تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816897393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس: ايران حامي اصلاحات داخلي در سوريه است/ عربستان ‌و قطر مجري طرح‌هاي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس: ايران حامي اصلاحات داخلي در سوريه است/ عربستان ‌و قطر مجري طرح‌هاي آمريكا
علاءالدين بروجردي گقت: به نظر مي رسد اصلاحات مي‌تواند در تحولات سوريه تاثيرگذار باشد و در حال حاضر نيز وضعيت سوريه بهتر از قبل شده است.


به گزارش سرويس سياسي برنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني مجلس شوراي اسلامي، علاءالدين بروجردي اظهار داشت: بحران سوريه با طراحي آمريكا و هم پيمانان اروپايي اين كشور آغاز شد و در حقيقت اين بحران عكس العمل آمريكا در برابر از دست دادن مهم ترين پايگاه خود در خاورميانه يعني مصر بود.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه آمريكا طراح اصلي بحران سوريه است، افزود: از ميان رفتن موازنه قدرت در منطقه بعد از فروپاشي سيستم حكومتي مصر، آمريكا را به سوي اجراي نقشه جديدي براي خط مقدم دفاع از مقاومت و مبارزه با صهيونيست‌ها سوق داد كه تلاش گسترده و سرمايه گذاري هنگفتي نيز براي تغيير ساختار سياسي در سوريه انجام شد.

وي لازمه شتاب گرفتن اصلاحات در سوريه را ايجاد آرامش توصيف و تصريح كرد: به نظر مي رسد اصلاحات مي تواند در تحولات سوريه تاثيرگذار باشد و در حال حاضر نيز وضعيت سوريه بهتر از قبل شده است.

بروجردي، سوريه را محور مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي خواند و گفت: جمهوري اسلامي ايران اميدوار است تا بشار اسد به عنوان محور مقاومت در برابر زياده خواهان رژيم صهيونيستي در منطقه، ثبات اين كشور را حفظ كند و با اعمال اصلاحات و ممانعت از دخالت بيگانگان آرامش را به اين كشور باز گرداند.

** سياست هاي تركيه در مواجهه با بحران سوريه در حال تعديل است

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، تلاش هاي آمريكا و هم پيمانانش را براي بر هم زدن ساختار سياسي سوريه بي اثر خواند و تاكيد كرد: به رغم به كارگيري سرمايه ميلياردي و به كارگيري همه ظرفيت اتحاديه عرب به ويژه عربستان و قطر و هم پيمانان اروپايي، اين سياست همانند ديگر سياست‌هاي آمريكا در منطقه شكست خورد و متاسفانه ديگر كشورها همانند تركيه نيز در زمين آمريكا بازي كردند.

وي ادامه داد: تركيه نسبت به اصل مهم همبستگي و همسايگي بي اعتنايي كرد و با شتاب فزاينده اي به دنبال دفاع از عنوان ظاهري حمايت از مردم سوريه رفت، در حالي كه اكثريت مردم سوريه همان طور كه در تظاهرات ميليوني نشان دادند، موافق با اجراي اصلاحات در اين كشور و حل مشكلات داخلي توسط سوري ها و مخالف دخالت بيگانگان هستند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، ضمن اظهار رضايت از تعديل سياست كشور تركيه در برابر مسائل داخلي سوريه گفت: در حال حاضر شاهد تعديل سياست هاي تركيه در زمينه بحران داخلي سوريه هستيم و اين موضوع در اظهارات اردوغان مشهود است.

** ايران مخالف سرسخت دخالت بيگانگان در سوريه و حامي اصلاحات داخلي در اين كشور است

بروجردي، سياست جمهوري اسلامي ايران در مورد بحران هاي داخلي سوريه را منطقي دانست و تصريح كرد: مقام معظم رهبري بارها با صراحت اعلام كردند كه ايران مخالف دخالت بيگانگان و حامي انجام اصلاحات در داخل كشور است.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران تاكنون از سوريه حمايت كرده است و تا زماني كه سياست حمايت از مقاومت در اين كشور ادامه داشته باشد، ايران حامي سوريه باقي خواهد ماند.

** سخن گفتن عربستان از دموكراسي به مزاح شبيه است

بروجردي با انتقاد از سياست هاي دوگانه عربستان و قطر در برخورد با بحران هاي داخلي سوريه و بحرين گفت: سخن گفتن در مورد دموكراسي و مردم سالاري از جانب عربستان و قطر بيش تر به مزاح شبيه است، چرا كه اين كشورها فاقد مردم سالاري هستند و نظامات حاكم در اين كشورها فاصله زيادي با مردم سالاري دارند.

وي عربستان و قطر را مجري سياست هاي آمريكا در منطقه خواند و افزود: به رغم به كارگيري همه امكانات عربستان و كشورهاي عضو شوراي همكاري براي شكستن اراده مردم مظلوم بحرين‘ جنبش آزادي خواهانه مردم اين كشور ادامه دارد و عربستان و قطر با وجود اين كه مدعي دفاع از جنبش مردمي سوريه هستند، اما در برابر فجايع بحرين سكوت اختيار كرده اند.

** طرح كوفي عنان در مورد كشور سوريه بايد مورد تاييد مردم و حكومت اين كشور باشد

بروجردي در ارزيابي طرح كوفي عنان براي حل مشكلات داخلي سوريه گفت: هر طرحي را كه خود دولت سوريه به عنوان نماد حاكميت در اين كشور قبول داشته باشند، مي تواند مورد پذيرش باشد.

وي تاكيد كرد: هر گونه دخالت خارجي در وضعيت سوريه مشكلات را بيشتر خواهد كرد و طبيعتا غير قابل قبول است، اما هر پيشنهادي كه مورد قبول مردم و نظام حاكم بر آن باشد مورد استقبال جمهوري اسلامي نيز خواهد بود.

سيام**2022**1594

دوشنبه|ا|14|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن