تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816346957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پذيرايي از 15 ميليون گردشگر نوروزي در مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: پذيرايي از 15 ميليون گردشگر نوروزي در مازندران
گروه «ايران زمين» نوروز سال 91 ميليون‌ها نفر از هموطنانمان با سفر به استان‌هاي مختلف كشور از جاذبه‌هاي گردشگري اين مناطق لذت بردند و آمار‌ها حاكي از افزايش تعداد مسافرت‌هاي امسال نسبت به سال‌هاي گذشته است.
پايگاه اطلاع‌رساني ميراث فرهنگي و گردشگري فارس اعلام كرد: از ابتداي اجراي طرح نوروزي (25 اسفندماه سال 90) تاكنون 11 ميليون و701 هزار و 726 نفر مسافر نوروزي از مرزهاي هوايي و زميني به اين استان سفر كرده‌اند. براساس اين گزارش بيشترين حجم ورود مسافران به فارس ششم فروردين‌ماه با يك ميليون و 875 هزار و 64 نفر بوده است. 69 هزار و 210 نفر از مهمانان نوروزي از طريق هوايي و 2 هزار و 312 نفر از طريق قطار و مابقي مسافران از مبادي زميني به فارس سفر كرده‌اند. در اين مدت 703 هزار و 588 نفر از آرامگاه حافظ، 674 هزار و 874 نفر از تخت جمشيد، 483 هزار و 233 نفر از آرامگاه سعدي، 258 هزار و 653 نفر از ارگ كريمخاني و230 هزار و 826 نفر از آرامگاه كوروش و پاسارگاد ديدن كرده‌اند. براساس اين گزارش در اين مدت 9 ميليون و 375 هزار و 542 نفر مسافر به شهرستان شيراز سفر كرده‌اند كه از اين تعداد شش ميليون و 275 هزار و 610 نفر شب اسكان يافته‌اند.
افزايش اسكان مسافران نوروزي يزد
بهرام رضايي دبير ستاد تسهيلات نوروزي استان يزد نيز گفت: پنج ميليون و 500 هزار مسافر و مهمان نوروزي از مسيرها و مبادي مختلف وارد اين استان شدند. به گفته وي اين ميزان حجم مسافر و مهمان نوروزي به استان يزد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته تا 66 درصد رشد نشان مي‌دهد. دبير ستاد تسهيلات نوروزي يزد افزود: در اين مدت يك ميليون و 455 هزار مسافر هم در اماكن مختلف اقامتي پذيرش و اسكان يافته‌اند. رضايي ميزان رشد پذيرش و اسكان مسافران نوروزي امسال يزد را در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته تا 82 درصد عنوان كرد.
تردد زوار از مرز مهران 2 برابر شد
محمود ساريان مدير پايانه مسافري مرزي مهران هم اعلام كرد: ميزان تردد زائران عتبات عاليات عراق از مرز مهران در تعطيلات نوروزي و روزهاي آغازين سال 91 به دو برابر افزايش يافت. ساريان افزود: با توجه به ممنوعيت تردد زوار عتبات عاليات از مرز خسروي كه از روز پنجم فروردين‌ماه آغاز شده، اكنون روزانه هشت هزار نفر از پايانه مرزي مهران به عراق تردد مي‌كنند. اين در حالي است كه در روزهاي عادي روزانه چهار هزار زائر از اين پايانه مرزي تردد مي‌كنند. مدير پايانه مسافري مرزي مهران بيان داشت: 100 هزار زائر و مسافر از ابتداي سال تاكنون مرز مهران را براي تردد به عراق انتخاب كرده‌اند.
سفر يك ميليون و 900 هزار گردشگر به استان اردبيل
بهروز ندايي مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل از سفر يك ميليون و 900 هزار نفر گردشگر به اين استان در تعطيلات نوروز خبر داد. ندايي گفت: اين تعداد مسافر از جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي و سياحتي استان در شهرستان‌هاي مختلف بازديد كرده‌اند. به گفته وي 14 هزار و 600 گردشگر خارجي نيز با گذر از گمرك بيله‌سوار وارد خاك جمهوري اسلامي ايران شده و از جاذبه‌هاي گردشگري استان اردبيل ديدن يا به ديگر استان‌ها سفر كرده‌اند. ندايي بيان داشت: تاكنون 182 هزار نفر نيز با سفر به شهرستان مرزي بيله‌سوار از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي اين شهر بازديد كرده‌اند.
آمار 5 ميليون نفر سفر در آذربايجان شرقي
تراب محمدي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي هم از انجام پنج ميليون و 120 هزار نفر سفر در استان در ايام تعطيلات نوروزي خبر داد. محمدي گفت: ثبت جهاني بازار تبريز، معرفي مناسب ظرفيت‌هاي گردشگري آذربايجان شرقي از طريق رسانه‌ها و بروشورهاي چاپ شده توانسته تأثير مثبتي بر جذب گردشگران در ايام نوروز به استان داشته باشد. وي افزود: بيشترين ورودي‌هاي استان از طريق جاده‌هاي شهرستان‌هاي سراب و ميانه بوده است. محمدي اعلام كرد: روستاي تاريخي كندوان، بازار تبريز، منطقه ارسباران و حاشيه رود ارس بيشترين بازديدكنندگان را در تعطيلات نوروزي امسال داشته‌اند. وي از ورود و اقامت چهار هزار گردشگر خارجي از مبادي گمركي استان به آذربايجان شرقي خبر داد و افزود: بايد بعد تبليغاتي ظرفيت‌هاي گردشگري استان را به عرصه بين‌المللي گسترش دهيم تا گردشگران خارجي نيز اين پتانسيل‌ها را شناخته و بيشتر به استان سفر كنند.
سفر يك ميليون و 100 هزار گردشگر نوروزي به منطقه آزاد ارس
صادق نجفي سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس نيز از رشد 15 درصدي ورود گردشگران نوروزي با ثبت يك ميليون و يكصد هزار مسافر نوروزي خبر داد. نجفي اظهار داشت: اين در حالي است كه در مدت مشابه سال قبل 925 هزار نفر به اين منطقه مسافرت كرده بودند. سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس با بيان اين كه بيشترين رشد ورود گردشگران نوروزي به منطقه آزاد ارس مربوط به سوم فروردين‌ماه سال 91 با 74 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 90 بود، تصريح كرد: همچنين بيشترين كاهش رشد نيز مربوط به نهم فروردين‌ماه با 26 درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
پذيرايي از 15 ميليون گردشگر نوروزي در مازندران
نقي كلانتري جانشين دبير ستاد تسهيلات سفر مازندران هم اعلام كرد: از 28 اسفندماه سال 90 تاكنون 14 ميليون و 860 هزار و 393 گردشگر وارد استان شده‌اند. كلانتري بيان داشت: ميزان ورودي گردشگران در نوروز امسال از رشد 24 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است. معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: 9 ميليون و 562 هزار و 102 نفر از ابتداي نوروز تاكنون مقيم شدند. كلانتري با بيان اين‌كه 28 هزار و 416 مورد بازديد از مراكز اقامتي، پذيرايي، دفاتر خدمات مسافرتي و صنوف مختلف عرضه مواد غذايي صورت گرفته، تصريح كرد: 465 مورد تشويق، 782 مورد تذكر و اخطار كتبي و چهار مورد پيشنهاد تعطيلي تأسيسات گردشگري اقامتي انجام شده است. وي افزود: در ايام نوروز سال 91 تعداد 635 تور در مازندران انجام و 36 هزار و 535 نفر سفر كارت استفاده شده است.

دوشنبه|ا|14|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن