تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831186838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

●● ويرايش سطح شيء فرعي ●● -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: t=16855">●● ويرايش سطح شيء فرعي ●● Saeid Taheri 31 مرداد 1383, 19:48اين مرحله در مباحث ما ، در مورد كار با اشياء دو بعدي و سه بعدي ، در يك صحنه 3ds max 4 مطالبي را شنيده‎ايد . اشياء اوليه ( Primitive ) ايجاد مي‎شوند و سپس در سطح شيء با اعمال و تنظيم اصلاح‎كنندگان ، اصلاح مي‎شوند . دنياي كامل ديگري از كنترل در 3ds max 4 در آنچه به عنوان سطح شيء فرعي شناخته مي‎شود ، وجود دارد . متداولترين ويرايش سطح شيء فرعي كه شما انجام خواهيد داد ، روي اشياء دو بعدي يا سه بعدي براي كسب دسترسي به اجزاي ساختماني اساسي است كه اشياء را تشكيل مي‎دهند . به منظور دسترسي به سطوح شيء فرعي يك توري (Mesh) سه بعدي ، يا بايد عنصر اوليه (Primitive) ، براي مثال Box يا Cylinder ، را به يك توري قابل ويرايش (Editable Mesh) تبديل كنيد يا بايد يك اصلاح كننده همانند Edit Mesh را اعمال نماييد كه داراي گزينه‎هايي براي انتخاب در سطح شيء فرعي مي‎باشد . سطوح شيء فرعي كه با توري سه بعدي مرتبط مي‎باشند ، عبارتند از : وجه (Face) ـ وجوه ، صفحات مسطح سه گوشي هستند كه سطح يك مدل را تعريف مي‎كنند و مي‎توانند به عنوان وجوه ، خود سه‎گوشه‎ها ، يا چندضلعي‎ها (Polygons) ، گروهي از وجوه كه توسط لبه‎هاي سه بعدي تعريف مي‎شوند ، انتخاب شوند . نوع ديگر انتخاب وجه برحسب Element است كه گروهي از وجوه بوده و به عنوان يك نهاد (entity) معين مي‎شود . لبه (Edge) ـ لبه‎ها مرزهاي هر وجه سه گوش مي‎باشند و ممكن است مرئي يا نامرئي باشند . لبه‎هاي مرئي مي‎توانند به روشهاي بسياري انتخاب و ويرايش شوند . رأس (Vertex) ـ رئوس نقاط بدون بعد در نوك هر وجه سه‎گوش مي‎باشند . رئوس مي‎توانند همانند وجوه يا لبه‎ها انتخاب و ويرايش شوند . ابزارهاي انتخاب كه داخل 3ds max 4 بنا شده‎اند را مي‎توان به عنوان مثال براي انتخاب مجموعه‎اي از وجوه به كار برد و سپس آن مجموعه انتخابي را با گزينه‎هاي موجود در Modifer List همانطور كه در شكل 23-2 مي‎بينيد ، ويرايش كرد . به عنوان روش ديگر ، اكثر اصلاح كنندگان مي‎توانند مستقيماً به مجموعه انتخابي وجوه اعمال شوند و تنها روي آن وجوه تأثير بگذارند . يك مثال ، انتخاب تنها وجوه در نيمه بالايي يك استوانه ، اعمال اصلاح كننده Bend به آن وجوه و تنظيم كنترل‎هاي اصلاح كننده مي‎باشد . حاصل استوانه‎اي است كه به جاي كل استوانه ، تنها در نيمه بالايي خم شده است ، همانطور كه در شكل 24-2 مشاهده مي‎كنيد . درست همانطور كه اشياء توري سه بعدي داراي قابليتهاي ويرايش سطح شيء فرعي مي‎باشند ، اشكال دو بعدي هم داراي اين قابليتها هستند . سطوح شيء فرعي مرتبط با اشكال دو بعدي اينها هستند : Spline ـ Splineها ، نهادهاي سطح شيء فرعي هستند كه با پاك كردن دكمه Start New Shape در هنگام ايجاد يا با اتصال دو شكل يا بيشتر به يكديگر ، همانطور كه قبلاً در اين فصل مورد بحث قرار گرفت ، تشكيل مي‎شوند . پاره‎خط (Segment) ـ پاره‎خطها متصل كنندگان دو بعدي مرئي ميان رئوس مي‎باشند . رأس (Vertex) ـ رئوس نقاط بدون بعد در انتهاي هر پاره‎خط مي‎باشند . همانند يك شيء توري ، سطوح شيء فرعي اشكال دو بعدي مي‎توانند با تبديل آنها به يك Editable Spline يا با اعمال اصلاح كننده‎اي كه امكان دسترسي به سطح شيء فرعي را فراهم مي‎آورد مورد دسترسي قرار بگيرند . حتي اصلاح كنندگان خاصي وجود دارند كه عملكرد اصلي آنها تنها ايجاد مجموعه‎هاي انتخابي سطح شيء فرعي است . سپس ساير اصلاح كنندگان بالاي آن انتخابها در Modifier List اعمال مي‎شوند تا نهادهاي بسيار قابل ويرايش را ايجاد نمايند . اصلاح كنندگان شامل اين موارد مي‎باشند : MeshSelect SplineSelect PolySelect PatchSelect Vol.Select ‍( انتخاب حجم ) توجه داشته باشيد كه : زماني كه اصلاح كنندگاني را در سطح شيء فرعي اعمال نموده‎ايد كه توپولوژي توري را تغيير داده‎اند ـ براي مثال وجوه را اضافه يا حذف نموده‎اند ـ معمولاً نمي‎توانيد بدون بروز مشكلات در شيء به زير آن نقطه در Modifier List برويد . 3ds max 4 هشداري را نشان مي‎دهد ، مبني بر اينكه ممكن است اشكالات بالقوه‎اي پيش بيايند . حالات شيء فرعي مي‎توانند در نواحي بسياري از 3ds max 4 غير از اشياء دو بعدي و سه بعدي يافت شوند ، شامل : اصلاح كنندگان (Modifiers) ـ بسياري از اصلاح كنندگان داراي قابليتهاي ويرايشي شيء فرعي از قبيل Gizmo يا Center براي اصلاح كننده Bend يا Axis براي اصلاح كننده Lathe مي‎باشند . كليدهاي انيميشن (Animation Keys) ـ اگر اكثر انواع كليدهاي انيميشن را در Track View يا Track Bar انتخاب و سپس دكمه راست را كليك كنيد ، گزينه‎هاي حالت مماس شيء فرعي براي سمتهاي وارد شونده و خارج شونده كليد را خواهيد داشت . مواد (Materials) ـ در اين حالت كه شيء فرعي ناميده نمي‎شود ، بسياري از مواد در 3ds Max 4 از مواد فرعي (Sub-Materials) تشكيل شده‎اند . ماده Multi/Sub-Object ، ماده منفردي است كه مواد بسياري را دربر دارد و مي‎تواند به يك شيء اعمال شود . عمليات بولي (Boolean Operations) ـ عمليات بولي سه بعدي امكان ويرايش عملكردهاي اصلي را در سطح شيء فرعي ميسر مي‎سازند . براي مثال اگر از Boolean براي الحاق دو شيء سه بعدي استفاده كرده‎ايد ، مي‎توانيد در سطح شيء فرعي ويرايش كنيد تا موقعيت يكي از عملگرها را پس از عمليات بولي تغيير دهيد . هنگام كار با 3ds max 4 همواره بايد مراقب دكمه Sub-Object باشيد تا دسترسي به سطح جديدي از قابليتهاي ويرايش را كسب نماييد . به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه : گزينه User Reference در منوي كركره‎اي Help را به كار گيريد تا دنبال “ Sub-Object ” براي كاربردهاي ديگر بگرديد . باز هم از تجربه هراسان نباشيد . مواد و نقش‎ها درك مفهوم مواد و نقش‎ها در 3ds max 4 براي كاركردن با نرم‎افزار اساسي است . دو اصطلاح در سرتاسر مستندات چاپ شده و برخط به كار رفته‎اند و اينگونه فرض مي‎شود كه هر دو اصطلاح براي كاربر جديد مفهوم دارند . همواره اينگونه نيست ! به كارگيري مؤثر مواد احتمالاً مهمتر از توانايي مدل‎سازي خوب در max 4 مي‎باشد . براي مثال ، كاملاً ممكن است كه يك صحنه مدل‎سازي شده كامل داشته باشيد و باعث شويد با مواد بد ، وحشتناك به نظر برسد . برعكس ، ممكن است صحنه متوسطي را برداريد و با مواد خوب باعث شويد تا عالي به نظر برسد . درك مفهوم اصلي و تفاوتهاي ميان مواد و نقش‎ها ، شما را در جهت ايجاد سريعتر مواد خوب ، كمك خواهد كرد . مواد مواد ، اطلاعات سطح را تشكيل مي‎دهند كه به شيء توري سه بعدي در صحنه نسبت داده مي‎شود . اين اطلاعات سطح بيننده را به آنچه كه در نظر گرفته شده است كه شيء در صحنه نشان دهد ، راهنمايي مي‎كند . قطعاً فرم يا شكل يك شيء اشاره‎اي مبني بر اين است كه آن شيء بايد چه باشد ، اما كليد ، اعمال ماده‎اي است كه بيننده را قانع كند كه يك چيز مي‎تواند فولاد ، چوب ، پارچه يا ژلاتين باشد . بنابراين مواد به اشياء صحنه نسبت داده مي‎شوند . يادداشت : به ندرت اصطلاحات « واقعي » يا « واقع‎گرايانه » را مشاهده مي‎كنيد كه در اين كتاب به كار گرفته شده باشند . در حاليكه ادعاي بسياري براي رِندرسازي واقع‎گرايانه وجود دارد ، اما اصطلاح دقيق‎تر مي‎تواند رِندرسازي متقاعد كننده باشد . صحنه‎ها در دنياي واقعي پر از پريشاني هستند كه در يك صحنه رِندر شده كامپيوتري بسيار نابجا خواهند بود . در واقع مغز ما بسياري از اين پريشانيها را فيلتر مي‎كند تا ادراك ما را تشكيل دهد . اگر پريشانيها رِندرسازي‎هاي كامپيوتري را دربر گيرند ، گيج‎كننده خواهند شد . اطلاعات سطح براي حتي ساده‎ترين مواد max 4 معمولاً از چندين جزء تشكيل يافته است كه وقتي تركيب شوند ، مواد شبيه‎سازي شده دنياي واقعي را تعريف مي‎كنند . اجزاء شامل موارد زير مي‎باشند ، اما محدود به آنها نيستند : رنگ سطح (Surface color) بافت (Texture) درخشندگي (Shininess) نقاط روشن (Highlights) شفافيت (Transparency) انعكاس (Reflectivity) محيط اطراف خود را مطالعه كنيد تا حسي را توسعه دهيد ، مبني بر اينكه چگونه مواد گوناگون جلوي چشمان شما ظاهر مي‎شوند و در مسير بازسازي آن مواد در 3ds max 4 خواهيد بود . از سعيد . :wink: ramezani 14 شهريور 1383, 23:59اين هم عالي است




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن