تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816165978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايكوت تك سرنشين هاي شهر...


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بايكوت تك سرنشين هاي شهر...
يكي از پركاربردترين و شايد ترجيح بندگفته هاي ما تهراني ها جمله،"ببخشيد ديركردم،‌خيلي ترافيك بود" است.


اگر دقت كنيد طبق آمارها و گزارش هايي كه سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران مي دهد دائما اين نتيجه به دست مي آيد كه 90 درصد خودروهاي در حال تردد شهري تك سرنشين حركت مي كنند و 10 درصد به غلظت ترافيك مي افزايد و طول و عرض اين بلايي كه يقه شهر را چسبيده عريض تر مي كند.

به گزاش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران نمي شود توقع داشت كه وقت و انرژي و حوصله تك تك ما، لابه لاي ترافيك دود نشود و به هوا نرود و در آخر گناه ديررسيدمان را به پاي ترافيك ننويسيم.

تا وقتي از يك گوشمان بشنويم دليل اصلي آلودگي هواي تهران آمد و شهر خودروهاي تك سرنشين است و از آن گوشمان اين هشدار را بيرون كنيم هم ترافيك بيخ ريشمان بسته است و هم آلودگي هوا و از همه مهمتر زحمت عذرخواهي بابت گير افتادن در ترافيك را هم به خودمان بايد بدهيم.

اما تسهيلات حمل و نقل عمومي در منطقه 7 تهران طي چند سال اخير آنقدر افزايش پيدا كرده كه اگر ساكنان اين محدوده پرجمعيت اتومبيل هايشان را از خواب پاركينگي بيدار نكنيد و عزمشان را براي استفاده از خدمات حمل و نقل عمومي در اين منطقه جزم كنند در يك معامله برنده ‌،برنده شركت كرده اند.

البته اين اتفاق تنها در منطقه 7 تهران رخ نداده و مناطق بسياري عزمشان را جمع كرده اند تا اتومبيل هاي شخصي را به پاركينگ ها هدايت كنند و با اين كار صاحبان خودرو هم مجبور نيستند جلوي در پاركينگ منزل، دم به دم كلاچ و ترمز بگيرند و هزينه اي بابت سوخت كه بيشترش هدر مي رود بپردازند و هم تن خيابانهاي تهران نمي لرزد كه يك تك سرنشين ديگر بي توجه به امكانات حمل و نقل عمومي روي سينه كش آن مي راند.

اما بايد چه كار كرد كه صاحبان خودروهاي شخصي دور اتومبيل هاي خود را حداقل براي سفرهاي درون شهري خط قرمز بكشند.

929 اتوبوس نو در خدمت اهالي

با تلاش شهرداري تهران به ويژه در سالهاي گذشته چشم تهراني ها به اتومبيل هاي نو نوار مجهز به كولر و بخاري كه جاي كافي براي نشستن يا حداقل سوارشدن بدون نيازي به اجراي ترفند مشهور "هل بده و به زور سوار شو" در آنها است روشن شده و يك دقيقه ديرتر رسيدن يا ديرتر حركت كردن اتوبوس از مبدا همان و بالارفتن صداي اعتراض مسافراني كه حقوق خود را شناخته اند، همان، استقبال از اين نوع حمل و نقل باعث شده مسئولان شهرداري منطقه 7 از تجهيز ناوگان و ارتقاي كيفيت خدمات رساني غافل نشوند.

اين روزها 13 خط بليطي با 499 دستگاه اتوبوس و 21 خط خصوصي با 430 دستگاه اتوبوس در مجموع 34 خط فعاليت مي كنند ردپاي خط يك سامانه اتوبوس هاي تندرو كه درماني براي ترافيك تهران هستند در قلب اين شهر كاملا مشهود است.

وجود 7 ايستگاه و خيابانهاي دماوند و انقلاب منشا سرويس دهي مناسب روزانه و قابل قبول به حجم انبوهي از اهالي تهران مي شود كه روزانه در اين مسيرهاي شلوغ تردد مي كنند.

شهرداري منطقه 7 هم چنين از مطالعات گسترش خطوط تندرو در محدوده خيابان طالقاني تا خيابان شريعتي خبرداده است كه اگر هر چه زودتر رنگ واقعيت به خود بگيرد نوشداروي موثرتري براي ترافيك اين محدوده تهيه خواهد شد.

خوش ركاب هاي تهران با آلودگي مي جنگند

همه تك سرنشين ها آلودگي ايجاد نمي كنند، مثلا دوچرخه، اگر دوچرخه سواري بلد باشيد و البته خانم هم نباشيد آنوقت مي توانيد تك سرنشين بدون آلايندگي سوار بشويد آن هم در يك محدوده 10 كيلومتر كه در منطقه 7 تهران به عنوان مسير دوچرخه سواري شناخته شده است. در حال حاضر 6 مسير دوچرخه سواري اين منطقه وجود دارد كه بايد به عدد 25 برسد.

اگر مشتاقيد اين مسيرها رو بشناسيد و كنجكاو شديد تا با دوچرخه در آنها تردد كنيد بدانيد كه مسير شماره يك از پل سيدخندان تا ابتداي خيابان معلم طراحي شده است و مسير شماره 2 از خيابان معلم تا خيابان هاي مرودشت و پليس امتداد دارد مسير شماره3 خيابان بهار شيراز تا ميدان هفت تير را پوشش مي دهد و مسير شماره 4 از خيابان سبلان تا ابتداي بزرگراه مدرس و خيابان فتح امتداد دارد. مسير شماره 5 از مترو مصلي آغاز شده و به خيابان خرمشهر و منبرزاده ختم مي وشد و بلاخره مسير شماره 6 از خيابان طالقاني تا ابتداي خيابان مفتح را در برمي گيرد.

مسافر رو زمين نمي ماند.

تاكسي ها با هر بار حركت مي توانند 4 نفر را جابه جا كنند و اين قطعا به اين معني نيست كه وظيفه آنها سبك تر از ساير وسايل نقليه است بلكه به مراتب بيشتر و سنگين تر است، 1200 دستگاه تاكسي تلفني همراه با 2500 تاكسي خطي در 32 خط و 850 تاكسي گردشي روزانه حجم قابل توجهي از مسافران را از 2 پايانه سيدخندان و روشندلان به مناطق مختلف شهري انتقال مي دهند.

در كنار اين خودروهاي حمل و نقل عمومي 250 دستگاه ون نيز در خطوط مترو مصلي ،‌سيدخندان و مترو مصلي ميدان ملت فعاليت دارند.

البته تعدادي از اين ون ها در پايانه سيدخندان حاضرند تا در صورت نياز،‌ساير خطوط را پوشش دهند تا هيچ مسافري در هيچ يك از خطوط منطقه 7 روي زمين نماند./ز

دوشنبه|ا|14|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن