تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817026385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گرايلي:13هزار هكتار از اراضي موقوفه خراسان جنوبي كشاورزي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گرايلي:13هزار هكتار از اراضي موقوفه خراسان جنوبي كشاورزي است
13هزار هكتار از اراضي موقوفه خراسان جنوبي كشاورزي است
بيرجند - خبرگزاري مهر: مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي گفت: بيش از 13هزار هكتار از اراضي موقوفه استان زمين هاي كشاورزي هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي صبح دوشنبه در جمع اعضاي كارگروه توسعه كشاورزي استان، از وجود 15 هزار و 155 هكتار زمين موقوفه در اين استان خبر داد و اظهارداشت: از اين ميزان بيش از 13هزار هكتار اراضي كشاورزي هستند.

وي با اشاره به اينكه از اين ميزان تنها 700 هكتار از اراضي داراي آب هستند، تصريح كرد: مابقي اراضي بدون آب بوده و براي احياء نيت واقف نيازمند بهره برداري است، كه به دليل كمبود آب بدون استفاده است.

حجت الاسلام گرايلي به اجراي طرح واگذاري اراضي ملي كشاورزي به كشاورزان در سطح روستاها اشاره كرد و بيان داشت: اين طرح از جمله طرح هاي تاثيرگذار در افزايش توليدات و ايجاد اشتغال است.

وي از اعلام آمادگي اوقاف براي واگذاري زمين هاي كشاورزي موقوفي در استان خبر داد و گفت: به منظور احياء نيت واقفين تمام زمين هاي كشاورزي براي اجراي اين طرح واگذار خواهد شد.

مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي در پايان با اشاره به اينكه 700 هكتار زمين با همكاري جهادكشاورزي تسطيح اراضي شده است، يادآور شد: هم اكنون آمادگي لازم براي زمين هايي كه قابليت قرارگيري دراين طرح دارند، وجود دارد.

اجراي طرح آبياري تحت فشار در سه هزار هكتار

رئيس جهادكشاورزي خراسان جنوبي نيز در اين جلسه گفت: اجراي آبياري تحت فشار در اراضي كشاورزي، از مهمترين طرح هاي اجرا شده به منظور كاهش مصرف منابع آبي استان بوده كه در استان عملياتي شده است.

غلامرضا هادربادي اظهار داشت: تاكنون پرونده اجراي طرح آبياري تحت فشار براي سه هزار و 500 هكتار از اراضي استان تكميل شده است.

رئيس جهادكشاورزي خراسان جنوبي يادآور شد: هنوز بخش اعظمي از چاه هاي كشاورزي استان تحت پوشش اين طرح قرار نگرفتند كه با توجه به خشكسالي و كمبود آب در استان اين امر يكي از ضرورت هاي بخش كشاورزي به شمار مي آيد.

تشكيل تعاوني هاي كشاورزي مهر در روستاها

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان جنوبي نيز در اين جلسه از برنامه ريزي براي واگذاري زمين در روستاها و تشكيل شركت هاي تعاوني هاي كشاورزي خبر داد.

عابدين محمدي به شرايط واگذاري زمين به روستائيان اشاره كرد و اظهار داشت: روستاييان به شرط سكونت در محل، نداشتن منبع درآمد بخش دولتي و خصوصي و دريافت نكردن زمين ملي به جز بخش مسكن و... مي توانند از زمين هاي ملي براي انجام امور در بخش كشاورزي برخوردار شوند.

وي با بيان اينكه اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي متولي ثبت نام از متقاضيان در اين طرح است، افزود: با توجه به اينكه خراسان جنوبي به دليل وسعت زياد و كويري بودن با محدوديت زمين مواجه نيست، اما اين استان در زمينه تامين آب كمبود داشته و ثبت نام متناسب با امكانات موجود انجام خواهد شد.

محمدي ساماندهي متقاضيان را از طريق تشكيل تعاوني هاي كشاورزي مهر مشابه مسكن مهر دانست و تاكيد كرد: اين امكان وجود ندارد كه بعد از واگذاري، زمين با واسطه به غير واگذار شود.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان جنوبي يادآور شد: سهم استان هاي كويري به دليل فراواني زمين از تسهيلات بيشتر است اما به دليل محدوديت منابع آبي بايد با مديريت بهينه براي افزايش توليدات اشتغال زايي به ويژه در بخش كشاورزي و... اقدام كرد تا زمينه اشتغال براي دانش آموختگان ثبت نام شده بيكار فراهم شود.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|21|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن