تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814761134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از طرح كوفي عنان در سوريه حمايت مي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: از طرح كوفي عنان در سوريه حمايت مي كنيم
ادامه از صفحه2
جشن جهاني نوروز؛ زمينه‌ساز تحرك ديپلماسي فرهنگي در ايران
سخنگوي وزارت امور خارجه در بخش ديگري از گفت‌وگو با ، به بررسي ديپلماسي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در ايام نوروز امسال پرداخت و گفت: خوشبختانه با ابتكار و همتي كه در طول دوره دولت نهم و دهم شاهد آن بوديم، جشن نوروز به جشن جهاني نوروز تبديل شد كه توجه كشورهاي مختلف به اين مراسم، به عنوان زمينه‌ساز همكاري و دوستي بين ملت‌ها جلب شده است. مهمانپرست با بيان اين كه برگزاري جشن جهاني نوروز زمينه تحرك ديپلماسي فرهنگي را در ابتداي سال فراهم كرد، اظهار داشت: امسال چون اين جشن در كشور تاجيكستان برگزار گرديد، فرصت خوبي فراهم شد تا در كنار برگزاري جشن جهاني نوروز، ارتباط بيشتري ميان كشورهاي ايران، تاجيكستان، افغانستان و تركمنستان برقرار گردد. وي افزود: برگزاري جشن جهاني نوروز در تاجيكستان اين فرصت را فراهم كرده تا سال 91 را با يك تحرك قابل توجه در بخش ديپلماسي عمومي بويژه در ديپلماسي فرهنگي آغاز كنيم.
برنامه‌هاي دستگاه ديپلماسي كشور در سال 91
دستيار ويژه وزير امور خارجه در بخش ديگري از گفت‌وگو با ، تأمين حداكثري منافع ملي و توسعه روابط با كشورهاي مختلف را از جمله موضوعات اصلي وزارت امور خارجه در سال 91 عنوان و تصريح كرد: توسعه هر چه بيشتر روابط با همسايگان، ايجاد ظرفيت‌هاي همكاري بيشتر با كشورهاي منطقه و جهان اسلام و همين طور پيدا كردن ظرفيت‌هاي جديد براي همكاري با كشورهايي كه مايل به توسعه روابط با كشور ما هستند از جمله كشورهاي امريكاي لاتين، آفريقا، آسيا و بخشي از اروپا نيز از اهداف وزارت امور خارجه در سال‌جاري است.
وي افزود: ما فكر مي‌كنيم كه موج بيداري اسلامي در منطقه و گام برداشتن كشور به سمت استقلال و تشكيل دولت‌هاي مردمي، ظرفيت‌ همكاري‌ بين كشورهاي مستقل منطقه را مي‌تواند به شكل بسيار قابل توجهي افزايش بدهد كه توجه جدي و برنامه‌ريزي كامل براي توسعه همكاري با اين كشورها در دستور كار سياست‌ خارجي كشورمان در سال 91 خواهد بود.
مهمانپرست با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران بناي توسعه روابط با همه كشورها را دارد، گفت: برخي كشورها به خاطر مسائل سياسي و تحت فشار برخي قدرت‌ها، خودشان را از همكاري با جمهوري اسلامي محروم مي‌كنند كه آسيب ديده  اصلي خودشان هستند و آنها دارند به منافع ملي و شركت‌هاي خودشان آسيب جدي وارد مي سازند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان با توجه به بيانات مقام معظم رهبري كه امسال را سال رونق توليد ملي و حمايت از سرمايه و كار ايراني اعلام كردند، تصريح كرد: دستگاه سياست‌ خارجي وظيفه خود مي‌داند كه تمام ظرفيت‌هاي خودش را براي محقق كردن اين شعار به كار گرفته و زمينه‌هاي حمايت از سرمايه و نيروي كار كشورمان را فراهم نمايد.
وي بر همين اساس توسعه تجارت با ساير كشورها بويژه كشورهاي همسايه را از ديگر برنامه‌هاي وزارت امور خارجه در سال 91 ذكر كرد و گفت: اگر روابط تجاري ما با ديگر كشورها توسعه پيدا كند معنايش اين است كه كالاهاي توليدي كشور زمينه‌ صادرات پيدا كرده و توليدكنندگان ما مي‌توانند با درآمدي كه از محل صادرات كسب مي‌كنند به توليد خودشان رونق بدهند.
مهمانپرست با تأكيد بر اين موضوع كه يكي از اصلي‌ترين اهداف وزارت خارجه در سال 91 توجه جدي به بخش اقتصادي و همكاري تجاري با ساير كشورهاست، بيان داشت: ما بايد فضاي صدور خدمات فني و مهندسي را براي مردم خودمان فراهم كنيم تا با زمينه‌سازي در كشورهاي مختلف، شركت‌هاي فني و مهندسي ما بتوانند پروژه‌هاي بزرگي را در كشورهاي مختلف اجرا كنند كه با اين اقدام با توسعه تجارت در واقع از توليد ملي حمايت كرده ايم.
لزوم توجه بيشتر به محتواي مذاكرات ميان ايران و 1+5
سخنگوي وزارت امور خارجه در بخش پاياني گفت‌وگو با با اشاره به اخبار گوناگون منتشر شده در زمينه محل گفت‌وگوهاي ميان ايران و 1+5 گفت: محل‌هاي مختلفي براي مذاكره از سوي ايران و 1+5 پيشنهاد شده و فكر مي‌كنيم آن چيزي كه در اين زمينه اهميت دارد توجه بيشتر به محتواي مذاكرات است.
وي ابراز اميدواري كرد طرفين نسبت به انجام گفت‌وگوها به توافق رسيده و با يك روحيه مثبت و سازنده گفت‌وگوها را دنبال كنند.
مهمانپرست با تأكيد بر اينكه كشورهاي 1+5 بايد به اين نتيجه برسند كه رفتار توأم با همكاري سازنده نسبت به رفتار تقابلي، تهديد و برخورد از موضع بالا نتيجه بهتري را خواهد داشت، گفت: اگر كشورهاي 1+5 توجه به حقوق ملت‌ها و احترام گذاشتن به خواسته ملت‌ها را در مذاكرات آينده مدنظر داشته باشند حتماً نتايج خوبي حاصل خواهد شد.
وي ابراز اميدواري كرد كه اصل مذاكرات بيست و پنجم فروردين (سيزدهم آوريل) ميان ايران و كشورهاي 1+5 نتايج مفيدي براي طرفين در بر داشته باشد.

چهارشنبه|ا|16|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن