلاین توانستهاند صنایع الکترونیک را پشت سر بگذارند. ذوالفقار دانشی: از داخل کشور خبر میرسد سومین دوره مسابقات ملی بتن، شهریورماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار میشود. این مسابقات که در در دو گرایش بتن سبک سازهای و بتن سبک غیر سازهای برگزار میشود، با هدف آشنایی و افزایش تجریبات علمی و فنی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور با بتن سبک سازهای و غیر سازهای و چگونگی ساخت آن در شرایطی نزدیک به شرایط کارگاهی انجام میگیرد. آنچه در این مسابقات مهم است، هدف از برگزاری این مسابقات است. در سالهای پیش، مسابقات دانشجویی بتن با هدف ساخت بتنهای بسیار مقاوم آزمایشگاهی که قابلیت استفاده در صنعت را نداشتند، برگزار میشد و برگزیدگان کشوری در مسابقات سطح پایین حاشیه اجلاس سالانه انجمن بتن آمریکا شرکت میکردند. اما این رقابت با هدف آشنایی دانشجویان با روشهای صنعتی انجام میگیرد و میتواند دستاورد مثبتی در نزدیکی دانشگاه و صنعت قلمداد گردد. اینترنت مجانی نمیماندنام آمریکا به میان آمد. غولهای رسانهای جهان که دفتر اغلب آنها در ایالات متحده واقع است، در سانولی آیداهو گرد آمدهاند تا مدلهای تجاری خود را که در دنیای جدید مبتنی بر وب از هم گسیخته شده است، دوباره پیکربندی کنند.بحران فراگیر اقتصادی از یکسو و افزایش ابزارهای همراه هوشمند و بخصوص گوشیهای همراه از سوی دیگر، شرایطی را فراهم آورده که استفاده از مدلهای تجاری سنتی را با مشکل روبرو کرده است. درحالی که برخی مدیران معتقدند رایگان کردن استفاده از محتوای اینترنتی به رونق بیشتر و پدید آمدن فرصتهای درآمدزای بیشتر خواهد انجامید؛ بسیاری دیگر، عادت استفاده رایگان از محتوای صفحات اینترنتی را نمیپسندند و رواج گستردهتر آن را به نفع خود نمیدانند. از اینرو درحال اجرای طرحی هستند که کاربران برای استفاده از مطالب خبری و محتوای اینترنتی، باید هزینه بپردازند. به عقیده کارشناسان، تجربه تلخ کتاب و موسیقی در برابر اینترنت، آنها را ترسانده است! اما شاید نتایج آخرین تحقیق در اطلاعرسانی اخبار بتواند صاحبان رسانه را اندکی خوشحال کند. بر اساس تحقیقی شش ماهه که درمورد انتخابات ریاستجمهوری ایالات متحده انجام گرفت، مشخص شد عملکرد سایتهای خبری و روزنامهها هنوز بهتر از وبلاگها است. بر اساس این تحقیق، مشخص شده است بهطور متوسط، وبلاگها با 2.5 ساعت تاخیر نسبت به سایتهای خبری اخبار مهم را منتشر میکنند؛ هرچند که 3.5 درصد خبرها ابتدا در وبلاگها منتشر شدهاند و سپس به روزنامهها منتقل شدهاند. به نظر میرسد این سهم 3.5 درصدی در آیندهای نه چندان دور به شدت افزایش خواهد یافت. بازی، درآمدزا استدرحالیکه غولهای اینترنتی آمریکایی نگران کاربریهای رایگان اینترنتی هستند؛ اما گویی ژاپنیها توانستهاند راهحلی درآمدزا برای صنایع دیجیتال خود بیابند. به گزارش پایگاه اینترنتی یوروتکنولوژی، درآمد سالانه 9 شرکت ژاپنی فعال در عرصه بازیهای رایانهای و ویدیویی از درآمد 19 شرکت صنایع الکترونیک این کشور پیشی گرفته است!جالب اینجا است که بازیهای ویدیویی ژاپنی با سختافزارهای خاص خودشان اجرا میشود، مانند نینتندو که دسته ویژهای ارایه کرده است؛ درحالیکه در بازار آمریکای شمالی، بازیهای آنلاین و گوشی همراه با استقبال روبرو شده است. چه کسی ویندوز 7 میخرد؟درحالیکه شرکتهای بازی ژاپنی به درآمدهای خود امیدوارند، مایکروسافت، غول دنیای نرمافزار که درتلاش است با ارایه محصولات جدید نرمافزاری در پاییز و زمستان امسال بازار را در دست بگیرد، اندکی نگران شده است.این شرکت قرار است سیستمعامل جدید خود، ویندوز7 را در اول آبان و ویرایش جدید نرمافزارهای کاربردی آفیس 2010 را همراه با خدمات اینترنتی در زمستان به بازار عرضه کند؛ اما در یک نظرسنجی از یکهزار شرکت صنعتی مشخص شده است 60 درصد آنها تا سال آینده تمایلی به خرید این محصول ندارند. در این تحقیق، پرسشنامههایی برای بیستهزار شرکت ارسال شده بود که فقط یکهزار شرکت به آن پاسخ دادند. بر این اساس، یکسوم شرکتها در برنامهریزی سالانه خود پیشبینی کردهاند تا پایان سال 2010 از سیستمعامل ویندوز7 استفاده کنند؛ درحالیکه تنها 5.4 درصد اعلام کردهاند در همین زمستان ویندوز7 را خریداری خواهند کرد. 59 درصد دیگر نیز گفتهاند فعلا برنامهای برای تغییر سیستمعامل رایانههای خود تا سال آینده میلادی ندارند؛ هرچند که ممکن است این کار را انجام دهند. 42 درصد از پاسخدهندگان، دلیل عدم پذیرش ویندوز 7 را کمبود زمان و منابع مالی ذکر کردهاند و 39 درصد نیز ناسازگاری برنامههایشان را با سیستمعامل جدید، دلیل آوردهاند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 522]