تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816270546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تبیانی های باحیا ،بخوانند!


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: حتما خانم هاي تبياني بخوانند!
حجاب
دوستان شما در بخش خانواده و زندگي سعي دارند تا در قسمت بانوي شرقي مقالاتي را ارائه دهند که پيرامون مسائل و چالش هاي بانوان محترم تبياني باشد و در اين راستا مهم ترين موضوعي که به آن پرداخته شده است ،بحث حجاب و پوش است زيرا اصلي ترين شاخصه ي زن مسلمان ايراني حجاب و نوع پوشش و رفتار وحياي اوست.سعي کرده ايم در مقالات گوناگون آنچه در حوزه ي حجاب بايد راجع به آن آگاهي داده شود را از قلم نياندازيم و البته هنوز راه زيادي در پيش است .از اينکه در اين بخش با ما بوده ايد ، سپاسگذاريم و از شما مي خواهيم نظراتتان را مطرح کنيد تا در آينده به آنچه شما مي خواهيد، پرداخته شود.بخشي از مقالات حجاب که در اين بخش کار شده است به شرح زير مي باشد:
زن
حيا مهم است يا حجاب؟زنان با حيا كساني هستند كه با پوشش كامل خود از نمايش بدن، موهاي سر و زينت‌هاي خود شرم مي‌ورزند. پاكي قلب زنان خودنما به سخن ستمكاري شبيه است كه لاف ترحم بلند كرده است. زناني كه اسرار زيبايي‌هاي جسماني خود را به نمايش گذارده‌اند ، پرده بين خود و خدا را دريده‌اند. كامياب كردن چشم‌هاي گرسنه نامحرمان كم‌ترين ساز ش با پاكي و نجابت ندارد و عفيف‌بودن زن بدحجاب از القائات بي‌اعتبار شيطان است. بدحجابي از آفات پاكدامني به شمار مي‌رود و اساساً زنان پاكدامني كه از موقعيت سالم روحي برخوردارند از گناهان جنسي پرهيز دارند و بي‌حجابي يك انحراف جنسي است.   
بي حجابي
«خود نمايي»چرا و چگونه؟انسان موقعيت‌طلب است و همواره مي‌خواهد در ميان مردم از جايگاهي درخور توجه برخوردار باشد. چنين جايگاهي به دو صورت حقيقي و كاذب محقق مي‌شود. موقعيت حقيقي در اثر تحصيل علم و فضايل اخلاقي به دست مي‌آيد ، اما برخي زنان كه فاقد اين ارزش‌ها هستند با نمايش زيبايي‌ها و جاذبه‌هاي طبيعي و ساختگي زنانه خود سعي در جلب توجه ديگران مي‌كنند تا به كمبودهاي باطني خود پاسخ دهند. غافل از آنكه هرگز كسي نمايش زيبايي‌هاي زنانه را دليل بر شخصيت و جايگاه ارزشي او نمي‌گيرد. بي‌حجابي، زن را صاحب فضيلت نمي‌كند بلكه از او عروسكي مي‌سازد كه با رشد و تعالي فاصله‌ها دارد ضمن اينكه موقعيت‌هاي حاصل از تحركات جنسي تنها نزد بيماردلاني به وجود مي‌آيد كه خود كمترين اعتباري ندارند.  
زن
 مزايده اي براي زيبايي زناندکتر هنري ارزش هاي اخلاقي حجاب و پوشش زن مسلمان را مي ستايد و مي گويد: «من کارشناس مسايل زنان مسلمان نيستم. من زيبايي زنان را دوست دارم، به همين دليل اينجا، انگيزه اي براي دفاع از حجاب ندارم ولي از برخي ارزش هايي که حجاب گوياي آن است دفاع مي کنم.» او اضافه مي کند: « حجاب از نظر من به اين معناست که زن خود را براي همسر و خانواده اش متمرکز کند. تنها کساني هستند که زن مسلمان را بدون حجاب مي بينند ، خانواده او هستند و اين مساله تأکيدي بر ويژه بودن زن مسلمان است.»    
حجاب
چادر چه ربطي به حجاب دارد؟برخي مدعي هستند که " چادر، حجاب ديني و مذهبي نيست " . در اين مقاله قصد داريم بدون جانب داري ، به اين بحث پرداخته و پاسخي شايسته ارائه دهيم :دقت و پژوهش در آيه‌ي 59 سوره‌ي احزاب، صحت ادعاي مذکور را مورد ترديد جدي قرار مي‎دهد. خداوند در اين آيه خطاب به پيامبرش فرموده است:اي پيغمبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خويشتن را با چادر خود فرو پوشند، که اين کار براي اين که آنها به عفت و حريت شناخته شوند تا از تعرض و جسارت هوس‎رانان آزار نکشند؛ بر آنان بسيار بهتر است و خدا در حق خلق آمرزنده و مهربان است.«جلابيب» جمع «جلباب» است و جلباب در کتاب‌هاي لغت معتبر، مثل لسان العرب، صحاح اللغة و معجم الوسيط، به «ملحفه» معنا شده است   وملحفه پوششي گسترده است که زن خود را در آن مي‎پيچد. 
حجاب
حجاب در ملل و اقوام گذشته از کتاب مقدّس برمي آيد که در عهد حضرت سليمان عليه السلام زنان علاوه بر پوشش بدن، روبند بر صورت مي انداختند و بر طبق گفته ي قرآن در عهد حضرت سليمان عليه السلام حتي ملکه سبا، که خورشيدپرست بود، پوشش کامل داشت؛ زيرا از آيات مربوط به داستان ملکه سبا چنين به دست مي آيد که وقتي او وارد قصر حضرت سليمان عليه السلام شد و خواست به نزديک تخت او برود، چون حضرت سليمان عليه السلام دستور داده بود کاخ را از سنگي آبگينه فرش نمايند، بلقيس دامنش را بالا کشيد تا هنگام رد شدن خيس نشود.در زمان حضرت ابراهيم عليه السلام نيز حجاب رايج بود. نامزد اسحاق وقتي او را ديد ، برقع بر صورت انداخت.زنان ايراني در دوره هاي گوناگون، از مادها، هخامنشيان، اشکانيان و سامانيان داراي پوشش بودند.طبق قراين و شواهد موجود در ايران باستان و در ميان يهود و احتمالاً در هند ، حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده، به مراتب سخت تر بوده است. 
حجاب گل عفاف
حجاب غير منطقي است؟!برخي مي گويند حجاب سلب كننده ي حق آزادي زن مي باشد كه از حقوق طبيعي هر انساني است و اين پوشيدگي به نوعي او را محبوس و زنداني مي كند و به حيثيت انساني و عزت او لطمه وارد مي سازد كه بر اساس عقل و منطق هم هيچ كس حق اسير كردن و به بردگي درآوردن ديگري را ندارد. از نظر اسلام ، آزادي انسان ها در عين محترم بودن در چارچوب دو امر اساسي بايد محدود گردد. مراعات حريم انساني و مراعات مصلحت ديگران (و نه منفعت آنان). در پاسخ به اين اشكال ابتدا بايد دانست كه تعريف ايشان از آزادي چيست كه حجاب را محدود كننده ي آن مي دانند. به حتم اين تعريف ناظر به عقايد مكاتب غربي است، چرا كه از آن منظر است كه اين انتقاد را مي نمايد. آنان معتقدند آزادي محترم است تا بدانجا كه براي آزادي ديگران محدوديت ايجاد نكند ، يعني حد آزادي مساوي است با آزادي ديگران.  تبيان - داوودي 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن