تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816926835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفرهاي استاني،سرعت پيشرفت و توسعه در استان سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفرهاي استاني،سرعت پيشرفت و توسعه در استان سمنان
سمنان - سفرهاي استاني دولت و تصويب صدها مصوبه در بخشهاي مختلف زمينه رشد و توسعه استان سمنان را تسريع بخشيد و افق تازه اي را در اين استان گشود.


نگاهي به سه سفر استاني و مصوبات آن بيانگر عزم دولت براي رفع محروميت ها، ايجاد بستر لازم براي توسعه و شتاب گرفتن برنامه هاي استان سمنان در بخشهاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي است.

در سه سفر هيات دولت به استان سمنان در مجموع بيش از 100 هزار ميليارد ريال اعتبار و تسهيلات به استان سمنان اختصاص يافت و مصوب شدن 763 پروژه و مصوبه را به همراه داشت.

استاندار سمنان سفرهاي استاني را برگ زريني در دولتهاي نهم و دهم عنوان كرد و گفت:

دولت در اين سفرها با مصوبات خود زمينه رشد و توسعه مناطق شهري و روستايي را فراهم كرد.

"عباس رهي" پيشرفت مصوبات دور اول را قريب 97 درصد، مصوبات دور دوم را قريب 83 درصد و دور سوم سفرهاي استاني را تا پايان سال مالي جاري 50 درصد اعلام كرد.

وي گفت: رهبر فرزانه انقلاب نيز در سفرشان به استان 275 مصوبه با بيش از دو هزار و 220 ميليارد ريال اعتبار داشتند كه رشد فيزيكي اين مصوبات 99 درصد است.

خبرنگار ايرنا نگاهي گذرا به مصوبات سه دور سفر استاني و اهم پروژه هاي اجرا شده در استان سمنان دارد.

تعداد مصوبات دور اول سفر رياست جمهوري به استان سمنان، 250 مصوبه و موافقت نامه با اعتبار بالغ بر چها هزار و 920 ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي 97 درصد (به جز اعتبارات آزاد راه، خط 48 اينچ، مترو و برقي كردن راه آهن).

تعداد مصوبات دور دوم سفر رياست جمهوري به استان سمنان، 257 مصوبه و موافقت نامه با اعتباري بالغ بر شش هزار و 850 ميليارد ريال با پيشرفت فيزيكي بالاي 79 درصد.

تعداد مصوبات دور سوم سفر رياست جمهوري به استان سمنان،‌ 255 مصوبه و توافق با اعتباري بالغ بر 18 هزار و 600 ميليارد ريال با پيشرفت فيزيكي بالاي 35 درصد.

مسوولان استان سمنان كسب رتبه اول در كشور در ساخت و ساز مسكن مهر با ساخت بيش از 33 هزار واحد مسكوني كه بيش از دو برابر تعهد اعلام شده است را از جمله موفقيتهاي اين سفرها مي دانند و مي گويند: با تلاش مسوولين 85 درصد اين واحدها امسال محقق مي شود كه كل تقاضاي مسكن در استان سمنان را تامين مي كند.

ساخت دو بيمارستان 220 تختخوايي سمنان و 160 تختخوابي دامغان از مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان سمنان از ديگر اقدامات توسعه اي است.

كسب رتبه اول ايجاد فرصت شغلي در كشور با اشتغالزايي براي بيش از 75 هزار نفر و رشدي معادل 148 درصد كه نسبت به 18 هزار تعهد ايجاد شغل اعلام شده بيش از 24 هزار شغل ثابت معادل 135 درصد تعهد و بيش از 52 هزار شغل موقت بوده است.

افزايش 100 درصدي تعداد مراكز آموزش عالي و دانشگاه ها و 77 درصدي در تعداد دانشجو.

‌افزايش 338 درصدي در اجراي خط انتقال گاز و گازرساني به شهرها و روستاهاي استان سمنان براي برخورداري مردم شهرها و روستاهاي اين استان از تسهيلات گاز طبيعي.

افزايش 624 درصدي در ضريب نفوذ تلفن همراه و 28 درصدي تلفن ثابت و دو هزار و 652 پورت منصوبه در استان سمنان.

رشد 36 درصدي در ايجاد تخت بيمارستاني با افزايش و ايجاد 379 تخت بيمارستاني

افزايش 55 درصدي در مساحت و 108 درصدي در تعداد شهرك ها و نواحي صنعتي.

افزايش 100 درصدي در وسعت مزارع كشاورزي داراي سيستم هاي نوين و برنامه ريزي براي ايجاد 10 هزار شغل براي توسعه در سطح كشت در بخش كشاورزي استان سمنان با اعتباري بالغ بر دو هزار و 400 ميليارد ريال.

افزايش 462 درصدي انشعاب فاضلاب و برخورداري بيش از 23 درصدي روستاهاي استان از آب شرب مناسب.

ايجاد دو نيروگاه سيكل تركيبي برق در سمنان و شاهرود با اعتباري بالغ بر هفت هزار ميليارد ريال كه در فاز اول (بخش گازي) پيشرفت فيزيكي در سمنان 83/92 درصد و در شاهرود 02/91 درصد است.

ساخت دو بيمارستان 220 تختخوابي كوثر سمنان و تجهيز آن و 160 تختخوابي ولايت دامغان و تجهيز آن، با اعتباري 633 ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي 100 درصد كه تحويل موقت شده و نيز 64 تختخوابي مهدي شهر و 96 تختخوابي گرمسار و توسعه و تجهيز بيمارستان 160تختخوابي شاهرود و نيز توسعه مراكز تحقيقاني دانشگاه علوم پزشكي سمنان.

احداث خط 48 اينچ گازرساني به استان سمنان به طول 526 كيلومتر و اعتبار شش هزار ميليارد ريال كه بيش از 96 درصد خانوارهاي شهري و 65 درصد خانوارهاي روستايي شامل 130روستا در استان از نعمت گاز برخوردارند.

انجام مطالعات ايجاد 30 منطقه گردشگري ملي و ايجاد دو شهر نمونه گردشگري در استان سمنان.

احداث 24 فضاي ورزشي و پيگيري براي ايجاد استاديوم 15 هزار نفري سمنان و شاهرود و پنج هزار نفري دامغان و گرمسار و احداث 48 فضاي ورزشي براي روستائيان استان سمنان و نيز كسب 62 مدال بين المللي جهاني و آسيايي و 294 مدال كشوري توسط ورزشكاران استان سمنان.

احداث سه هزار و 500 واحد مسكوني در روستاهاي استان سمنان از محل تسهيلات طرح ويژه بهسازي، احداث 110 واحد مسكوني در شاهرود، سمنان، دامغان و گرمسار، مطالعه و اجراي طرح بهسازي هشت روستاي نمونه در استان، اختصاص مبلغ 60 ميليارد ريال اعتبار از منابع ملي براي تهيه و اجراي بهسازي روستاهاي استان در سال هاي 90 و 91 .

اجراي خط متروي روباز از تهران به گرمسار و راه اندازي قطار سريع السير (ريل باس) در مسير تهران – شاهرود.

ارتقاي بخش هاي مهدي شهر، آرادان و ميامي به شهرستان و ارتقاي روستاي درجزين به شهر و ايجاد بخش هاي جديد در اين شهرستان ها.

انجام مطالعات تامين آب شرب استان سمنان از حوزه هاي آبريز مجاور و انجام مطالعات و پيگيري براي تامين براي انتقال آب به پنج شهرستان استان سمنان

آغاز پروژه بزرگ انتقال آب از درياي خزر به استان سمنان توسط رياست جمهوري با اعتباري بالغ بر 20 هزار ميليارد ريال با زمان اجراي طرح 24 ماه كه سهم استان سمنان از اين طرح انتقال بزرگ 100 ميليون متر مكعب آب است كه به تمام شهرستان هاي استان انتقال مي يابد.

انجام مطالعات و اجراي ساخت آزاد راه تهران – مشهد،‌ آزاد راه ولايت و راه آهن قم - مشهد و اجراي 55 مصوبه با دهها پروژه با هدف توسعه، بهسازي و نوسازي راههاي استان سمنان با اعتباري بالغ بر يك هزار و 780 ميليارد ريال.

تامين اعتبار و احداث تكميل فضاهاي ورزشي براي استفاده كارگران در سطح استان با 100 درصد رشد فيزيكي.

احداث دو پارك علم و فناوري در استان در راستاي مصوبات سفر.

اجراي طرح هاي بزرگ برق رساني در شهرها و روستاها، كه بيش از 293 هزار مشترك برق وجود دارد و 470 روستاي استان داراي نعمت برق هستند.

به تصويب رساندن طرح ايجاد دو منطقه ويژه اقتصادي در سمنان و دامغان.

اجراي 272 پروژه مدرسه سازي با ساخت بيش از يك هزار كلاس درس با زيربناي بيش از 193 هزار مترمربع در سطح استان سمنان.

كسب رتبه دوم كنكور در سال هاي اخير و برگزاري جشن پايان بي سوادي در بين سنين 10تا 49 سال و ساخت 32 باب نمازخانه در مدارس استان سمنان.

صرف اعتبارات تفكيك شده براي اجراي پروژه ها در شهرستان هاي استان جمعا معادل 25 هزار ميليارد ريال شامل شهرستان سمنان هشت هزار ميليارد ريال، شهرستان مهدي شهر دو هزار ميليارد ريال، شهرستان شاهرود هشت هزار ميليارد ريال، شهرستان دامغان چهار هزار ميليارد ريال و شهرستان گرمسار سه هزار ميليارد ريال.

رسيدگي و پاسخگويي به 241 هزار و 178 نامه مردمي در بخش هاي مختلف، در سه دوره سفر رياست محترم جمهوري به استان سمنان.

پرداخت 102 ميليارد ريال به مشمولان طرح سهام عدالت در استان سمنان.

پرداخت چهار هزار ميليارد ريال اعتبار به يك هزار و 232 طرح تسهيلاتي بنگاه هاي كوچك و زود بازده در استان سمنان.

تحت پوشش قراردادن 53 درصد از خانوارهاي روستايي و عشايري توسط صندوق بيمه تامين اجتماعي روستايي و عشايري.ك/4

608/599/506

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80121657

چهارشنبه|ا|20|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن