تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816915577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شفاي كردستان نمونه اي از احياء طب سنتي و گياه درماني در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: شفاي كردستان نمونه اي از احياء طب سنتي و گياه درماني در كشور


خبرگزاري آريا- منطقه كردستان به نظر كارشناسان آب و هوا در كشور از خوش آب و هواترين اقليم هاي كشور است و به گفتهد آگاهان تنها استان كردستان بيش از قاره اروپا داراي تنوع گونه هاي گياهي است و استان كردستان داراي قدمتي تاريخي و كهن در خصوص طب سنتي و گياه درماني دارد و توانسته با ايجاد مركز گياه درماني شفا براساس اصول طب بومي كردستان و طب سنتي كشوور و طب وقايع اسلامي بستر ي براي ترويج و توسعه طب هاي طبيعي و ايجاد كلينيك هاي طب سنتي و مكمل و گياه درملني و غيره باشد.
مسئول مركز گياه درماني شهرستان سنندج گفت: استان كردستان طبق گزارشات مستند از نظر تنوع گونه هاي گياهي از قاره اروپا برتري دارد و تعداد 150 گونه گياهي متنوع در استان شناسايي شده اند كه اين تعداد داراي زير شاخه هاي متنوع و متعددي مي باشد.و هر باريوم گياهان استان كردستان با تلاش مركز تحقيقات منابع طبيعي و به همت مهندس معروفي هم اكنون جزء هر باريوم هاي بين المللي است.
برهان حسيني به نمونه اي از اين گياهان و خواص درماني آنها اشاره كردو گفت:گياهاني همچون بنفشه يا ونوشه داراي خواص آرامش بخشي ضد خارش كهيرو ملين سينه و خواب آور، بابونه يا گوله چرمه له بازكننده عروق ضد عفونت مجاري ادرار،تقويت كننده معده از بين برنده زخم معده ، سقز خام يا جاجكه تاله ضد زخم اثني عشر و معده مسهل ضد يبوست پاك كننده معده از موهاي معده و پاك كننده معده موثر در تنبلي كليه ها ، بومادران از بين برنده عفونت كليه و مجاري ادراري و تنظيم درد رحم و كليه هاو غيره كه هريك داراي خواص در ماني بخصوصي مي باشد.
وي در ادامه افزود: بيشتر از 500 عنوان از بيماري هاي مختلف به مركزگياه درماني شفا مراجعه مي كنند و مورد درمان قرار مي گيرند و اين مركز توانسته در 23 سرفصل بيماريها را درمان كند كه اين بيماريها شامل بيمهاريهاي قلب و عروق، كليه ها ،غددو متابوليسم، تنفسي، گوارشي، مغز و اعصاب، استخوان، سيستم ايمني بدن،عفوني، عوامل خارجي دهان و دندان پوست ومو، اختصاصي زنان و مردان و كودكان ،و غيره مي بشد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: مركز گياه درماني شفا درهمايشي كه در استان فارس در خصوص طب سنتي و گياه درماني در سال 89 برگزار شد تعداد 6 مقاله ارائه داد كه 3 مقاله مورد تاييقرار گرفت و توانست گياه درماني و طب سنتي كردستان را به مردم بشناساند و اين برهه بازگشت عمومي به طب سنتي و گياه درماني و درمان طبيعي در استان كردستان است.
شهرستان سقز يكي از قديمي ترين و زيباترين شهرهاي استان كردستان است كه داراي قدمتي كهن و بناهاي تاريخي همچون مسجد دومناره، بازار قديمي ، غار كرفتو، قلعه زيويه و حمام حاج صالح مي باشد.و اين شهرستان با توجه به همجواري با شهرستان بانه شاهد ترددو حضور مسافران نوروزي از اقصي نقاط كشور مي باشد.
حال به سراغ شهردار اين شهرستان امده ايم تا گزارشي را از وضعيت و كارهاي انجام شده در خصوص توسعه شهري اين شهرستان باستاني ارائه دهد.
آقاي شهردار بفرماييدكه در سال 90 چه پروژه ها و طرحهايي در اين شهرستان درخصوص توسعه شهري و فضاي سبز انجام گرفته است؟ در سال 91 مبلغ 40 ميليارد تومان صرف انجام پروژه هاي عمراني در سطح شهرستان سقز خواهد شدو مبلغ 80 ميليارد تومان اوراق مشاركت توسط شهرداري سقز از بانك مركزي در خواست شده است كه درصورت موافقت بانك مركزي اين مقدار به 300 ميليارد تومان افزايش خواهد يافت تا صرف پروژه هاي عمران شهري اين شهرستان همچون گلان ،كردستان، زيويه، شهروند شود و اگر اين پروژه ها در شهرستان سقزاجراو تحقق يابد اين شهر به عنوان شهري نمونه به كشور و جهان معرفي خواهد شد.
عثمان رحيمي افزود:شهرداري سقز باتوجه به توان مديريتي و امكاناتي كه درسدت دارد مي تواند تمامي طرحها و پروژه هاي عمران شهري و توسعه شهري را به اجرا دراورد و شعارشهرداري سقز اين است كه تا سال 1400 اين شهرستان به قطب گردشگري كردستان تبديل شود .
وي در خصوص جمع آوري دستفروشان سطح شهر سقز نيز گفت: تعداد300 نفر دست فروش و خورده فروش درسطح شهر ساماندهي شده اند و همچنين در بازارچه شهداء تعداد 80 مغازه براي دست فروشان در نظر گرفته شده كه افراد را به اين محل هدايت مي كنند.
رحيمي در خصوص كارهايي كه درسال آينده توسط شهرداري سقز انجام خواهد شد اشاره كرد و گفت: در سال 91با همت و تلاش همكاران شهرداري مديريت پسماند را اجرايي كرده و طرح تفكيك زباله ها را از مبداء آغاز كرده ايم و همچنين مكاني را براي جمع اوري نخاله هاي ساختماني و دفن آنها درنظر گرفته ايم تا اين نخاله ها چهره شهررا زشت نكنند.
شهردارسقز همچنين به افتتاح 2 پارك محله اي در سطح شه اشاره كردو گفت: طراحي و ساخت 3 پارك محله اي ديگر نيز در دست اقدام است تا بتوانيم ميزانفضاي سبز را به حد استاندار نزديك كنيم.
وي خاطر نشان كرد: يكي از پروژهاي عظيم توسعه شهري اين شهرستان پروژه گلان است كه در حال حاضرفازا ول اين پارك كه 37 هكتار است به پايان رسيده يعني چيزي حدود 70 درصد از ان تمام شده و در اين پارك 35 گونه گياه و گل توسط شهرداري كاشته شده و فاز دوم آن كه 150 هكتاراست در دست مطالعه و طراحي است و شامل پارك بانوان ، پارك جوانان ، مكانهاي تفريحي ، تجاري و توريستي مي باشد كه تا سال 92 به اتمام خواهد رسيد.
شهردار سقز در خصوص طرح تكريم ارباب رجوع نيز گفت: شهرداري سقز روزهايي را به عنوان ملاقات عمومي با شهرو.ندان در نظر گرفته و به مشكلات مردم رسيدگي مي كندو با حضو.ر در سطح شهر نيز از نزرديك از روند طرحها و پروژه هاي سطح شهر بازديد خواهد شد.

شنبه|ا|19|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن