تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821201000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشته شدن 12 شبه‌نظامي القاعده در درگيري با ارتش يمن


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كشته شدن 12 شبه‌نظامي القاعده در درگيري با ارتش يمن


aljazeera.5.jpeg

منابع يمني اعلام كردند كه در درگيري‌هاي اخير ارتش با شبه نظاميان القاعده دست كم 12 تن از اين افراد كشته شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از شبكه الجزيره، با ادامه درگيري ارتش و نظامي‌هاي يمن در جنوب اين كشور جنگنده‌هاي نيروي هواي ارتش يمن حملاتي را عليه شبه نظاميان القاعده در استان ابين در جنوب اين كشور انجام دادند كه در اين حملات دست كم پنج تن از شبه نظاميان القاعده كشته شدند.

بنا به گفته منابع يمني در يك كمين نيروهاي يمني شش تن از شبه نظاميان القاعده كشته شدند. درگيري‌ها در جنوب يمن هنگامي آغاز شد كه شبه نظاميان القاعده قصد داشتند منطقه باتيس را كه چندي پيش توسط ارتش يمن آزاد شده بود پس بگيرند كه اين امر باعث درگيري‌هاي شديد ميان دو طرف شد.

ارتش يمن بيش از چند هفته‌ است كه عمليات گسترده نظامي را در جنوب اين كشور براي پاكسازي شبه نظاميان القاعده آغاز كرده كه بنا به آمار رسمي تاكنون 423 تن در اين درگيري‌ها كشته شده‌اند كه 315 تن از آن‌ها از شبه نظاميان القاعده و 68 تن نيز از نظاميان يمني هستند و در اين درگيري‌ها 18 غير نظامي نيز بنا بر آمار دولتي يمن كشته شده‌اند.

از سوي ديگر منابع محلي يمن اعلام كردند كه توانسته‌اند يك حمله انتحاري را در استان ابين خنثي كنند، بنا به گفته اين منابع نيروهاي نظامي توانستند شخصي را كه به خود يك كمربند انفجاري بسته بود و در خودرو‌يش مقادير زيادي مواد منفجره حمل مي‌كرد، در يك ايست بازرسي زخمي و دستگير كنند.

از سوي ديگر كميسياري عالي حقوق بشر سازمان ملل بار ديگر اعلام كرد كه اعطاي مصونيت قضايي به رييس جمهوري سابق يمن و نزديكانش غير قانوني است و بايد لغو شود.

عبدالسلام سيد احمد، نماينده كميسياري حقوق بشر در يمن اعلام كرد كه مصونيت قضايي علي عبدالله صالح، رييس جمهوري يمن غير قانوني است، اما آنچه كه يمني‌ها بر آن توافق كرده‌اند مساله‌ ديگري است كه براي آينده بهتر يمن اتخاذ شده است.

انتهاي پيام

جمعه|ا|19|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن