تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820950281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صيادشيرازي؛ شهيدي از تبار شرف و مردانگي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صيادشيرازي؛ شهيدي از تبار شرف و مردانگي
تهران - امير سپهبد علي صياد شيرازي، اميري سلحشور از ارتش اسلام بود كه نستوه در راه ميهن، اسلام و ملت خداجو، مبارزه كرد و در نهايت نيز طعم شيرين شهادت را چشيد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، بيست و يكم فروردين ماه، سالروز شهادت اميري است كه حياتش همه حماسه و جانفشاني بود. او حياتش را وقف خدمت به اسلام و ميهن كرد و شهادتش آنچنان مظلومانه بود كه تا ابد، ياد آن در دل ها باقي مي ماند.

امير سپهبد علي صياد شيرازي فرماندهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران و عضويت در شوراي عالي دفاع را در كارنامه كاري خود دارد.

شايد بارزترين ويژگي اين شهيد بزرگوار، روحيه جهادي او است؛ با درجه ستوان دومي وارد ارتش شد و به درجه سپهبدي يا در حقيقت به منتها درجه عشق و ايثار دست يافت.

سپهبد صياد شيرازي نقش حساسي در غائله كردستان و آزادسازي خرمشهر ايفا كرد و حضور او در هشت سال دفاع مقدس، پيروزي‌هاي متعددي را براي ايران به ارمغان آورد.

هرچند به گفته همسرش، زندگي صيادشيرازي وقف جنگ و جهاد بود اما همانند مردم عادي زندگي مي كرد.

اين فرمانده با صلابت در زندگي خانوادگي خود نيز اسطوره بود آنچنان كه همسرش مي گويد: راحت و عادي به مسجد مي رفتيم، توي بازار قدم مي زديم، خريد مي كرديم و به مهماني مي رفتيم. انگار نه انگار او فرمانده است و خصم جان منافقين.

اين فرمانده سلحشور طي سال ها، پنج بار مجروح شد و شايد خيلي ها ندانند كه او 22 تركش در بدن داشت.

نبرد با ضدانقلاب و جهاد در راه حق، شيوه زندگي صياد شيرازي بود و زندگي را به كام منافقان، زهر كرده بود.

شهيد سپهبد علي صياد شيرازي، اميري از تبار عشق و قهرماني است كه هرگز دل به دنيا نسپرد و در التهاب هجرت به ديار دوست سر از پا نمي شناخت.

اميري شجاع و دلاور از خيل رزمندگان ارتش پر افتخار جمهوري اسلامي ايران كه حياتش نمونه بارز شرف و غيرت و اوج تبعيت از مقام شامخ ولايت در دفاع از عزت و سربلندي اسلام و ايران بود.

عوامل مسلح منافقين در اقدامي ددمنشانه در پوشش رفتگر در بامداد ۲۱ فروردين ۱۳۷۸، اين انسان وارسته را مقابل درب منزل مسكوني‌اش واقع در تهران و در برابر ديدگان فرزندش ترور كردند و شهادتش به فرياد بلند مظلوميت ملت ايران تبديل شد.

اجتمام**9185**1569**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80068837

دوشنبه|ا|21|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن