تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817019466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات طرح تفصيلي تهران تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:معماری نیوز: جزئيات طرح تفصيلي تهران تشريح شد
معاون شهر سازي و معماري شهرداري تهران گفت: تغييرات قيمت مسكن به مسائل زيادي بستگي دارد و در طرح جامع و تفصيلي نيز نگاه محدود كننده اي به تراكم هاي ساخت و ساز نيست و اجراي اين طرح قيمت مسكن را افزايش نمي دهد .
مهر: معاون شهر سازي و معماري شهرداري تهران گفت: تغييرات قيمت مسكن به مسائل زيادي بستگي دارد و در طرح جامع و تفصيلي نيز نگاه محدود كننده اي به تراكم هاي ساخت و ساز نيست و اجراي اين طرح قيمت مسكن را افزايش نمي دهد .

محمد هادي ايازي در نشستي خبري كه در خصوص فرآيند اجراي طرح تفصيلي با حضور معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران و رئيس سازمان فناوري و اطلاعات شهرداري برگزار شد ، با اشاره به طرح گذشته جامع تهران گفت : براي نخستين بار در سال 49 طرح جامع تهران بايد اجرا مي شد كه با اتفاقاتي كه افتاد عملا اين طرح به مرحله اجرا نرسيد و چون طرح هاي تفصيلي آن تهيه نشده بود و با افزايش قيمت نفت در سال هاي 51 تا 56 و مهاجرت زياد به شهرها و همچنين پيروزي انقلاب اسلامي اجراي اين طرح با مشكل مواجه شد .

وي افزود : در سال 71 طرح ساماندهي ديگري ابلاغ شد كه به دليل عدم هماهنگي وزارت شهرسازي و مديريت شهري وقت اجرا نشد و البته بخشنامه هاي متفاوتي برگزفته از اين طرح ها در سطح شهرداري اجرا مي شد .

ايازي خاطر نشان كرد : براي اولين بار طرح جامع تهران با همكاري دولت ، شهرداري ، شوراي اسلامي شهر و مهندسان مشاور كشور در سال 87 تهيه و ابلاغ شد و بر اساس اين ابلاغ كه به دستور شوراي عالي شهرسازي و معماري بود ، شهرداري موظف به تهيه طرح تفصلي شد كه قرار بود اين طرح در سال 90 رونمايي شود اما به دليل اين كه مي خواستيم تا زواياي طرح مشخص شود و شهروندان با مشكلي مواجه نشوند اين طرح از ابتداي سال 91 ابلاغ و اجرايي شد .

سخنگوي شهرداري تهران در ادامه اظهار كرد : كل طرح در سامانه شهرداري تهران مشخص است و شهروندان مي توانند براي آگاهي از وضعيت ملك خود به سايت tehran,ir مراجعه كنند و همچنين بهتر است قبل از هرگونه خريد و فروش ملك از شهرداري استعلام گيرند و يا از اين سامانه استفاده كنند .

وي تصريح كرد : خوشبختانه در طرح تفصيلي جديد پيش بيني شده تا در سال 91 اين طرح تدقيق و پايش وسنجش شود و مشكلات احتمالي آن برطرف شود ، ضمن آن كه اين امكان وجود دارد كه هر 5 سال يك بار تغييراتي در آن اعمال شده و مشكلات بررطف شود .

ايازي افزود : تا كنون در موضوع كاربري ها ، بخشنامه ها يكساله بوده و شهروندان براي آگاهي از وضعيت ملك خود پايان هر سال دغدغه داشتند اما در طرح جامع و تفصيلي جديد اعتبار تا سال 1405 به عنوان افق طرح پيش بيني شده و كساني كه بخواهند در اين زمينه سرمايه گذاير كنند اطمينان بيشتري خواهند داشت .

وي در ادامه گفت : معمولا در طرح هاي جامع شهرها توسعه مي يابند اما در طرح جامع وسعت تهران از 730 كيلومتر مربع به 631 كيلومتر مربع كاهش يافته است كه ناشي از نگاه اين طرح به عدم گسترش هر بوده است .

وي از برگزاير مراسم رونمايي طرح تفصيلي تهران در 25 ارديبهشت در سالن همايش هاي برج ميلاد تهران خبر داد و افزود : بر اساس اين طرح ، تهران براي اولين بار داراي سندي مي شود كه براي همه موضوعات آن تعيين تكليف شده است .

در ادامه اين جلسه ، مهندس جاويد معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران نيز با بيان اين كه رويكرد طرح هاي گذشته بيشتر ثابت و بر اساس ملك و پلاك بوده است گفت : اين طرح با استفاده از تجارب بين المللي مجموعه اي از املاك را در قالب يك پنه در نظر گرفته و اثرات متقابل املاك را سنجيده است و به آن توجه دارد.

جاويد با اشاره به پيش بيني چهار پهنه براي تهران در طرح تفصيلي جديد گفت : بر اساس اين طرح تهران داراي چهار پهنه Rسكونت ، Mمختلط، Sكار و فعاليت و G پهنه حفاظت باز و سبز است و در مجموع تهران داراي 4پهنه اصلي است كه 55 زير پهنه دارد و شهروندان با واذرد كردن شماره بلوك و ملك خود در سامانه شهرداري تهران مي توانند از موقعيت ملك خود آگاه شوند .

وي تصريح كرد : پهنه سكونت 39 درصد تهران ، پهنه مختلط 10 درصد ، پهنه كار و فعاليت 28 درصد و پهنه سبزو باز 21 درصد تهران را در طرح تفصيلي تشكيل مي دهد كه نشان دهنده توجه به فضاي سبز و باز براي تهران است .

جاويد خاطر نشان كرد : تشكيل پرونده هم اكنون در دفاتر خدمات الكترونيك صورت مي گيرد و بعد از طي مراحل لازم دستور نقشه صادر مي شود كه جزئيات فؤايند ساخت و ساز بر اسا س طرح صادر مي شود و بعد آن پروانه ساخت صادر خواهد شد .
در ادامه اين نشست ، دكتر ايازي در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد صحت در اختيار قرار دادن اطلاعت به طور همه جانبه در مورد اين طرح گفت : تا كنون چنين اطلاع رساني بي سابقه بوده است و پيش از اين اين گونه اطلاعات به اين ميزان در اختبپيار شهروندان قرار نمي گرفت .

وي افزود : شهروندان بدون محدوديت مي توانند به سايت شهرداري مراجعه و يا براي كسب اطلاع دقيق تر به دفاتر خدمات الكترونيك شهرداري مراجعه كنند و همه اين اقدامات براي عدم ايجاد رانت اطلاعاتي بوده است .

همچنين جاويد نيز در اين خصوص گفت : به دليل قرار گرفتن اين طرح بر اساس جي آي اس امكان در اختيار قرار دادن اطلاعات به اين شكل وجود دارد و در طول زمان اجراي اين طرح ، اطلاع بيشتري در اختيار شهروندان قرار مي گيرد و در مراسم رونمايي نيز نقشه هاي اين طرح رونمايي و در اختيار شهروندان قرار مي گيرد .

جاويد در خصوص سوالي در مورد بلند مرتبه سازي در طرح تفصيلي تهران گفت : راهبردهايي براي بلند مرتبه سازي در طرح تفصيلي پيش بيني شده و مشاورين در حال تهيه طرح تكميلي است و پس از طي فرآيند تصويب در كميسيون ماده 5 و شوراي عالي شهرسازي و معماري اين موضوع نيز امسال تصويب مي شود و در صورت درخواست ها موردي در كميسيون ماده 5 رسيدگي مي شود .

وي افزود : همچنين طرح ويژه مسكن نيز از سوي دولت و وزارت راه و شهرسازي در نظر گرفته شده كه هم اكنون در منطقه 21 احداث 8 هزار تا 10 هزار واحد مسكوني به تصويب كميسيون ماده 5 رسيده كه وزارت شهرسازي در حال پيگيري است و همچنين در منطقه 4 نيز در خيابان استخر تعداد واحدهاي مسكوني ديگر پيش بيني شده كه هنوز به تصويب كميسيون ماده 5 نرسيده است .

جاويد در پاسخ به سوالي مبني بر تاثير اجراي اين طرح بر قيمت مسكن گفت : تغييرات قيمت مسكن به مسائل زيادي بستگي دارد و در طرح جامع و تفصيلي نيز نگاه محدود كننده اي به تراكم هاي ساخت و ساز نيست و نگاه توسعه اي دارد تا ساخت و ساز منظم و ضابطه مند باشد ، اما تاثيري بر افزايش قيمت مسكن نيست و رونق ساخت و ساز به ويژه در محورهاي مسكوني و كار و فعاليت پيش بيني مي شود تا توزيع متناسب تر ايجاد شده و شهروندان بهتر بهره مند شوند .

وي افزود : موضوع بافت هاي ناپايدار و فرسوده در ضوابط طرح تفصيلي با تراكم تشويقي در نظر گرفته شده كه موجب رونق مضاعف در اين بافت مي شود و موجب جذب سرمايه گذاري در اين بافت مي شود .

وي همچنين در ادامه در خصوص سوالي مبني بر اظهارات رئيس كميسيون عمران و توسعه مبني بر عدم اجرايي بودن طرح تفصيلي گفت : ايشان در جريان كامل اين طرح قرار دارند و از عزم مديريت شهري بر اجراي اين طرح آگاه هستند و اعضاي شوراي شهر نيز همواره پشتيبان ما بوده اند .

جاويد تصريح كرد : طرح جامع و تفصيلي با توجه به رونق ساخت و ساز در درآمد شهرداري اثر خاصي مدارد و نظام درآمدي شهرداري تنظيم مي شود ، ضمن آن كه فروش مازاد تراكم به معناي قبلي مفهومي ندارد و تراكم مجاز و پايه كه مبني رسمي دارد مطرح است و تكليف هر پهنه مشخص است .

وي با تاكيد بر اهميت كسب درآمدهاي پايدار براي شهرداري و افزايش چشمگير آن در سه سال اخير از 5 به 30 درصد اظهار كرد : همه فرآيندهيا قانوني براي اجراي اين طرح از تاييد رياست جمهور گرفته تا ابلاغ توسط وزارت راه و شهرسازي و تاييدات كميسيون ماده 5 و وشوراي عالي شهرسازي و معماري و وشراي شهر انجام شده و براي شهردار آتي تهران هم الزام آور است .

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران در ادامه تصريح كرد : در ضوابط طرح تفصيلي به واقعيات بافت فرسوده و تجميع ريز دانه ها توجه شده و تسهيلات ويژه اي براي آن در نظر گرفته شده تا پاركينگ هاي لازم تامين شود و همچنين املاك ريز دانه كه امكان تامين پاركينگ محدودتري دارند تدبير ويژه اي در نظر گرفته شده است .

جاويد تصريح كرد : الزام به تامين پاركينگ در طرح تفصيلي جديد الزام است و شوريا شهر و كميسيون ماده 5 نيز مصوبات خوبي براي تشويق سرمايه گذاران به ساخت پاركينگ داشته اند كه از جمله آن مصوبه 436 كميسيون در مورد پاركينگ هاي طبقاتي است و مصوبه اخير آن در مورد پاركينگ هاي طبقاتي محله اي و مكانيزه كه اميدواريم موجب رونق در اين زمينه شود .

وي همچنين گفت : املاك ريز دانه اي كه امكان تامين پاركينگ مورد نظر را در زمان ساخت ندارند مي توانند در طول زمان ساخت ؛ پاركينگ مورد نظر را در پاركينگ هاي محله اي و شهري در شعاع 250 متري ملك تامين كنند .

جاويد خاطر نشان كرد : بايد تلاش كنيم تا شهروندان به سمت تجميع در بافت فرسوده بروند كه در5 ساله اول 150 متر ، 5 ساله دوم 200 مترو در 5 ساله سوم 250 متر با ارائه تسهيلات ويژه اجرايي شود .

معاون شهردار تهران ادامه داد : در طرح جديد همه سرانه هاي خدماتي شكل گرفته تثبيت شدند و در تعدادي از محورها تامين سرانه هاي خدماتي در قالب مراكز محله پيش بيني شده است كه زمينه ساز تامين خدمات مورد نياز است .

وي در ادامه با بيان اين كه هر ساله 20 تا 30 هزار پروانه ساختماني صادر مي شود گفت : در سال 90 نيز با توجه به استقبال شهروندان اين آمار وجود داشت و از 25 هزار پروانه صادر شده 200 پروانه براي واحدهاي مسكوني صادر شد .

وي افزود : پيش بيني مي شود سال 91 هم اين اتفاق بيفتد ، ضمن آن كه پروانه هايي كه قبل از سال 91 صادر شده تا يك سال پايان سال 91 فرصت دارند تا پروانه ساختماني خود را آغاز به اجرا كند .

جاويد خاطر نشان كرد : در سال 90 هنوز به ركورد صدور پروانه ساخت در سال 85 و نيمه اول سال 86 نرسيديم اما به آن نزديك شديم و امكان تامين حقوق مكتسبه نيز براي مالكان در همان ملك و يا ساير املاك در نظر گرفته شده است .

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران در ادامه با اشاره به وضعيت بازار تهران در طرح تفصيلي جديد گفت : احداث پياده روها و يا ساير محورهاي ساماندهي براي اين منطقه آغاز شده و مشاور طرح تفصيلي منطقه 12 نيز طرح موضعي آن را تهيه كرده و راهبردهاي به تصويب كميسيون ماده 5 رسيده و در افق 15 سال آينده با رويكرد پالايش و پيرايش و بهسازي پيش بيني شده است .

وي افزود : خانه هاي تاريخي نيز كه ثبت رسمي شده اند تابع ضوابط خود هستند و امكان تخريب و نوسازي ندارند و خيابان ولي عصر و شريعتي نيز براي ساخت و ساز در كميسيون ماده 5 پيش بيني شده تا طرح منظر شهري در نظر گرفته شود تا رويكرد منسجم تري داشته باشد .

معاون شهردار ترهان همچنين در مورد حريم تهران نيز گفت : در طرح جامع شهر ترهان مختصات حريم شهر و مرزها مشخيص است و ميان وزارت راه و شهرسازي و وزارت كشور نيازمند تدقيق با برخي شهرستان هاست كه اميدواريم به زودي انجام شود .

وي افزود: محدوده حريم شهر تهران 5 هزار و 918 كيلومتر مربع است و تهيه طرح جامع به طور مستق در دستور كار قرار دارد كه پس از طي فرايند هاي قانوني اميدواريم در سال آتي به تصويب نهايي برسد .

دوشنبه|ا|4|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: معماری نیوز]
[مشاهده در: www.memarinews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن