تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816751251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش از بررسي سهم سيماني ها در بازار سرمايه سهم 32 هزار ميليارد ريالي 29 شركت سيماني در بورس


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: گزارش از بررسي سهم سيماني ها در بازار سرمايه سهم 32 هزار ميليارد ريالي 29 شركت سيماني در بورس
مهديه انوشه

صنعت سيمان از ابتداي سال جاري تا امروز روند رو به رشدي را در بازار سرمايه تجربه كرده است و بازدهي مثبت اين صنعت در هفته‌هاي اخير براي سرمايه گذارانش مناسب و قابل توجه بوده است.
بر اساس اين گزارش، صنعت سيمان با حضور 29 شركت فعال در بازار سرمايه بيش از 32هزار ميليارد ريال از ارزش اين بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنين شركت‌هاي اين صنعت در سال گذشته بيش از 8 هزار ميليارد ريال درآمد واقعي شناسايي كردند. اين گروه در سال 90 توانستند حدود 7 هزار ميليارد ريال سود بين سهامدارانشان تقسيم كنند. همچنين متوسط درآمد واقعي براي هر سهم شركت‌هاي صنعت سيمان در بازار سرمايه در سالي كه گذشت 584 ريال و متوسط سود نقدي هر سهم اين شركت‌ها 503 ريال بوده است. همچنين سيماني‌ها در سال گذشته بيش از 86 درصد سود خود را بين سهامدارانشان تقسيم كرده‌اند.در سال جاري نيز اين صنعت مورد توجه اهالي بازار سرمايه قرار گرفته است و شاخص صنعت سيمان در روندي صعودي حركت مي‌كند. اقبال بازار به سهام سيماني باعث رشد قيمت سهام اين گروه و افزايش ارزش بازار اين صنعت شده است. اين اتفاق توانسته است بازدهي مناسبي را براي سهامداران سيماني از ابتداي سال جاري تا امروز به همراه داشته باشد.كارشناسان بازار سرمايه و مديران اين صنعت معتقدند آزاد‌سازي نرخ ارز براي اين گروه كه شركت‌هاي صادركننده مهمي دارند توانسته است سودآوري قابل توجهي را به همراه بياورد.
همچنين تقسيم سودهاي نقدي در كنار آغاز فصل مجامع نيز در توجه بازار به اين گروه بي تأثير نبوده است.
در همين خصوص احمد مصطفوي – مدير عامل كارگزاري آريا سهم در گفت و گو با درباره آخرين وضعيت صنعت سيمان در بازار سرمايه گفت: يكي از مهمترين دلايل اقبال بازار به صنعت سيمان در اين روزها، آزاد‌سازي نرخ ارز است كه باعث مي‌شود كارخانه‌هاي سيماني صادر كننده از اين محل سود مناسبي را شناسايي كنند.
وي با اشاره به اين‌كه نسبت قيمت به در آمد صنعت سيمان در بازار پائين است،گفت: با توجه به پتانسيل‌هاي مناسب اين صنعت، اين گروه توانايي رشد قيمت را دارد.
اين كارشناس بازار سرمايه معتقد است برگزاري مجامع شركت‌هاي سيماني از ديگردلايل اقبال دوباره بازار به صنعت سيمان است.
مصطفوي همچنين وضعيت صادر كنندگان سيمان را بعد از تغييرات نرخ ارز بهتر از گذشته دانست و گفت: قيمت سيمان در بازار نيز بالا رفته است كه اين موضوع هم مي‌تواند به روند مثبت در اين شركت‌ها كمك كند.
وي با اعلام اين كه عرضه و تقاضا در بازار سيمان مساعد شده است،گفت: ميزان درخواست سيمان در منطقه به مثبت بودن بازار بخصوص شركت‌هايي كه صادرات دارند، كمك كرده است.
وي كشور‌هايي همچون عربستان، امارات، عراق و قطر را مهمترين بازارهاي صادراتي اين كالا دانست و گفت: افزايش تقاضا در منطقه مهمترين دليل رونق صنعت سيمان و سهام سيماني در بازار سرمايه شده است.
بازار پر رونق صادرات سيمان
همچنين علي محمد بد مدير عامل هلدينگ سيماني غدير نيز در همين رابطه در گفت‌و‌گو با با اشاره به اين كه اكثر كشور‌هاي همسايه واردات سيمان خود را افزايش داده‌اند، گفت: بازار صادرات سيمان به دليل افزايش ساخت و ساز‌ها و برنامه‌هاي آتي كشورها، پر رونق‌تر از گذشته شده است.
وي كه معتقد است تقاضاي كشور‌هاي سيماني براي واردات سيمان از ايران مي‌تواند فرصتي براي احياي اين صنعت باشد،گفت: ايران تنها كشوري است كه سيمان توليدي خود را با قيمتي زير 50 دلار به فروش مي‌رساند.
اين كارشناس صنعت سيمان با اشاره به اين‌كه امروزه بازار سيمان به جايگاهي رسيده است كه مي‌تواند رقابت خوب و سالمي را انجام دهد،تأكيد كرد: رونق و دوام در صنعت سيمان با داشتن بازاري با قيمت آزاد امكان پذير خواهد شد.
مدير هلدينگ سيماني غدير با بيان اين كه اگر سيمان وارد بورس كالا شود وضعيت خوبي در اين صنعت حاكم خواهد شد، افزود: اگر آزاد‌سازي نرخ انجام شود،سود بيشتري حاصل سهامداران سيماني شده و سرمايه گذاري‌هاي بيشتري انجام مي‌شود و اين افزايش سرمايه گذاري مي‌تواند به افزايش صادرات و در اختيار گرفتن جايگاه مناسبي در بازارهاي دنيا توسط توليدكنندگان ايراني كمك كند.
سيماني‌ها صدر نشين بازار مي‌شوند
وي با اشاره به اين كه صنعت سيمان متحول شده است و براي استمرار اين تحول احتياج به حمايت دارد، تأكيد كرد: صنعت سيمان مي‌تواند ارز‌آوري خوبي براي كشور داشته باشد و اين به دليل ميزان بالاي درخواست صادرات سيمان از كشورهاي همسايه است.او همچنين ميزان توليد كشور را 66 ميليون تن در سال 90 و مصرف داخلي را 57 ميليون تن اعلام كرد و افزود: ايران هم‌اكنون از 90 درصد ظرفيت توليد خود استفاده مي‌كند، همچنين ميزان توليد را نيز مي‌توانيم به صورت‌هاي مختلف افزايش دهيم تا درصد بالايي از صادرات منطقه را در دست بگيريم.
بر اساس اين گزارش 29 شركت فعال در صنعت سيمان دربازار سرمايه با ارزش بازاري بيش از 32 هزار ميليارد ريال توانسته‌اند 4/2 درصد از ارزش بازار سرمايه كشور را در اختيار بگيرند كه پيش‌بيني مي‌شود با روند رو به رونق اين گروه در آينده شاهد افزايش حاشيه سود و رونق بيشتر سهام اين شركت‌ها در بازار سرمايه پس از مدت‌ها حاشيه نشيني سهام سيماني‌ها، باشيم.

شنبه|ا|23|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن